Gå til innhold

Ny side.. :)

Anbefalte innlegg

Er nesten ferdig med et nytt design til en side.

Link

Skal fixe noe andre bilder i menyen og lage diverse ting.. Shoutbox for eksempel, men dere tar pointet.

Noen som har noe de ikke likte med den, eller det var noe du likte ekstra godt? Gi gjerne noe kritikk på logoen også.. Den ble laget i samme slengen.

Har bare testet den i IE.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må bare si at dette designet var drittøft! Det skiller seg ut på en måte. Det eneste jeg har å påpeke er at logoen /banneren stjal litt oppmerksomhet, og at du bør få deg litt tydeligere mouse-over, og jeg har på en følelse at fonten ikke sto helt i stil med resten av designet.

Men som sagt, et megakult design!

Lenke til kommentar

Flott design! Eneste ankepunktene er vel at logoen blir litt for dominerende, og at man såvidt kan se et slags "skjøte" i de to menyrubrikkene på sidene, med mindre dette er med hensikt (litt overdreven pirking, jeg vet det , men jeg fant jo ikke noe annet å kritisere :-) ).

Og siden virker fint i både Mozilla 1.5a og Opera 7.11.

Lenke til kommentar

Takk for svar!

Mener dere hele "vinduet" eller bare selve skrifta i logoen?

og jeg har på en følelse at fonten ikke sto helt i stil med resten av designet.

Skrifta i logoen, eller skrifta ellers på siden?

EDIT:

--------------------------

Har laget et bilde der skrifta i logoen er litt mindre... Ble dette bedre?

Lenke til kommentar

En salig side; et design som får en til å føle seg hjemme. Jeg har ikke studert innholdet, men designet er virkelig godt. Det eneste som måtte være irriterende, er smilefjesene. Hva med noen litt grå, eller bleke, smilefjes? Det ville passet siden mye bedre.

Lenke til kommentar
Hei.. Jeg bare lurte på, hvordan fekk du til at forumet ble så smalt? Holder på med en side men jeg får ikke til og gjøre det smalere.. Er det noe man gjør i confen? Finner det ikke ivertfall

mvh Anders

Har foreløpig ikke gjort noe med forumet. Bare include("forum/index.php)"; :wink: Skal få til noe..

Det eneste som måtte være irriterende, er smilefjesene. Hva med noen litt grå, eller bleke, smilefjes? Det ville passet siden mye bedre
Godt forslag! Kanskje jeg stjeler noe smilier fra phpbb... :wink:
Lenke til kommentar
Hmm..

Jeg har dette forumet: http://www.explotionchurch.com/phpBB2/phpBB2/ Men nå holder jeg på og lage en ny side og jeg skal ha "innholdet" litt bredere enn det er på klubblan, men jeg finner ikke hvordan du gjør sånn at forumet ikke strekker seg så langt ut.. Viss jeg bruker iframe for ex, er det bare og ha den litt langt inne så "forminsker" den seg?

mvh Anders

PhpBB forminsker og strekker seg til en viss grad, men det ble ikke så smalt som jeg ville ha det. Derfor ble jeg nøtt til å ta bort diverse kolonner og sånt. Skjønte egentlig ikke spørsmålet ditt helt..

Lenke til kommentar

veldig stilig i både Opera og Ie, i mozilla derimot fikk jeg ikke fram noe i det hele tatt, den bare stoppet på klubblan.net uten å engang gå til index.php som den gjorde i IE og opera, nå skal det sies at jeg kjører en beta version av aller nyeste Mozilla så det kan være derfor, men som sagt designet: dritkult...

Lenke til kommentar

Stilig design!

En ting tho; Syns legg til-knappen i shoutbox'en skiller seg litt ut på en måte.. spesielt med den hvite linjen rundt. Kan ikke fjerne den hvite linjen for da ser den ut som et tekstfelt, så det du kunne gjort var å lage den til en vanlig link (slik som i menyen), eller? :)

Edit: Glemte å nevne at mailto: i shoutbox'en ikke funker. Må nesten ah et felt til å legge inn adressen da, eller hva? :p

Lenke til kommentar
Hmm..

Jeg har dette forumet: http://www.explotionchurch.com/phpBB2/phpBB2/ Men nå holder jeg på og lage en ny side og jeg skal ha "innholdet" litt bredere enn det er på klubblan, men jeg finner ikke hvordan du gjør sånn at forumet ikke strekker seg så langt ut.. Viss jeg bruker iframe for ex, er det bare og ha den litt langt inne så "forminsker" den seg?

mvh Anders

PhpBB forminsker og strekker seg til en viss grad, men det ble ikke så smalt som jeg ville ha det. Derfor ble jeg nøtt til å ta bort diverse kolonner og sånt. Skjønte egentlig ikke spørsmålet ditt helt..

Ok.. Nei jeg har ikke prøvd så mye på og forminske det, men nå forsto jeg hvordan du har gjort det ja..

Men for og få den meny kolonnen bort i den andre menyen for eks, hva slags fil editerte du for og få det til?

Men syns måten du har impletert alt i osv er drit kult for og si det mildt.

Men include, hvordan er det det funker egentlig? Hva er forskjellen på det og iframe?

mvh Anders

Lenke til kommentar
Hmm..

mvh Anders

Ok.. Nei jeg har ikke prøvd så mye på og forminske det, men nå forsto jeg hvordan du har gjort det ja..

Men for og få den meny kolonnen bort i den andre menyen for eks, hva slags fil editerte du for og få det til?

Men syns måten du har impletert alt i osv er drit kult for og si det mildt.

Men include, hvordan er det det funker egentlig? Hva er forskjellen på det og iframe?

mvh Anders

Jeg kopierte subSilver, som er standardstilen til phpBB over i ei anna mappe. Derfra gikk jeg gjennom filene og endret dem slik jeg ville ha dem. Jeg la for eksempel inn resten av sida der. Alle linker og elementer i stilen (knapper, bilder osv) legges til med "kommandoer" som fx {SITENAME} for å legge til sidenavn. Særlig er filen overall_header.tpl viktig...

Forskjellen på include og iframe er at include inkluderer filene slik at de blir en del av den første sidene, og ikke en ekstern side.

Glemte å nevne at mailto: i shoutbox'en ikke funker. Må nesten ah et felt til å legge inn adressen da, eller hva?
:oops:

Tenker jeg tar bort hele mailto-funksjonen, jeg.. :wink:

Lenke til kommentar
veldig stilig i både Opera og Ie, i mozilla derimot fikk jeg ikke fram noe i det hele tatt, den bare stoppet på klubblan.net uten å engang gå til index.php som den gjorde i IE og opera, nå skal det sies at jeg kjører en beta version av aller nyeste Mozilla så det kan være derfor, men som sagt designet: dritkult...
Har hørt om flere som har hatt det samme problemet. Var en feil med redirect-scriptet, men jeg tror det er fixet nå...
Lenke til kommentar
Har hørt om flere som har hatt det samme problemet. Var en feil med redirect-scriptet, men jeg tror det er fixet nå...

ja, nå funka det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...