Gå til innhold

Velkommen til nye Akam.no!

Anbefalte innlegg

Akam er helt toppers,men,.. Synes det er leit at med den nye designen så tar headingen fokus fra bildene som blir lagt ut :(Med en er så lys og stor heading og med svart kraftig skrift - så stanser blikket der, og må "tvinges" litt videre nedover i den diagonale leseretningen. Sikkert bra for alle som vil ha reklame på toppen - men ikke bildene, etter min mening :hmm:Får heller ikke tak på å se noe i full størrelse - de dialogboksene forsvinner før jeg får klikket på dem .Men alt går seg vel tll :)

Full størrelse og skjul omgivelser fungerer nå- så da er absolutt alt bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Designet er greit nok, skal ikke klage der. Nyheter og artikler blir presentert forholdsvis oversiktlig.Men det er ett punkt jeg er (meget) skuffet over, men som ikke kom overraskende etter å ha sett "oppgraderingen" av de andre nettstedene.Punktet er oversikten over nye postinger på forumet til akam.no.Jeg savner virkelig den gamle rubrikken der de 10 siste (tror jeg) innleggene/svarene var listet opp. Nå har vi en meget oppdatert (skal innrømme det) rubrikk øverst til høgre, men den er en sammensurium av henvisninger til nye artikler og de siste innleggene på forum. Dessverre så er det ikke bare innleggene på akam-forumet, men også resten av diskusjon.no-sfæren. I tillegg så er det bare plass til 3-4 "oppdateringer" uten å måtte scrolle, og jeg kan egentlig ikke se behovet for å ha med første linje i innlegget + brukerens navn her framme i oversikten.Som sagt totalt sett fornøyd, men skulle gjerne ha hatt noe som lignet den gamle oversikten over siste innlegg på akam-forumet. I det minste vil jeg ha "fjernet" innlegg på andre "del-forum" fra denne nye oversikten, Når jeg vil lese innlegg på f.eks. Hardware så klarer jeg (og sikkert de fleste andre) å hoppe over på HW.no og se på oversikten der.

Jeg er helt enig med deg i dette.

Sånn som det er nå er det helt håpløst.

Hvis de ikke gjør noe med det så kommer jeg (og sikkert flere) til å slutte å bruke forumet helt. Det er jo bare rot...

Lenke til kommentar

Nå har vi en meget oppdatert (skal innrømme det) rubrikk øverst til høgre, men den er en sammensurium av henvisninger til nye artikler og de siste innleggene på forum. Dessverre så er det ikke bare innleggene på akam-forumet, men også resten av diskusjon.no-sfæren.

Tanken bak livefeeden er at den skal vise oppdateringer fra flere relevante kilder slik som nyheter på Akam, diskusjoner fra foto-delen av forum og etterhvert bilder som postes i bildekritikken.

Hvis det er slik at du får opp diskusjonstråder fra andre deler av forumet enn bare foto-forumet så er det noe galt. Det skal også sies at denne livefeeden er et helt nytt konsept som vi helt sikkert kommer til å justere etterhvert som vi ser hvordan den blir brukt. Innspill som dette er derfor meget nyttig, og jeg håper dere sier deres mening (både hva dere liker og hva dere misliker med den) slik at vi kan ta med oss dette når vi skal videreutvikle den.

Lenke til kommentar

dialogen som kommer har tittel "static.tek.terje.test.hw.no", om det sier dere noe.

Får du denne bare på enkelte steder i bildekritikken, eller over hele fjøla?

Vi fjernet en referanse til den URL-en i går kveld, så det er mulig nettleseren din har mellomlagret en gammel versjon av siden. Kan du prøve og slette lokale data og se om det ordner seg da?

Lenke til kommentar

dialogen som kommer har tittel "static.tek.terje.test.hw.no", om det sier dere noe.

Får du denne bare på enkelte steder i bildekritikken, eller over hele fjøla?

Vi fjernet en referanse til den URL-en i går kveld, så det er mulig nettleseren din har mellomlagret en gammel versjon av siden. Kan du prøve og slette lokale data og se om det ordner seg da?

Jeg får den for hvert eneste trykk jeg gjør rundt på forumet. Åpning av tråd, poste innlegg, uansett så får jeg den for hvert klikk.

Lenke til kommentar

Får opp en slags innlogingsboks hele hele tiden.

Problemet skal være løst nå. Si fra om du fremdeles opplever problemer!

Det ser ikke ut til å komme mer nå.

Men menyen helt øverst til høyre. Hvor det står "du er logget inn som : k-h-s(forumnavn).

Hvis man holder musa over menyen kommer den opp, men man den spretter bort hvis man skal trykke på noe. For å gjøre valg må jeg først trykke på den for at menyen ikke skal "fly"bort når jeg skal gjøre valg.

"du er logget inn som : k-h-s(forumnavn)"

Det i rød skrift skal også kanskje bort?

Lenke til kommentar

Samme som GCardinal. 90% av mine besøk her handler om forumet, og det fungerte mye bedre før denne livefeeden. Spesielt når det nå dukker opp innlegg fra mange andre forum enn akam.

Nei, dere får velge som dere vil akam, men for min del går nok besøkene betydelig ned...:-)

Lenke til kommentar

Samme som GCardinal. 90% av mine besøk her handler om forumet, og det fungerte mye bedre før denne livefeeden. Spesielt når det nå dukker opp innlegg fra mange andre forum enn akam.

Hei, Livefeeden skal ikke inneholde produkter fra andre forum enn foto. Hvis det skjer så er det en feil et sted, uten at jeg kan se helt hva som er galt. Meningen med Livefeeden er at vi skal vise flere typer innhold i samme feed. Hvis det viser seg at dette blir for rotete skal vi se hva som kan gjøres med det - vi har noen tanker, men ikke rukket å teste dem ut i praksis enda.

I tillegg til foto-relaterte forumposter inneholder Livefeeden nyheter fra våre søsternettsteder. Om du finner mye annet i feeden, slik som poster fra andre deler av forumet må vi finne ut hvorfor det skjer. Det skjer ikke hos meg, og jeg har testet dette på flere maskiner og nettlesere.

Har du mulighet til å se hvordan det ser ut i en annen nettleser?

Lenke til kommentar

Det er forståelig at man etter en viss tid må starte fra bunn av og redesigne og det er og forståelig at man er avhengig av reklameinntekter. Men: Jeg sitter bak en 24" skjerm og reklamen i toppen tar omtrent en tredjedel av siden. Så når jeg klikker meg inn til akam får jeg en heftig reklame i trynet samt en artikkel og en livefeed og nok en reklame til høyre. Startinntrykket er dermed noe vel mye reklamebelastet og det føles irriterende at man umiddelbart må scrolle for å få en liten oversikt, dvs scrolle bort reklamen slik at man ser noe mer enn 1 stk artikkel.

Førsteinntrykket man får er viktigere enn mange utviklere aner, og som regel kan man rangere seriøsiteten til nettstedet ved hvor stor andel av inngangsporten som er dekket av reklame - og da før man begynner å scrolle.

Det er mye plass på sidene, så hva med å fjerne toppreklamen og legge den på sidene heller? Toppreklame er i utgangspunktet noe herk for de fleste lesere, og mye mer forstyrrende enn sidereklame. Startsiden til et nettsted bør ha et åpningsbilde/inntrykk som ikke er dominert av reklame, men heller hva som er nettstedets misjon, hensikt for å være til. Ved å ha en dominans bestående av reklame vil man lett få det inntrykket at reklamen/reklameinntekter er hovedårsaken til eksistensen.

Min livefeed innholder og elementer fra andre forum, mulig det er treg oppdatering av feeden etter fix som gjør dette, en annen ting er at feedvinduet bør være lengre, men igjen: pga toppreklamen vil man ikke kunne få en ekte utnyttelse av et lengre feedvindu fordi man må scrolle uansett.

Tar man med headingen/navbaren over artiklene vil man grovt regnet ende på midten av åpningsbildet før noe matnyttig (artikkelen) oppdages - det hele føles noe vel topptungt og man må scrolle umiddelbart for å få med seg noe av verdi.

Angående fotoforumet vil jeg og benytte sjansen til å mene at det kan synes å være noe explorer-fiendelig i perioder. Ikke sjeldent fryser skriveboksen og man får ikke satt markøren noe sted for å skrive. Ikke uvanlig henger og hele bildet seg og man må scrolle for å vekke opp et klikk til et innlegg eller bytte av emneside. Jeg sitter nå med en uke gammel pc med explorer 9 og win 7 og opplever samme problemene som jeg hadde med den gamle og explorer 9 og vista. For min del er det svært irriterende å måtte skifte til en annen leser bare fordi jeg skal innom akam. Samme hvor mye man måtte mislike explorer så må man som nettstedsnerd likevel forholde seg til at flertallet av leserene fremdeles bruker explorer.

Etter min mening er det viktig at lesere får minst mulig av irritasjonsmomenter ved besøk av et nettsted, over tid er det essensen i å beholde leserne.

Tor

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...