LarsP Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Som Norge på 90-tallet. Norge var ålreit på 90-tallet. Spillermaterialet holdt et ekstremt høyt nivå sammenlignet med dagens stall. Til sammenligning så hadde vi ikke mindre enn 7 Premier League-spillere i startelleveren i '94-VM (EPL:7, Bundesligaen: 1, Jupiter League: 1, Tippeligaen: 2). 1 Lenke til kommentar
Emils. Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Har ikke blitt noe bedre siden den gang. Nå spiller vi den samme lempefotballen, bare dårligere. Bare på to kamper har vel Høgmo nærmest gått borti fra den fotballen. Hvilken lempefotball snakker du om fra gårsdagens kamp? Da forsvaret prøver å spille seg ut? Lenke til kommentar
Everket Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Enig med Patrick. Er man ikke god nok så må man bruke taktikk så smart som mulig. Det handler ikke om å underholde resten av verden. Men å komme så langt som mulig som en nasjon. Da blir det underholdende - for den nasjonen, selvfølgelig. Fotball er tross alt en lagsport Noe Drillo var ganske flink til. Nå kan det jo være Høgmo får skikk på laget etterhvert, men jeg tror ikke vi får noen bedre resultater. Kanskje det ser "bedre" og finere ut, men resultatene tror jeg blir minst like dårlige. Masse kred til Hellas. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 20. november 2013 Rapporter Del Skrevet 20. november 2013 Til sammenligning så hadde vi ikke mindre enn 7 Premier League-spillere i startelleveren i '94-VM (EPL:7, Bundesligaen: 1, Jupiter League: 1, Tippeligaen: 2). Dette er ikke ment som pirking på noe som kan være en skrivefeil, men mer en rettelse om det ikke var Det heter Jupiler ikke Jupiter League Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Hah, en liten glipp fra min side. Av en eller annen grunn leser hodet mitt den lille L-en som en T hver gang jeg ser det navnet. Lenke til kommentar
Teipball Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Noe Drillo var ganske flink til. Nå kan det jo være Høgmo får skikk på laget etterhvert, men jeg tror ikke vi får noen bedre resultater. Kanskje det ser "bedre" og finere ut, men resultatene tror jeg blir minst like dårlige. Masse kred til Hellas. Noe Drillo var flink til i sin første periode, men periode to var dårlig uansett hvordan du ser på det. Bortsett fra i 2010 der man fikk full uttelling på 3 kvalikkamper, var det ikke resultater som var i nærheten av å være gode nok for å komme til EM/VM. Og problemet var at hvor lengre ut i Drillo sin periode jo mer planløst ble spillet. Hadde Drillo spilt 100% Drillo-fotball kunne man kanskje ha karret seg til et mesterskap, men man spilte en mellomting som ikke var noe som helst. For meg var det tydelig at spillerne fikk mindre og mindre tilitt til Drillo og at de egentlig ikke hadde lyst å spille på den måten Drillo ønsket. Akkurat det er noe spillerne skal ha skylda for, men Drillo virket å ha null kontroll og null autoritet ovenfor spillegruppa. Noe som for meg er bevis på sistnevnte var måten Drillo tok mer og mer ansvar over på andre i trenerteamet. Ola By Rise ledet store deler av treningen, Frode Grodås har ved enkelte anledninger tatt ut keeperen til kamp(!) og By Rise har styrt på kampene på sidelinjen (dette er fullstendig krise, ikke bare fordi det gir media overtaket når det går dårlig, men også fordi By Rise ikke har vist noe som tilsier at han er flink nok til lede kamper på internasjonalt nivå). Drillo gravde sin egen fotballgrav ved å halveis endre stilen sin, bruke spillere som ikke passet til hva han egentlig ønsket osv. Det er poeng at det er bedre å bruke nasjonens 30-50 beste spillere istedenfor de 1-20 beste så lenge de "dårlige" passer bedre inn i systemet til treneren noe som gjør at laget vinner. Men gang på gang så vi Drillo satte inn "bedre" spillere og ønsket at de skulle spille anderledes enn hva de egentlig var gode på. Og da ender man opp med ingenting. Lenke til kommentar
Everket Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 (endret) Han gav oss en kunstig høy fifa ranking, som igjen ga en "lett" gruppe og kanskje litt overvurdering av landslaget. Jeg synes på ingen måte at han gjorde en god jobb denne kvalifiseringen, men helt katastrofe var det heller ikke. Som vanlig lå vi og vippet og snuset på andre plassen. Så mye mer enn det forventer ikke jeg, men det ble også veldig klart at Drillo gikk mot slutten. Lett å si nå, men det var litt synd han ikke fikk sitte de to siste kampene. Men mest sannsynlig hadde det sportslig ikke spilt noen verdens rolle. I tillegg var jo norge desverre utrolig kjedelige å se på. Men enig, tydelig at det var noe som ikke stemte i garderoben, og det var nok mange spillere som ikke var fornøyde. Og at enkelte spillere ble utelatt fra troppen gang etter gang. Feks Skjelbred var også merkverdig. Det hadde vært moro med litt mer innsikt i nettopp dette. Endret 21. november 2013 av Everket Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 21. november 2013 Rapporter Del Skrevet 21. november 2013 Er jo samme regle hver gang, ligge temmelig godt han etter halvspilt gruppespill, for å så få realiteten sparket oppi trynet de siste kampene. Skjedde nøyaktig det samme sist Em-kvalikk og vm(sør-afrika)-kvalikk også. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Bare åtte nasjoner er seedet: Brasil, Spania, Tyskland, Argentina, Colombia, Belgia, Uruguay og Sveits. De tre øvrige «bollene» er, så godt det lar seg gjøre, fordelt etter geografi: «Nivå» 2: Algerie, Kamerun, Elfenbenskysten, Ghana, Nigeria, Chile, Ecuador+et europeisk lag. «Nivå» 3: Australia, Iran, Japan, Sør-Korea, Costa Rica, Honduras, Mexico og USA. «Nivå» 4: Bosnia-Hercegovina, Kroatia, England, Frankrike, Hellas, Italia, Nederland, Portugal og Russland (et lag skal over til «pott 2»). Meget spent før kveldens trekning. Ligger an til å få et par knalltøffe grupper. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Oddsen er lav for at dette skjer: Italia til pott 2, og denne gruppen: Tyskland Italia Mexico Nederland Og selvfølgelig Sveits Algerie Iran Bosnia i en annen gruppe. Endret 6. desember 2013 av Stonemeister Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Mexico holder ikke særlig høyt nivå for tiden. Putt USA der så snakker vi skikkelig brutale saker. Lenke til kommentar
kaaasen Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Gleder meg som en unge. Har alltid gjort det før trekninger. Det er potensialet til et par skikkelig rå grupper her, men egentlig håper jeg det blir åtte gjevne grupper, fremfor en marerittgruppe og en walkovergruppe. Lenke til kommentar
Stonemeister Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Mexico holder ikke særlig høyt nivå for tiden. Putt USA der så snakker vi skikkelig brutale saker. Eller Japan. De har noe gøy på gang. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Når og hvor er trekningen? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Når og hvor er trekningen? VGTV skal vel dekke fra klokka 17. De skal vel bare kommentere muligens. Tror den går på NRK1 fra 16.45 Endret 6. desember 2013 av Knewt Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 (endret) Nrk1 fra 16:45 Tv2 sport fra 16:30 EDIT: det er visst tv2 sport fra 16:30. Ikke sp.. Endret 6. desember 2013 av c7Nn Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Takk, takk. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 For de som ikke er interessert i showet og alle artistene Brasil har leid inn, så starter selve trekninga 17.45. Lenke til kommentar
Patrick123 Skrevet 6. desember 2013 Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 For de som ikke er interessert i showet og alle artistene Brasil har leid inn, så starter selve trekninga 17.45. TAKK! Kan ikke fordra show hvor du må lide deg gjennom en drøss med artister på UKM-nivå kun fordi de ikke sier når selve hovedgreia, om varer i 2 minutter, begynner. Lenke til kommentar
Latias Skrevet 6. desember 2013 Forfatter Rapporter Del Skrevet 6. desember 2013 Oddsen er lav for at dette skjer: Italia til pott 2, og denne gruppen: Tyskland Italia Mexico Nederland Dette er visst ikke mulig likevel. De skal sørge for at tre europeiske land ikke havner i samme gruppe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå