Hexafix Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Jeg er på konstant leting etter musikk som jeg liker. Da jeg ikke er så glad i den mest kommersielle musikken som eksisterer så leter jeg etter mindre kjente artister som faktisk har mye bra eller bare noe som er bra. Alt handler om markedsføring så jeg vet at det finnes veldig mye bra musikk som aldri kommer opp i fra undergrunnen. Nettet er veldig fint men jeg begynner å få problemer med å finne ny musikk på youtube. Det er mye dårlig og mye som går igjen og det er også et hav av talentløse mixer som nye artister legger ut i ren desperasjon. -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-..- Musikken jeg liker går for det meste i liquid, jah, ragga, roots, jungle, reggea, rap, dubs, electro, psychadellic, acid, horrorpunk, rock, symphonymetal og dnb. Edit: Goa, litt country. -.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.--.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.. Kanskje noen kan bidra med flere nøkkelord som jeg kan bruke i søket? Er heldig og kommer over noen heftige låter sånn helt sporadisk og tilfeldig. Men det er slik at jeg finner kanskje 2-3-5 gode låter om dagen og jeg blir jo nesten lei av de før jeg finner nye. Kunne sikkert vært raskere men jeg får ikke jobbet raskere enn nettet mitt tillater. Musikk er forøvrig svært viktig for meg og det er viktig at jeg ikke hører for mye på den musikken jeg digger mest for å ikke bli lei. Dersom jeg ikke har musikk som jeg digger så mye at jeg gleder meg til å høre på det så mister jeg en god del av den indre energien min. Nå har jeg hatt ganske bra med musikk i noen år og når jeg bruker youtube så har det begynt å bli tendenser til at jeg finner det samme igjen. Jeg vet jo at det finnes mye som jeg ikke har funnet enda. Grunnen til problemet er at jeg hører mye mer på musikk enn før så jeg henger etter. Det er også slik at jeg faktisk er blitt lei av det meste jeg har og da blir behovet enda større. Lurer derfor på om noen kan hjelpe til med dette. Da vil jeg også dele de beste låtene med dere om det er folk som har det på samme måte som meg. Endret 5. september 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Realzi Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Omar Rodriguez Lopez har laget alt fra Prog rock til acid ,techno pcycadelisk musikk, Han gir ut alle 22 solo albumer ut gratis på siden sin, de første er mere rock pcykadelia, mens de siste er mere electro, psychadellic, acid, Han her tilogmed laget 3 filmer og jobbet med Hanz Zimmer med hollywood musikk. Alle bandene han er i styrer han selv, her er liste og sjanger. De Facto : Dubb, Reggea, type. At The Drive in : Punk rock The Mars Volta : Psykadelisk Prog rock/mye annet. The Mars Volta har mest produksjon kvalitet og er hoved bandet. gitarist i Red hot chilli pepper har spillt inn meste parten av albumene som hire in. Til slutt Solo albumene som jeg har nevnt over er umulig og forklare det er så mye forskjellige instrumenter og sjanger fra hver cd at du må bare leite deg fram. Skriv tilbake visst jeg skal linke sider, Lenke til kommentar
circa Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) www.soundcloud.com her legger artister ut uoffisielle og offisielle låter hele tiden. Alltid noe nytt. Lag bruker og trykk Tracks --&--#62; Explore Tracks, så har du de mest populære sangene der. Oppdateres ofte. edit: mye bra "amatør"-musikk også. Mesteparten er elektronisk, men er så mange sjangre der at du definitvt finner noe du liker. Endret 5. september 2012 av circa Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Hei, tusen takk for raske svar. Dette skal jeg se nærmere på. Jeg ønsker fortsatt fler forslag og jeg tar det i mot med takk. Kan også tilføye at jeg ikke er interessert i alt det nye som kommer ut så jeg leter fra alle årstall og jeg er svært kresen på mixer og musikken forøvrig. Har en spessiell smak når det kommer til musikk og den utvikler seg periodisk så den er egentlig litt uforutsigbar. Men alt jeg nevner er aktuelt. Dere må gjerne komme med ting som dere digger selv om dere tror at jeg kanskje ikke liker det. Elementer i musikken som jeg liker er dype og rene basstoner som er variert. Progress gjennom hele låta er et pluss. Høye og skjærende lyder vil jeg unngå. Selv om musikken er elektronisk så er det kult når det er en god tekst eller story inne i låta. her er det en liste over noen band og artister som jeg liker, kanskje dere også liker noe av dette men dette er vel fordypning for de som vil engasjere seg