Kurt Lekanger Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Betalingsløsningen iZettle får kraftig kritikk fra Stockholms-politiet. ? Mobilbetaling for usikkert Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 3. desember 2012 Del Skrevet 3. desember 2012 Her var det feil både fra Zettle og amobil. "? Vi følger alle sikkerhetsstandarder og har de klassifiseringer som kreves. Det går an å gjennomføre kjøp med signatur på alle terminaler i verden, det holder å si "Jeg har ikke koden" til personen i kassen. iZettle fungerer på nøyaktig samme måte, sier markedssjef Johan Bendz i iZettle til IDG.se. Dette er jo fullstendig feil. De aller fleste utsalgssteder nekter deg å gjennomføre en slik transaksjon nettopp fordi de IKKE ønsker å risikere tap. I f.eks. Norge er det i fde fleste kasser/terminaler lagt inn sperrer som gjør det umulig å gjennomføre sgnaturkjøp med mindre terminalen er uten nettilknytning. "Når en forhandler tillater bruk av signatur i stedet for PIN-kode, er det forhandleren som tar risikoen. Brukes PIN-kode er det korteieren som tar risikoen." Det første er riktig, det ande er riv, ruskende galt. Kortutstederen som f.eks. banken, tar risikoen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg