Drunkenvalley Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Eg bestilte nylig noen vannkjølings-deler fra EK Waterblocks, som er fra Nederland. Det blei sendt med DHL Express til hjemmeaddressen. Men det er noe jeg skurrer på når eg leser regninga fra DHL... Det står her at eg skal betale 130kr i utleggingsgebyr v/ tollen, som var noe eg forventa. Men eg syntes at moms på 469kr var mistenkelig "perfekt"... Obs: Total sum er 599kr. 469kr skal være kun tollen, i følge regningen. I følge papirene var omregningskurs på 7.3kr per euro. Fakturert verdi var 184.53 euro... Når eg kjører det gjennom kalkulatoren var altså grunnlaget for moms 1347.069kr... delt på 4 for å få 25% blir resultatet 336.76725kr... TL;DR - Moms skulle vært 336.76kr, men dei vil at eg skal punge ut med ein hundrelapp til. Noen tips om kva eg bør gjøra her? Har absolutt råd til hundrelappen, men dette syns eg er jævla tull av dei å forsøke. Endret 4. september 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Er fakturert verdi inkludert frakt? 1 Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Jepp, det er det også. Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Slettet du innleggene mine Alastor? o.0 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Har ikke rørt noen innlegg. Det har heller ingen andre så vidt jeg kan se. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 Det var to innlegg til, som tydeligvis ble slettet. I hovedsak fordi Valkyria snakket om posten og utleggings-gebyr, som begge var komplett urelevante for moms-utregninga. Eller skal være i det minste? >.> Lenke til kommentar
MarQsDH Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg ville gjetta på at 469,- er ned utleggings-gebyret. Tok det gjennom kalkulatoren, og fikk samme talla som deg. Om det utleggings-gebyret stemmer, så skal du ha fått rett regning. Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Siden dette tydeligvis ikkje var klart nok... Dette er det som står på regninga: Utlegging: 130kr. Moms: 469kr Total sum: 599kr. Det er momsen eg reagerer på, og lurer på om eg skal gjøra noe i den anledning. Endret 4. september 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Hvis til kvittering og bestrid kravet. Du kommer langt med å ringe kundesenteret . Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Det kom rikelig med dokumenter fra DHL, for å si det slikt... Regninga ytterst, så ein (dårlig) kopi av bestillinga. Toll-deklarasjonen og til slutt kopi av lappen som originalt var på eska. Syns det er veldig nysgjerrig at dei gir så mykje informasjon, men så prøver å vri ein ekstra hundrelapp ut av meg på eit veldig rart grunnlag. Endret 4. september 2012 av Drunkenvalley Lenke til kommentar
Drunkenvalley Skrevet 5. september 2012 Forfatter Del Skrevet 5. september 2012 Nå blei det fiksa, og totale summen gikk fra 599kr til 466kr. Om dei snakker sant når dei påstår at dei hadde feilaktig justert for prisen + frakt (sjølv om frakt var på kvittering) er eg usikker på, men fekk i det minste fin behandling på telefonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå