spetter Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Hmm.. Jeg har koblet til en SATA harddisk (WD) , og tok ut IDE diskene mine. Skal prøve å installere OS (win2k) på SATA disken, men innstallasjonen finner ikke harddisken. (setup did not find any harddisk drives innstalled on your computer.. Finner riktignok IDE diskene mine, om jeg prøver disse. Asus a7n8x deluxe rev2 hovedkortet mitt finner jo SATA disken under oppstart.. Men, hvordan få installert OS på SATA disken ? Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 Sleng i driverdiskett. Lenke til kommentar
UAM Skrevet 3. september 2003 Del Skrevet 3. september 2003 F6 under oppstart av installasjon og inn med driverdiskett. Systemet tar SATA som SCSI så dette bør settes som første bootdisk. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Heh ? Er jo ingen driver diskett med til den SATA WD disken da. Absolut inget disketter / cd eller ei. fik bare HDD fra butikk Lenke til kommentar
Howard Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Er jo ingen driver diskett med til den SATA WD disken da.Absolut inget disketter / cd eller ei. fik bare HDD fra butikk Fulgte ikke S-ATA driverdiskett med hovedkortet ditt? Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Fra mantra17. du åpner CD'en som fulgte med HK,kopierer filer som heter evt. Sil3112 på en floppy og instalerer de neå du får beskjed et stykke ut i installeringa, husk å trykke F6 like før inst begynner. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 4. september 2003 Forfatter Del Skrevet 4. september 2003 Ok.. Sjekket hovedkortcden.. Var sata drivere der ja prøver nu.. Takker Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 4. september 2003 Del Skrevet 4. september 2003 Fra mantra17. hvis S-atakontrolleren er Nvidia heter de tre filene: Si3112r.mpd, txt.setup.oem og Si3112r- du må ikke kopiere tekstfiler og hjelpefiler, det er det ikke plass til heller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå