Gå til innhold

[Løst] Valg av ny SSD 180 gb+ billig

Norish

Anbefalte innlegg

Go'kveld

Kjøpte for et ett års tid tilbake en Corsair Force series 3 SSD 120 gb, var veldig skeptisk til denne da jeg i etterkant av bestillingen oppdaget det dårlige ryktet den hadde fått(sandforce). Den funket derimot over all forventning helt til de siste ukene nå, da det har hvert endel bs'er relatert til ssd'en i tillegg til feilmeldinger ved oppstart... Så jeg har nå slått meg med ro til at den kommer til å dø innen kort tid, tenker derfor på å gå til innkjøp av en ny nå.

Kriteriene mine er at jeg vil helst ha 180 gb eller mer og den må være pålitelig, ytelse er ikke det viktigste så lenge det er "ssd-nivå" og helt til en billig penge. jeg kommer absolutt ikke til å gå over 2000 kr, mer mot 1500 og ned. Problemet er at jeg har dåtte helt av lasset når det gjelder hva som er best nå, derfor tenkte jeg at jeg skulle spørre her.

Jeg har sett litt på: Samsung SSD 830 Series 256GB som går for 1499 nå, som jeg mener er veldig billig for 256 gb, spørsmålet blir derfor om den er noe tess, vil gjerne høre fra noen som har erfaring med den.

Takk på forhånd :) -Norish

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er litt usikker, har ikke oppdater firmware i det siste, men jeg lurer på om jeg gjorde det når jeg kjøpte den. Jeg har tenkt litt på tanken om å kjøpe ny ssd før dette begynte å skje pga av for liten plass, så jeg blir nok å kjøpe ny først, for så å begynne fikle litt med Corsairen. Slik at jeg kanskje kan få den på bedringens vei å muligens sette den inn i bærbaren, men vil helst ha en ny ssd først så jeg kan få gjort om den til systemdisk før jeg begynner å tukle med den jeg allerede har.

Men takk for tipset og tilbakemeldingen på samsungen!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...