Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen speedtester som gir noenlunde riktig hastighet for VDSL?

Anbefalte innlegg

Ser ut som modemet syncer på vel 50/12Mbit - men hastighetstester som jeg har kjørt på nettet git meg bare 16/10Mbit.

Ser for min del ut som at opp hastigheten ligger der den skal, men er det noen speed tester på nettet som vil gi en riktig test av hastigheter over 15-16Mbit på ned hastighet?.

Vet det har vært problemer med disse testene tidligere når hastigheten utviklet seg på adsl i sin tid.......:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Der jeg jobber anbefaler vi www.nettfart.no, grunnet at den leveres av Post- og teletilsynet.

Hvilken router har du? Inne i routeren skal du kunne se hvilken hastighet den får fra levrandøren. I noen heter det Linjehastighet men har sett flere alternativer, så det må du bare se om du finner. Om denne hastigheten stemmer med det du skal ha så er det noe galt på din side. Siden leverandøren da leverer riktig. Det kan jo være torrents og masse annet som påvirker det.

Lenke til kommentar

Ser ut som det funker nå i allefall - hadde rett hastighet på ruteren tidligere i dag også, men på den speedtest.net viste den bare rundt 10Mbit ned og 10Mbit opp - men nå får jeg røflig 40/10 så nå stemmer det.

Hadde ikke noe kjørende på maskinen tidligere heller, men endring av hastighet skjedde i dag, så mulig det hadde noe med det å gjøre uten at jeg vet.....:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...