i å hjelpe til med dette. Cleveland Lounge - Drowning Camo & Krooked - Vampires Culture Shock - Kronix Selecta - Spring Fall Probe & Sylo - Dreadnaught Earnest Wilson- I Know Myself Mykal Rose - Run dem a run Deekline & Ed Solo - Pass Out - DnB Candy - Burning Marijuana Camo & Krooked - Vampires Blind Melon - Hell Anybody Killa - Snatches Bitch Calabrese - Blood in my eyes DJ Panik - Nervous Dj Obese - Stylish Girl Eric Johnson - Cliffs of Dover Frederick Knight - Let Me Ring Your Bell Again GREEN GOBLYN PROJECT - SLEEPING PILLS HIM - The Sacrament I Shot The Duck Hunt Dog - Blue Bomber Breakdown ITP - Happy Flight Krumble - No Rule Normals - Almost Ready Optiv & BTK - Get Ready Rolling Stones - Paint It Black Simon, Paul & Art Garfunkel - Mrs. Robinson Slightly Stoopid - Basher Slick Rick - Children's Story Statler Brothers - New York City Sub Focus and Danny Wheeler - Lost Highway Sublime - Lets Go Get Stoned The Misfits - Skulls Eight More Miles to Louisville - Grandpa Jones Monks - I hate you The Sceptres- But I can dream Tiamat - As Long As You Are Mine T-Rex - Children of The Revolution VESSIE SIMMONS-PARTY RAP Vibe Tribe - Kick the bass Left For Dead - The Dead Are Coming For Me Vice Squad - The Great Fire Of London Bad Habitz - Jailbreak Pupajim - The Big Tree Ronnie Davis - Strange Things The Bambi Molesters - Malaguena Skarra mucci - Herbman anthem Lacksley Castell - This Girl Tony Roach - Big Bout Yah Vexare - The Clockmaker Wickedsquad - No Guns Inna Dance ft. Demolition Man Vandal - Idiots Endret 5. september 2012 av Hexafix Lenke til kommentar
Salior Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 Om du har Spotify kan du jo bruke "Related Artists" linken på toppen av siden når du har en annen artist i vinduet, jeg bruker denne ofte og finner ny musikk slik Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Om du har Spotify kan du jo bruke "Related Artists" linken på toppen av siden når du har en annen artist i vinduet, jeg bruker denne ofte og finner ny musikk slik Jeg liker ikke Spotify siden det er for kommersielt og det er mye musikk som jeg ikke finner der. Har testa det hos folk. Jeg vet heller ikke hvordan jeg skal kunne laste ned i fra Spotify. Jeg konverterer til mp3 slik at jeg kan ta med meg musikken når jeg er på tur. Jeg bruker mest youtube og jeg tror at det kan være en god kilde med fortsatt mye som jeg ikke har lagt merke til. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Andre forslag da? Primært så ønsker jeg forslag på nye band og artister. Ikke bare hvor jeg kan finne dem. Det meste ligger på youtube men på grunn av det bedritne forslags systemet så ødelegger det mye når man søker etter noe nytt på youtube. Ellers må jeg si at jeg hadde håp om en litt sprekere respons. Jeg tar i mot alle forslag med takk så det er bare å kjøre på. Dere må gjerne poste forslag direkte i fra dere musikklister også. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Er glad for forslag men forslagene til nå er ikke noe bra for meg. Jeg trenger ikke linnker til noe, siden man finner det aller meste på youtube. All musikk som du finner andre steder på nett er det nesten garantert at man finner på youtube så jeg vill ikke besøke alle mulig søppelsider om jeg kan bruke youtube. Lenke til kommentar
cowboy bob Skrevet 5. september 2012 Del Skrevet 5. september 2012 (endret) Høres ut som om Aphex Twin er noe for deg. Forresten, det finnes andre forum enn OT-baren altså. Denne tråden kunne du f.eks ha postet i...musikkforumet. Endret 5. september 2012 av cowboy bob Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Høres ut som om Aphex Twin er noe for deg. Forresten, det finnes andre forum enn OT-baren altså. Denne tråden kunne du f.eks ha postet i...musikkforumet. ok, jeg fant ikke musikkdelen så jeg tenkte at en administrator kunne flytte tråden dersom den passer bedre i musikkdelen. Må innrømmet at det var latskap fra min side. Jeg har vært borti Aphex Twin og det var ikke noe jeg likte. Men takk for forslaget. Lenke til kommentar
Hexafix Skrevet 6. september 2012 Forfatter Del Skrevet 6. september 2012 noen som har fler forslag? for eksempel etter jeg starta tråden har jeg bare funnet 1 god låter som jeg liker og 2 som er halvgode Den jeg likte best var: Moriarty - I Will Do De halvgode var: Cold War Kids - Santa Ana Winds Abacush - Abacush Ellers så hater jeg søkefunksjonen på youtube for man kommer alltid til de mest virale låtene etter en 4-5 valg i forslagslista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå