Gå til innhold

Velkommen til nye Akam.no!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En ting jeg savner på fremsiden er direktelink til guidene, hvor er det blitt av de?

Guider vil du finne nederst på forsiden, i seksjonen med overskriften "Lær noe nytt".

Det er også mulig vi vil komme med en ny og egen seksjon for enkelte guider, men det er et prosjekt som ennå er i startgropen og som vi må komme tilbake til.

Lenke til kommentar

Ja ser det nå, men der mangler det vel ganske mange artikler, har dere fjernet de? Personlig mener jeg at en direkte link oppe i menylinjen hadde gjort seg da dette er en vesentlig del av akam.no og noe som gjør at siden skiller seg ut fra mange av de andre norske foto-sidene.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ja ser det nå, men der mangler det vel ganske mange artikler, har dere fjernet de? Personlig mener jeg at en direkte link oppe i menylinjen hadde gjort seg da dette er en vesentlig del av akam.no og noe som gjør at siden skiller seg ut fra mange av de andre norske foto-sidene.

Du kan finne lenken til guider i A-Å-menyen også. Det er kanskje ikke den direktelenken du ønsker deg, men det er hvertfall et alternativ høyere opp på siden. ;)

Lenke til kommentar

Skulle gjerne hatt en automatisk innlogging i det jeg går inn på www.akam.no. Nå må jeg logge inn manuelt på en eller annen underside, som AuthenTec ikke kjenner igjen som en side som hører til www.akam.no, men så snart jeg er logget inn på en side er jeg inne også på de andre.Det var samme problemet før endringen.

Da får jeg automatisk beskjed om å logge inn (fingeravtrykk) i det jeg går inn på første artikkel, og forblir innlogget når jeg manøvrerer rundt. Takker:-)

Lenke til kommentar
Skulle gjerne hatt en automatisk innlogging i det jeg går inn på www.akam.no. Nå må jeg logge inn manuelt på en eller annen underside, som AuthenTec ikke kjenner igjen som en side som hører til www.akam.no, men så snart jeg er logget inn på en side er jeg inne også på de andre.Det var samme problemet før endringen.
Da får jeg automatisk beskjed om å logge inn (fingeravtrykk) i det jeg går inn på første artikkel, og forblir innlogget når jeg manøvrerer rundt. Takker:-)

Ser flere feil:

-Skulle gjerne hatt tråder i sammenheng: Nå kommer svar fortløpende nederst, det er umulig å se kjapt og greit hva som henger sammen.

-Blir logget ut!!! når jeg poster svar. Blir logget inn igjen når jeg trykker F5

Lenke til kommentar

Det er forståelig at man etter en viss tid må starte fra bunn av og redesigne og det er og forståelig at man er avhengig av reklameinntekter. Men: Jeg sitter bak en 24" skjerm og reklamen i toppen tar omtrent en tredjedel av siden. Så når jeg klikker meg inn til akam får jeg en heftig reklame i trynet samt en artikkel og en livefeed og nok en reklame til høyre. Startinntrykket er dermed noe vel mye reklamebelastet og det føles irriterende at man umiddelbart må scrolle for å få en liten oversikt, dvs scrolle bort reklamen slik at man ser noe mer enn 1 stk artikkel.

Førsteinntrykket man får er viktigere enn mange utviklere aner, og som regel kan man rangere seriøsiteten til nettstedet ved hvor stor andel av inngangsporten som er dekket av reklame - og da før man begynner å scrolle.

Det er mye plass på sidene, så hva med å fjerne toppreklamen og legge den på sidene heller? Toppreklame er i utgangspunktet noe herk for de fleste lesere, og mye mer forstyrrende enn sidereklame. Startsiden til et nettsted bør ha et åpningsbilde/inntrykk som ikke er dominert av reklame, men heller hva som er nettstedets misjon, hensikt for å være til. Ved å ha en dominans bestående av reklame vil man lett få det inntrykket at reklamen/reklameinntekter er hovedårsaken til eksistensen.

Min livefeed innholder og elementer fra andre forum, mulig det er treg oppdatering av feeden etter fix som gjør dette, en annen ting er at feedvinduet bør være lengre, men igjen: pga toppreklamen vil man ikke kunne få en ekte utnyttelse av et lengre feedvindu fordi man må scrolle uansett.

Tar man med headingen/navbaren over artiklene vil man grovt regnet ende på midten av åpningsbildet før noe matnyttig (artikkelen) oppdages - det hele føles noe vel topptungt og man må scrolle umiddelbart for å få med seg noe av verdi.

Angående fotoforumet vil jeg og benytte sjansen til å mene at det kan synes å være noe explorer-fiendelig i perioder. Ikke sjeldent fryser skriveboksen og man får ikke satt markøren noe sted for å skrive. Ikke uvanlig henger og hele bildet seg og man må scrolle for å vekke opp et klikk til et innlegg eller bytte av emneside. Jeg sitter nå med en uke gammel pc med explorer 9 og win 7 og opplever samme problemene som jeg hadde med den gamle og explorer 9 og vista. For min del er det svært irriterende å måtte skifte til en annen leser bare fordi jeg skal innom akam. Samme hvor mye man måtte mislike explorer så må man som nettstedsnerd likevel forholde seg til at flertallet av leserene fremdeles bruker explorer.

Etter min mening er det viktig at lesere får minst mulig av irritasjonsmomenter ved besøk av et nettsted, over tid er det essensen i å beholde leserne.

Tor

Hei Tor

Takk for god og grundig tilbakemelding!

Du er inne på et viktig emne. Vi ønsker mest mulig leservennlige og oversiktlige sider, samtidig som annonsene er det som gjør at vi har råd til å lønne journalistene våre. Og jo mer sentralt en annonse ligger, desto mer er annonsør villig til å betale. Vi prøver hele tiden å finne den rette balansegangen her.

I den nye designen har vi hatt som mål å forbedre balansen i det redaksjonelles favør. Artikkelbilder og redaksjonelt innhold har fått mer luft og plass å boltre seg på, mens annonsene er uforandret. Det gjør at ting i sum tar mer plass, men så ser vi også at den gjennomsnittlige skjermstørrelsen til brukerne vår er mye større enn da vi lagde forrige design i 2007. På små skjermer må du rikignok bla litt nedover for å komme til det gode innholdet, men det ser vi også på måleverktøyene våre at brukerne gjør.

Når det gjelder annonsepolicy, sier vi konsekvent nei til påtrengende annonseeffekter som pop-up, mouseover lydavspilling, interstitchial, m.fl, og har strenge krav til størrelse og cpu-belastning. Du kan lese mer om Mediehuset Teks policy krav til materiell her:

http://mediehusettek.no/annonsering/

Ift de tekniske problemene du opplever:

Livefeeden skal kun vise innhold fra Akam, og ikke resten av Tek, og om den gjør det er det på grunn av caching som henger igjen. Prøv å slette all caching for Akam eller gjør en full reload (ctrl + f5), så burde det løse problemet.

Problemene du har med Internet Explorer på forumet høres ikke bra ut, her jobber teknisk med å finne ut hva som kan være årsaken.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha websider i bredformat (16:9/16:10), ingen sitter vel med 4:3 skjermer lenger? Enorme flater på sidene som står ubenyttet, eller i verste fall blir "rammet inn" med reklame. Men det er vel for mye å forlange.

Hei

Vi har foreløpig valgt å sette sidebredden til minste felles multiplum av skjermstørrelser, slik at innhold ikke blir usynlig for noen brukere. 10 % av brukerne våre har ennå mindre enn 1200 px bredde på skjermen sin. Ikke minst er det mange som ikke har nettleservinduet sitt i full screen.

Det hadde selvsagt gått an å bruke en design med dynamisk bredde ala Wikipedia, men det er veldig vanskelig å gjøre dette på en måte som blir oversiktlig og gir en forutsigbar presentasjon.

Endret av SiR0
Lenke til kommentar

Livefeeden skal kun vise innhold fra Akam, og ikke resten av Tek, og om den gjør det er det på grunn av caching som henger igjen. Prøv å slette all caching for Akam eller gjør en full reload (ctrl + f5), så burde det løse problemet.

Jeg gjorde en full reset av mine nettlesere så sent som igår, allikevel opplever jeg også at feeden er full av ting fra annet enn akam. Dette gjelder for Safari og Chrome på Lion.

Lenke til kommentar

Jeg gjorde en full reset av mine nettlesere så sent som igår, allikevel opplever jeg også at feeden er full av ting fra annet enn akam. Dette gjelder for Safari og Chrome på Lion.

Feeden skal inneholder artikler fra andre nettsteder i Mediehuset Tek, men den skal ikke inneholde forumtråder fra andre kategorier enn foto-delen av forumet. Om det er linker til andre artikler, f.eks. fra Gamer.no og Teknofil.no så er det altså slik det er tenkt å fungere.

Lenke til kommentar

Jeg har tidligere nevnt den litt irriterende greia med at Livefeeden inneholder diskusjoer fra andre forum enn det man er i. Litt vrient å forstå logikken i det, annet enn at dere kanskje ønsker å ha klikk inn i andre forum og dermed noen reklamekroner...

Men kunne dere som en liten detalj bytte til en annen farge på de linkene man får markert i Livefeeden. Den litt spygrønne er vanskelig å lese mot hvot bakgrunn.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har tidligere nevnt den litt irriterende greia med at Livefeeden inneholder diskusjoer fra andre forum enn det man er i.

Enig med rogkas. Hadde det ikke vært bedre med bare akam poster i feed'n samme med hardware.no. Men er vell andre ting spiller inn tenker jeg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...