Fordman Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Ønsker å ta opp diverse barneprogrammer fra TV'en for min sønn. Hvilket utsyr må jeg benytte for overføring av bilde fra TV til PC? Har hørt at det finnes en kompositt til USB variant som kan benyttes. Stemmer dette? Kan en koble rett til TV eller må det gå via paraboldekoder? Hvilken software kan benyttes på PC for å ta opp (helst et gratis program om dette finnes) Lenke til kommentar
pstub Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Det beste er helt klart om du har en USB TV-tuner som du kan kjøre ukodet riks-tv på. Så kan du bruke Windows MediaCenter til å ta opp! Men da blir det jo stort sett bare program fra NRK-Super du ka ta opp... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Vil tro at det som er enklest er vel fortsatt en DVDRam spiller. Der du tar opp på en dvd, og kan deretter kopiere dette over til PC'en i senere tid Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Ok, takk for svar. Hvor kan en få tak i rimelig DVDRam spiller? Bare en liten tanke. Går det an å koble paraboldekoderen til laptopen med en HDMI kabel, for så å ta imot bilde på laptop? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 HDMI utgangen på en dekoder sender bilde UT, og HDMI utgangen på laptopen sender bilde UT. Så nei Mulig at du må se etter en brukt en siden jeg tviler de blir brukt lengre. Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 9. september 2012 Forfatter Del Skrevet 9. september 2012 Sliter med å finne DVD-ram spiller, så dette ser litt vanskelig ut. Tenkte litt på en PVR dekoder med USB utgang, men utgangen er jo sperret. Da er jeg like langt... Vet rett og slett ikke helt hva jeg skal gjøre.. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Ebay er mulig løsningen din Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Det bør vel gå an med en USB opptaker med kompositt inngang. Sjekk om du finner Terratec G1 eller lignende på DealExtreme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå