95andy95 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Har planer om å bygge ny pc, skal bruke den til gaming, men blir også litt redigering osv. Link: http://prisguide.har...no/liste/133272 Har tatt med ett z77 hovedkort slik at jeg har muligheter til å oppgradere prosessoren, hvis dette blir aktuelt, i fremtiden. Som dere ser har jeg også 2500k, og har planer om å utnytte dens overklokkingsmuligheter. Hva syns dere og kom med innspill hvis jeg burde endre noe! Endret 5. september 2012 av 95andy95 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Har du offenliggjort listen? Alternativ lag en liste over deler. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Du må dele handlelisten. Når jeg trykker på linken får jeg bare opp at denne handlelisten ikke er offentliggjort. Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Du må dele handlelisten. Når jeg trykker på linken får jeg bare opp at denne handlelisten ikke er offentliggjort. Skal fungere nå? Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Hmm.. Hvis du kan strekke budsjettet litt, så anbefaler jeg å gå for et litt bedre skjermkort, kanskje 7850, eller 7950 hvis du har råd. Anbefaler også å skaffe seg en liten SSD som du kan ha operativsystem og ofte brukte programmer på. Det blir ca 2000kr dyrere, men det blir veldig stor forskell i ytelse. Endret 5. september 2012 av moby_duck Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Hmm.. Hvis du kan strekke budsjettet litt, så anbefaler jeg å gå for et litt bedre skjermkort, kanskje 7850, eller 7950 hvis du har råd. Anbefaler også å skaffe seg en liten SSD som du kan ha operativsystem og ofte brukte programmer på. Det blir ca 2000kr dyrere, men det blir veldig stor forskell i ytelse. Leste her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1351386 under "Rangering etter ytelse" at 6870 var veldig bra i forhold til pris, i og med at dette er en budsjett pc, så valgte jeg det, men skal nok klare å strekke meg. Lenke til kommentar
moby_duck Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Hmm.. Hvis du kan strekke budsjettet litt, så anbefaler jeg å gå for et litt bedre skjermkort, kanskje 7850, eller 7950 hvis du har råd. Anbefaler også å skaffe seg en liten SSD som du kan ha operativsystem og ofte brukte programmer på. Det blir ca 2000kr dyrere, men det blir veldig stor forskell i ytelse. Leste her: http://www.diskusjon...owtopic=1351386 under "Rangering etter ytelse" at 6870 var veldig bra i forhold til pris, i og med at dette er en budsjett pc, så valgte jeg det, men skal nok klare å strekke meg. Hmm... Det er faktisk sant. Har ikke noen erfaring med akkurat det kortet, men det var bedre enn jeg trodde. Men du bør fortsatt gå for en SSD. Anbefaler Samsung 830 serien. Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Noen andre innspill?? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vurder du HD 6850 eller HD6870 bør du kjøpe brukt i så fall, snakker om utdatert skjermkort i så fall godt mulig disse er verdt 500-600 kr hvis disse er 2 år gamle. HD7850 yter vel ikke så aller verst ville nok heller valgt det hvis du ikke vurder HD6870 i crossfire. Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Hmm.. Hvis du kan strekke budsjettet litt, så anbefaler jeg å gå for et litt bedre skjermkort, kanskje 7850, eller 7950 hvis du har råd. Anbefaler også å skaffe seg en liten SSD som du kan ha operativsystem og ofte brukte programmer på. Det blir ca 2000kr dyrere, men det blir veldig stor forskell i ytelse. Leste her: http://www.diskusjon...owtopic=1351386 under "Rangering etter ytelse" at 6870 var veldig bra i forhold til pris, i og med at dette er en budsjett pc, så valgte jeg det, men skal nok klare å strekke meg. Hmm... Det er faktisk sant. Har ikke noen erfaring med akkurat det kortet, men det var bedre enn jeg trodde. Men du bør fortsatt gå for en SSD. Anbefaler Samsung 830 serien. hmm, så interessant ut Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Vurder du HD 6850 eller HD6870 bør du kjøpe brukt i så fall, snakker om utdatert skjermkort i så fall godt mulig disse er verdt 500-600 kr hvis disse er 2 år gamle. HD7850 yter vel ikke så aller verst ville nok heller valgt det hvis du ikke vurder HD6870 i crossfire. Bra tips det der med å kjøpe brukt, fant annonse på finn nå, hvor jeg fort kan spare en 3-400 hvis jeg pruter litt (dette var på 6870) Lenke til kommentar
95andy95 Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Hva synes dere om valget av kabinett og sjerm? Jeg er ute etter et stille kabinett med gode kjøleløsninger, trenger på ingen måte å være "kult" men et vindu er aldri feil Sjermvalget mitt er veldig basert på pris og at den har hdmi tilkobling har dere noen andre tips til en skjerm med god ytelse per krone, som ikke overstiger 1500kr? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå