Fordman Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Lurte på om dere kunne hjelpe meg med en ting. Hver gang jeg logger inn på maskinen henger den under "Identifiserer nettverk" med en sirkel rundt signalstyrken i oppstarten. Den blir hengende slik ganske lenge (ca et minutt etter alt annet i oppstarten er lastet inn). Noen ganger kommer jeg på nett mens den står i status "Identifiserer", andre ganger ikke. Den står tilkoblet mot mitt nettverk selv om den står i status identifiserer Dette fungerer bra etter jeg har formattert maskinen, men problemene begynner om jeg tar strømmen på fibermodem og/eller den trådløse routeren. Klarer ikke å finne ut av problemet. Dette gjelder kun min Win7 maskin, det fungerer alltid ypperlig på min XP maskin Noen som har noen råd, eller erfaringer med dette. Har søkt endel på nett, men har ikke helt klart å finne løsning på dette problemet. Om det er relevant kan det nevnes at jeg eier følgende utstyr: Laptop: Acer Asipre 5750 OS: Win7 Router: Jensen Airlink 59300 Lenke til kommentar
Fordman Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 Hmm, restartet routeren igår, og da virket ting greit igjen. Har gjort dette før, men da uten hell.. Skjønner ingenting av dette.. Noen råd? Lenke til kommentar
-alias- Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Hvilken kanal i routeren bruker du? Det hender ofte hvis man bor i et "tett bebygd" nabolag at mange bruker samme kanal, og da blir forbindelsen ofte ustabil på grunn av forstyrrelser. Kanal 6 og 11 er brukt mest, og bruker du en av disse ville jeg forsøkt en annen før videre feilsøking. Update: Ut fra ren nysgjerrighet kunne jeg godt tenkt meg en tilbakemelding på om mitt råd løste problemet ditt? Endret 17. september 2012 av -alias- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå