Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Anbefalte innlegg

Har nylig blitt sammen med ei jente som jeg har kjent i ett år.

Jeg er dypt forelsket i henne, og hun sier det samme om meg.

Hun er en typisk guttejente med maskuline interesser, og er derfor i forsvaret nå. Dette er et midlertidig avstandforhold, og hun skal flytte inn hos meg om 4 måneder.

Som guttejente har hun mange guttevenner, greit nok.

Tidligere i livet har hun vært noe overvektig, og har derfor vært uinteressant for det fleste gutter.

Nå i forsvaret har hun slanket seg, og har blitt veldig glad i å flørte med andre gutter på fest, til tross for at jeg er sammen med henne. Dette er vel kanskje første gang i livet hun har fått respons fra kjekke gutter, og liker vel bare å være populær blant dem.

Problemet er at jeg naturlig nok blir veldig sjalu når jeg er på fest med henne, da hun til og med flørter med mine egne kamerater. Jeg har allerede havnet i slåsskamp med en ukjent en gang, Jeg skal innrømme at jeg kan bli noe lett aggressiv.

Jeg og kjæresten har som regel veldig god kommunikasjon, og jeg har snakket ut med henne om dette. det har hjulpet litt, men hun sier selv at hun syns det er vanskelig å få kontakt med andre jenter på fest, derfor sverger hun heller på å bli kjent med guttene. hun sier at jeg må stole på henne, og at det er bare meg hun elsker.

Men hva med den tiden hun er vekk fra meg? den tiden hun tilbringer med 2000 soldater i militærleiren. i ukedagene stoler jeg på henne, og vi ringer til hverandre nesten hvewr dag. men det er fest hver helg der oppe, og hun pleier som regel drikke da. Da går jeg med en klump i magen hele helgen, og bare håper at jeg kan stole på henne.

Hun har en tendens til å drikke litt vel mye, og dømmekraften går deretter. jeg er redd at noen skal utnytte henne.

Jeg er sjalu, rett og slett.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Av og til er det bare godt å snakke ut om ting.

Det jeg lurer på er hva jeg kan gjøre for at hun skal slutte å flørte med andre gutter. omvendt psykologi?

Jeg kan nok bli flinkere til å vise at hun er min når jeg er blant folk, og vise mer av mine føleleser for henne offentlig, hun gjør forresten det med meg.

Når hun var for første gang på besøk hjemme hos meg for en måned siden ble hun kjent med kameratene mine. Vil prøve å få henne til å bli kjent med jentene som bor i bygda, slik at det ikke bare blir gutter hun er venner med hjemme.

Når hun er i forsvaret er jeg enig i at jeg har intet annet å gjøre en å stole på henne

Lenke til kommentar

Hvorfor vil du at hun skal slutte med noe hun liker å gjøre? Hun vil føle seg verdsatt av andre enn deg, som er veldig vanlig i forhold. Du _SKAL IKKE_ vise at hun er din blandt folk. Det er VELDIG få jenter som liker at gutten (sier gutten for ingen mann gjør slikt) virker overbeskyttende og klengete i offentlighet. Hvorfor vil du at hun skal bli kjent med andre jenter? Hvis hun ikke vil det så er det hennes valg.

Hvis du setter restriksjoner for oppførselen hennes vil du oppleve at hun kommer til å bryte restriksjonene ganske fort og du vil bare bli enda mer såret. Hun gjør INGENTING feil her, det er bare du som er usikker på deg selv og dette fører til sjalusi. Jeg ville heller jobbet med meg selv, fått "jeg'et" mitt til å bli komplett, før jeg hadde bedt damen min slutte å flørte med andre gutter. Hvis hun sier hun elsker deg, gjør hun det. Du må også innse at det er sjeldent man går gjennom livet uten at noen, noengang er utro mot en. Det er bare statistikk. Hvis det skulle skje, så er det hennes tap, IKKE DITT. 100% hennes tap. Du kan jo flørte med andre jenter? Hvorfor gjør du ikke det? Sier ikke du skal flørte seksuelt, noe jeg tviler på at hun gjør også, men flørting er sunt.

Ja.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for svar. da har jeg gjort det ganske riktig hittil. hun har hatt frie tøyler og jeg har ikke vært overbeskyttende(bortsett fra den gangen det ble slåsskamp)

Denne helgen var vi på fest og jeg ga henne lov til å danse med kameratene mine, da hun spurte om lov. kameratene mine stoler jeg på.

Var en "frier som pratet med henne hele kvelden, han kom bort til meg og spurte om vi var sammen, forøvrig en hyggelig kar. jeg sa at det var vi, og hviste han heller bort til dansegulvet der det var andre jenter, jeg sa han heller kunne prøve på.

Problemet er at hun flørter så pass mye, at jeg har problem med å bli kvitt frierene hennes. var en senere på kvelden som sa til meg, at hadde det ikke vært for meg, skulle han tatt hun med hjem, og spurte spydig hva hun egentlig så i meg. jeg kjente det begynte å koke i skallen, og skjer det en gang senere er jeg redd jeg ikke klarer å kontrollere tempramentet mitt. da blir det sykehusopphold på vedkommende

Har noen få venninner selv, jeg har begynt å skrive mer med når fruen er vekke, bare for å dempe sjalusien litt. det hjelper.

Jeg har kanskje vært litt masete på tekstmeldinger, fordi jeg savner henne når hun er vekk. det er mer hyggelig når det er hun som tar kontakten. er vel en balansegang der.

Hvorfor skal det være slik at det er sunt å flørte med andre når man er i et forhold nittutt?

Lenke til kommentar

Kan komme med lenger svar på det en annen gang men må løpe til jobb nå. Det er sunt fordi:

Hvis det noengang skulle skje noe med forholdet så har man ikke bundet hele sin lykke, eksistens, livsglede i en person. Ved å flørte med andre, og dermed vite at du er attraktiv for andre, bygger du deg opp et lite sikkerhetsnett som vil spare deg hvis det skulle skje at du ble dumpet. Kort forklart.

Og, du må seriøst slutte å bli sint på gutta som flørter med dama di. De er single, de får gjøre som de vil (så lenge det ikke er kompisene dine og de ikke gjør noe annet enn å flørte). I bunn og grunn så er problemet ditt kunn din egen selvtillitt, ikke hva damen egentlig gjør.

Lenke til kommentar

Takk for svar. da har jeg gjort det ganske riktig hittil. hun har hatt frie tøyler og jeg har ikke vært overbeskyttende(bortsett fra den gangen det ble slåsskamp)

Denne helgen var vi på fest og jeg ga henne lov til å danse med kameratene mine, da hun spurte om lov. kameratene mine stoler jeg på.

Du eier henne ikke.

Du må ganske enkelt stole på henne. Om hun er omringet av "friere" hele kvelden men blir med deg hjem, hva sier det deg?

Lenke til kommentar

Nope. Det har noe med menneskers behov for anerkjennelse å gjøre. Det er forskjellig fra person til person hvor denne anerkjennelsen må komme fra. For meg så er det nødvendig at den kommer fra andre jenter, men for noen av mine kompiser holdet det med kjæresten, eller familien.

Lenke til kommentar

Så kan det også påpekes at dersom hun tidligere har vært såpass overvektig at hun har fått lite eller ingenting av denne typen oppmerksomhet på fest eller i sosiale sammenhenger så føler hun det er på tide å ta igjen litt, og bedriver derfor overdrevent mye flørting.

Samtidig syns jeg også det er litt rart at hun ikke er villig til å respektere dine følelser rundt det. Det går jo faktisk ann å dra på fest, være omgjengelig og hyggelig, bli kjent med nye folk og være pratsom, uten å gjøre det til en flørt. Om det er en dealbreaker eller ikke er jo kun opp til deg å avgjøre, og det virker det jo ikke som det er ut i fra slik du beskriver tingenes tilstand. Da er i grunn valget bare om du vil stole på henne eller ikke.

Lenke til kommentar

Ja nå som hun endelig har blitt attraktiv skjønner jeg det godt at hun har lyst til å flørte med andre. problemet er som du sier at det blir overdreven flørting, som fks at at hun tar på låret til andre mens hun snakker med dem, og er veldig glad i klemmer og generell kroppskontakt.

Første hjemmefesten vi var på hos meg, hadde jeg bare kamerater på besøk, da satt hun å befølte en kamerat lenge på låret, mens jeg satt på andre siden.

Jeg tok henne med ut for en alvorsprat, og sa at hun såret meg når hun gjør slikt.

Neste fest flørtet hun bare med meg, og jeg var selfølgelig veldig fornøyd, og trodde da problemet var over. og jeg trodde jeg kunne stole på henne.men når vi var på fest i helgen, flørtet hun med alle andre. står mer om den festen i et innlegg over. etter dette har jeg ikke kunnet stole på henne lenger. Jeg har mistet helt lysten til å dra på fest med henne mer.

Hva kan jeg si til henne?

Lenke til kommentar

Hvis hun ikke respekterer de grensene du allerede har diskutert med henne hjelper det gjerne ikke uansett hva du sier. Det koker ned til å finne et kompromiss mellom dine ønsker (ingen flørting med andre) og hennes ønsker (mye flørting og beføling av andre), til noe dere begge kan leve med. Kanskje litt flørting men ingen berøring? Å måtte leve livet på damas premisser bør ikke være realiteten i noe forhold, og ei heller utelukkende på mannens premisser. Samtidig er det jo kanskje bare en fase, men det er avgjørelser du må prøve å ta på egen hånd. Liten tue kan velte stort lass, og selv gode forhold ryker av tilsynelatende filleting.

Lenke til kommentar

Likar sjølv å vere litt sjef, klart hun skal få bestemme litt, men jeg er ikke med på noe kompromiss sak. jeg mobber henne litt for at jeg syns hun er løs. kanskje det hjelper, vet ikke. hun klaget over romveninnen hennes her om dagen og sa at hunn pleide å ligge med alle på leiren. misunnelse?

hun mente at romveninnen hadde dårlig selvtillit og måtte flørte å knulle andre gutter for å få anerkjennelse... snakk om å kaste stein i glasshus!!!

Endret av Grendegut
Lenke til kommentar

Jeg mener nå at flørting er noe man kan holde innenfor forholdet. Er ingenting galt i å like oppmerksomhet fra andre, det gir selvtillit og en go følse. Men er man i et forhold der man trives ser jeg ikke grunnen til å gi andre oppmerksomhet og oppmuntre andre til å prøve seg.

Ingenting galt i at hun har mest menn som venner, for dette er hva hun trives med og kjenner seg trygg på. Jeg som jente, vet selv hvor slitsomt det kan være med jentevenner og konkurransen som automatisk blir der. Har man litt dårlig selvtillit så kjenner man den oppmerksomheten veldig godt og føler seg underlegen. Så om hun har vært litt stor, er det naturlig for henne å søke gutter som venner, for hun vil ikke føle selv at hun måler seg med andre jenter.

Jeg ville aldri godtatt at kjæresten min la ann på andre når vi var ute på fest, enten jeg var med eller ikke. Være sosial, bli kjent med folk, ikk noe problem det. Men jeg trives ikke med en partner som prøver seg på andre, selv om det bare skulle være for en selvtillitboost.

Nittutt skriver tidligere:

Hvis det noengang skulle skje noe med forholdet så har man ikke bundet hele sin lykke, eksistens, livsglede i en person. Ved å flørte med andre, og dermed vite at du er attraktiv for andre, bygger du deg opp et lite sikkerhetsnett som vil spare deg hvis det skulle skje at du ble dumpet. Kort forklart.

Dette er ikke noe jeg oppfordrer, ikke i seriøse forhold. Skal man ha et seriøst forhold så burde man satse på det fullt og helt, ikke ha backup løsninger i tilfelle det går galt. Om det går galt er det tungt uten, du blir trist, depprimert og kanskje sint. Men det er nå en risk jeg er villig til å ta sammen med en person jeg vil satse på. Går du inn i et forhold med en trang til å ha et sikkerhetsnett i tilfelle ting går galt, så sattser du jo ikke helt på forholdet heller. Og når du ikke sattser, så vil det fort ende med at man går hver sin vei om et lite problem dukker opp i forholdet. Hvorfor bli og jobbe med ting når man har sikkerhetsnettet sitt å gå til der man ikke har problemer?

Sikkerhetsnett og flørting er for useriøse forhold, om man vil bygge et liv sammen burde man satse på det, og tørre å løpe risikoen ved å bli såret og trist om bruddet likevel kommer.

Nittutt skrev også noe om at få kvinner liker overbeskyttende og klengete "gutter". Men er like mange som liker det, som de som ikke liker det. Noen liker bekreftelsen i at mannen dems er der og viser at du er hans, andre liker ikke å bli passet på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...