Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Brannsår og vond tå

kaaasen

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke ute etter noen diagnose, men lurer rett og slett på om det er noen andre som har vært borti noe lignende her - så jeg starter med spørsmål en:

- For snart tre år siden stekte jeg hamburgere (i olje), og på en svært klønete måte klarte jeg å søle en god del kokende olje over vrista. Dette har egentlig aldri blitt helt bra, og jeg finner ikke så mye om dette. Dette plager meg egentlig en god del, mtp. på at jeg er i en jobb jeg bruker vernestøvler. Problemet er at såret aldri har helet. Det vokser ikke ny hud over, og det som vokser over er det bare å dra rett av igjen uten noe motstand. Om jeg lar det ligge på er det ingen forskjell, for det sitter rett og slett ikke fast.

Området jeg snakker om er vel drøyt 5x5 cm2.

Jeg antar at det er snakk om endel dødt vev der, og at en tur til legen kanskje er på plass nå etter drøyt tre år? Hva gjør de i såfall med det? Er det snakk om å fjerne vevet, er det snakk om hudtransplantasjon?

Spørsmål to:

- Til vanlig har jeg ikke vondt i tåa mi, men oftere og oftere får jeg vondt når jeg tråkker ned på foten. Det er akkurat som det "klikker" inne i leddet der tåa starter ved foten, og da har jeg ikke annet valg enn å krølle tåa sammen så godt jeg kan for å ha minst mulig vondt. Jeg antar at det ikke er snakk om verken brukket tå eller forstuing, da det som sagt er helt OK nesten alltid. Jeg kan tøye og bøye på tåa til vanlig uten noen form for smerte, men akkurat når det står på er det fryktelig vondt. Her om dagen varte det i rundt et kvarter før det gikk over, mens det som oftest er over på et minutt eller tre.

Så... noen som har noen lignende opplevelser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...