zoomsalabim Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Setter meg på nett i dag tidlig, og oppdaterer første favorittside. Og der dukker det opp en veileder fra Telenor om å endre passord og innstillinger på modemet? Inkludert trådløsfunksjonen som jeg ikke bruker. Og ingenting virket bortsett fra å trykke avbryt, sikkert fordi ingen av maskinene er koblet rett på modemet, men går gjennom en brannvegg. Er det noen som har vert borti dette før, eller er det en sysadmin hos telenor som har fått heteslag på serverrommet? Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) En kamerat av meg fikk dette og i dag,han trykka fort igjennom dette uten å fylle inn noe og nå får han kun opp at kontoen er aktivert og kommer konstant til denne siden uansett hvilken siden han prøver å gå innpå foruten sparabank 1 sin side,den fungerer...samme greie på jobb laptoppen hans på samme linja så problemet er linja/modemet.. Var merkelig at det var kun var bank sia hans som fungerte normalt.. Endret 6. september 2012 av TaZ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Dette høres ut som noe muffens spør du meg. (muffens alla trojaner, virus) Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 (endret) Jobb pcen er brukt på jobben i dag og fungerte normalt,fikk opp samme siden når han prøvde å komme på nett med den.. Noe muffens er det men hva?Han snakke med telenor prof. avdelingen og di kunne ikke finne noen gale med linja,virker som det bare er trafikk over port 80 som er berørt,feks. MSN fungerer normalt.. Restart av moden/pc hjalp ikke.. Endret 6. september 2012 av TaZ Lenke til kommentar
Konto brukes ikke Skrevet 6. september 2012 Del Skrevet 6. september 2012 Jeg vet Telenor hadde løsning med konto for å koble til internett før, men det har de vel ikke idag? Om en maskin tilsynelatende ser ut til å virke normalt sier absolutt ingenting. Det at man kommer kun inn på bank virker jo litt misstenkelig. Det er selvfølgelig ikke nødt til å være noe muffens, men jeg syns det virker misstenkelig jeg da. En oppstart i safemod med nett og en onlinescan er det første jeg ville ha prøvd. Lenke til kommentar
Wiker Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Spørs om ikke dette kan ha noe med bredbåndsabonnementet hos Telenor. Ta en telefon til kundeservice. Dette minner i hvert fall om da jeg gikk over til Telenor ADSL for ett par uker siden. Det første som skjedde da jeg gikk på nett var at uansett hvilken webadresse jeg prøvde å gå til (bortsett fra noen få adresser hos Telenor), så havnet jeg på en velkomstside hos Telenor hvor jeg bla. skulle sette opp den trådløse ruteren. Dette hang seg imidlertid opp slik at jeg ikke kom gjennom hele programmet. Antok at det hadde å gjøre med at jeg ikke bruker Telenor sin egen trådløse modem/ruter, men har en egen ruter fra før. I alle fall. Jeg ringte Telenor og snakket med en hjelpsom kar der. Han forklarte at det kreves at man legger inn egen SSID, sikkerhetsnøkkel osv. i ruteren. Han fortalte at dette var et tiltak for å sikre at folk ikke bare lot den fabrikkinnstilte SSID, passord osv. ("admin") ligger i ruteren. (Det var vel en situasjon for noen år siden hvor en del abonements informasjon ble tappet pga. at folk ikke bryr seg med å legge inn egne passord osv.) Han jeg fikk hjelp av fjernet sperringen på mitt abonnement slik at jeg kom på nett slik jeg skulle. Han sa imidlertid at jeg etter noen dager ville oppleve det samme igjen, inntil jeg hadde registrert egen SSID osv. Men han fortalte at jeg kunne registrere med på "Min side" hos Telenor (noe jeg har gjort). På "Min side" kan man gå inn på bredbåndsabonnementet sitt, og der er noe som heter "mitt modem". Under "mitt modem" skal man kunne legge inn SSID etc. Bortsett fra at det punktet ikke kommer opp under "mitt modem" hos meg (muligens fordi jeg krysset av for ikke å få tilsendt modem da jeg bestilt ADSL fra Telenor). Men siden alt så langt fungerer greit hos meg, så har jeg ikke bryd mer mere med det. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Er nok dette som har skjedd her,det som ikke stemmer er at han har hatt samme ADSL linja og leverandør i 4-5 år nå.. Lenke til kommentar
zoomsalabim Skrevet 8. september 2012 Forfatter Del Skrevet 8. september 2012 Samme her, har hatt samme linjen i 3 år nå. Det slo ut på flere PC'er, så jeg utelukker egentlig en trojaner eller annen drittvare. Bruker som sagt ikke Wifi-delen av adsl-ruteren. Regner med Telenor har gode penger på Telenorhjelpen fremover om dette er noe de skal gjøre med alle kundene sine. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 8. september 2012 Del Skrevet 8. september 2012 Dette er nok legitimt. Dog rart du får det så sent. Det finnes såpass mange tusen kunder uten noe som helst sikkerhet på nettet sitt, at Telenor har valgt å påtvinge alle til å endre dette, sånn for sikkerhetsskyld. Bare å kjøre igjennom. Ønsker du egen SSID og WPA2/WEP senere kan dette endres på mine sider ved å velge bredbåndsabonnementet og trykke "konfiguerer mitt modem". Da blir dette de nye innstillingene på modemet ditt, uansett om du skulle fabrikkresette modemet senere. Lenke til kommentar
TaZ Skrevet 9. september 2012 Del Skrevet 9. september 2012 Har fikk fixa linja si av telenor,var en bug i systemet deres som di ikke hadde klart å luke ut,så det kunne hende hvem som helst (telenor ADSL kunde)når som helst vistnok. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå