Jakobk Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Tre ganger så mange som Norge ca? Det er vel bare rundt 10mill folk i Belgia også. Uruguay er vel rundt 5mill. Så det er vel ikke folketallet som er problemet her til lands. Greit nok at de store nasjone får flere stjerner, men vi har jo ingen verdensklassespillere. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 (endret) Tre ganger så mange som Norge ca? Det er vel bare rundt 10mill folk i Belgia også. Uruguay er vel rundt 5mill. Så det er vel ikke folketallet som er problemet her til lands. Greit nok at de store nasjone får flere stjerner, men vi har jo ingen verdensklassespillere.Hadde dere blitt fornøyd med bare kvalifisering?Hvordan defineres "verdensklassespillere"? Endret 14. juli 2014 av jjkoggan Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Har vært i VM 3 ganger og en gang gått videre i 1998. Det skjer igjen. Lenke til kommentar
knipsolini Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hva mener du? Om vi hadde blitt fornøyde med å kvalifisere oss til VM, og så ryke i gruppespillet? Selvfølgelig hadde vi det. Lenke til kommentar
MartinF Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hadde dere blitt fornøyd med bare kvalifisering? Ja, definitivt. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Har vært i VM 3 ganger og en gang gått videre i 1998. Det skjer igjen. Helt klart, jeg så dem spille i 1994 her i USA Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hvordan defineres "verdensklassespillere"? "Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,, Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hvordan defineres "verdensklassespillere"? "Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,, Carew? Riise? Lenke til kommentar
Jotun Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hadde dere blitt fornøyd med bare kvalifisering?Er egentlig mer fornøyd med at det ikke ble kvalifisering eg. Norge har ikke noe i VM å gjøre. Det ville ikke blitt gøy på noen som helst måte! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Carew? Riise? Ja kanskje. Vet ikke hvor grensa går. Flere andre som er blitt kalt det. Feks Herlovsen, Einar Aas, Fjeldberg og selvsagt Tom Lund. Lenke til kommentar
banansplitt™ Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hvordan defineres "verdensklassespillere"? "Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,, Carew? Riise? Snakk om å misbruke uttrykket. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Carew hadde talentet, men han "sløste" det bort ved å ikke trene hardt nok. Riise i glansperioden var høyt verdsatt både i Liverpool og i fotballverden. Vi får håpe Dæhlie og denne Ødegaard blomstrer. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hvordan defineres "verdensklassespillere"? "Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,, Carew? Riise?Snakk om å misbruke uttrykket. Svarte du meg eller Delvis? Jeg bare poengterte at det finnes flere i Norge av samme klasse som de han nevnte. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Svarte du meg eller Delvis? Jeg bare poengterte at det finnes flere i Norge av samme klasse som de han nevnte. Men er ikke helt enig at de to du nevnte var i samme klasse som de jeg nevnte. Et godt hakk unna også. Lenke til kommentar
Sexylubb1 Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Svarte du meg eller Delvis? Jeg bare poengterte at det finnes flere i Norge av samme klasse som de han nevnte. Men er ikke helt enig at de to du nevnte var i samme klasse som de jeg nevnte. Et godt hakk unna også. Noe som bringer oss tilbake til definisjonen på en verdensklassespiller. Hva er den, og hvorfor er ikke Carew og Riise like gode som noen av de du nevnte? Lenke til kommentar
AnewZ Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Fotballen i dag er noe helt annet enn når det var massevis av nordmenn i PL. At spillere som Øyvind Leonardsen etc spilte i pool er jo ikke annet enn latterlig. Nivået nå er ekstremt mye høyere, og en type som Leo vil aldri spille for en toppklubb i europa. Vi i Norge ligger langt bak de landene med få innbyggere som gjør det bra (Nederland, Belgia, Uruguay etc) når det kommer til utvikling av spillere, fasiliteter etc etc. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Fotball har alltid vært en del av kulturen i f.eks Nederland (tenk på spillerutviklingen som de f.eks har og har hatt i Ajax). Fotball blir vel ofte sett på 'another sport' i Norge. Norge har kun storsatsing på vinteridretter. Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Drillo ødela for Norge. Og det kommer til å henge igjen lenge. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Hvordan defineres "verdensklassespillere"? "Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,, It is written as world class soccer players, but few agree what that means exactly. Uenighet finnes blant dere nordmenn også, ser det ut Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 14. juli 2014 Rapporter Del Skrevet 14. juli 2014 Drillo ødela for Norge. Og det kommer til å henge igjen lenge. Det er så feil så feil. Tvert i mot, ingen har greid bedre for Norge enn Drillo. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå