Gå til innhold

ny "gaming" laptop

Grandestar

Anbefalte innlegg

Hei! jeg skal snart gå til innkjøp av en ny laptop. Er avhengig av laptop siden jeg reiser mye. Kravene jeg setter til den er at den skal være i mellom størrelsen fysisk. altså mellom 14-16", den skal kunne kjøre de siste spillene i en helt ok grafikk og selfølgelig være en god allaround pc.

Har sett en del på alienware m14x. Denne virker ut ifra tester, midt i blinken. Ikke altfor stor, kraftig og ganske stilren(etter å ha slått at diskolysene).

Her er specs for den jeg har sett meg ut:

i7-3610QM

2GB GDDR5 NVIDIA® GeForce® GT 650M

2x4gb ddr3

500gb sata

1600x900 oppløsning

----pris iss: 11000kr

http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?oc=n00w4m03&model_id=alienware-m14x-r2&c=no&l=no&s=dhs&cs=nodhs1

Mine spørsmål er da som følgende:

- Er dette en god laptop til prisen den ligger på?

- Hva er rent tekinisk forskjellen på denne i7 pros, i forhold til i5(prisenforksjellen er liten).

kom gjerne med andre maskinvareløsninger eller helt andre laptoper i samme prisklasse.

takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

i7 eller i5 har ingen ytelsesforskjell i spill da begge er mer enn gode nok til å fore skjermkortet med data.

Du bør strengt tatt sjekke ut Multicoms Clevo maskiner hvis du er ute etter en bærbar med spillkapasitet,

f.eks en Kunshan modell hvor du får ekstremt mye bedre ytelse til en litt høyere pris, eller Xishan som har samme ytelse som MX14 til en langt lavere pris.

Lenke til kommentar

blir evt. denne da: http://www.multicom.no/Kunshan-P150E-15e6-Full-HD-Matte-Intel-Core-i7-3610QMe-16GBe-120GB-SSD-500GB-harddiske-AMD-Radeon-HD-7970Me-HDMIe-USB3e0e-Uten-operativsystem-Multicom/cat-p/c100561/p10619558. Har ikke så mye peilig på forksjellen mellom ulike komponenter. Er det store forskjelller? La også meker til ssd disken. liker det!

Men hva vil den store forskjellen være?

Lenke til kommentar

HD 7970 kortet i den Kunshan modellen er et av de desidert raskeste kortene du får i en bærbar.

Det finnes et GTX680M som yter omtrent likt.

Så på spillytelse så er Kunshan i en klasse for seg selv, den er også en meget god allrounder.

Endret av vidarkri
Lenke til kommentar

GT 650M og HD 7970 tåler ikke sammenligning.

HD 7970M er som vidarkri sier et av de to raskeste skjemkortene du får på en bærbar (men det har noen problemer, så du får ikke alltid utnyttet ytelsen kortet fullt ut). HD7970 sies å være ca. dobbelt så kraftig som GT650M.

Merk forøvrig at PCen fra Multicom leveres uten operativsystem (mao. du må skaffe og installere windows selv).

Lenke til kommentar

Ja så da blir det fort en 1000kr mer.har ikke lisens liggende rundt.

Men et annet er spørsmål er: er dette en god tid å kjøpe ny laptoppå? Hørte noen rykter om at det er noen skjermkort som skal være mye kraftigere på vei? Er det kanskje disse? Mente det stod i en test jeg leste.

Takk for god hjelp!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...