Gå til innhold

AMD kan fortsatt. G34 engineering samples overklokkingstest

Anbefalte innlegg

Fikk omsider et hovedkort jeg kunne kjøre et par serverCPUer i. Iogmed at jeg har hørt at enkelte engineering samples har ulåst multiplier og kan overklokkes "måtte" jeg jo teste dette ut. Kjekt å bruke til folding når jeg er ferdig med "lekingen", også!

Det jeg har fått kloa i er 6 stykk AMD 1.6GHz 12-kjerne engineering samples, ligner vel på modellen 6164HE, tror jeg iogmed at stock vcore er 1.05v på disse, men de er altså enda 100Mhz lavere klokket, Hvordan skulle så dette gå mot **Dp** sin digre kjeft og hans fasekjølte 3930k... :p

Etter litt herjing med phenommsrtweaker endte jeg opp med 2.761 i wprime 32m, og 58.609 i 1024m. Sistnevnte er atm HWBot-rekord for 24-kjernesmaskiner, mens 32m-resultatet holder bare til 3-plass. Må opp på ca 4.3GHz for å ta den, da må det nitrogen til, isolasjon og en del heatsinks på de stakkars VRM'ene på dette serverkortet. Glad kortet overlevde... hot to the touch, for å si det mildt!

post-101601-0-81536800-1346804893_thumb.jpg

Måtte litt nitrogen til pga varmen, men holdt base temps på 20 grader for å unngå kondens. Slappe vifter gjorde at tempen bikket 70 i wprime (heatsinkene var på 40-42c), det er for mye for høye klokkefrekvenser, så for å komme meg over 3.3 uten å gå over 1.45v måtte jeg altså senke tempen et par knepp.

Tok en runde cinebench på 3GHz, for å sammenlgne med **dp** sin fasekjølte 3930k. Hans score er på 15.xx, min ble 19.57. Skal dra den høyere senere, burde greie litt over 22 uten store problemer på 3.5GHz.

post-101601-0-06519800-1346805363_thumb.jpg

Poster mer senere, har også endel pcmark-resultater med en fet areca-kontroller Nizzen var så snill å låne meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...