Gå til innhold

Fotball-VM 2014 - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Tre ganger så mange som Norge ca? Det er vel bare rundt 10mill folk i Belgia også. Uruguay er vel rundt 5mill. Så det er vel ikke folketallet som er problemet her til lands. Greit nok at de store nasjone får flere stjerner, men vi har jo ingen verdensklassespillere.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tre ganger så mange som Norge ca? Det er vel bare rundt 10mill folk i Belgia også. Uruguay er vel rundt 5mill. Så det er vel ikke folketallet som er problemet her til lands. Greit nok at de store nasjone får flere stjerner, men vi har jo ingen verdensklassespillere.

Hadde dere blitt fornøyd med bare kvalifisering?

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

 

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

 

"Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,,

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

"Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,,

Carew? Riise?

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

"Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,,

Carew? Riise?

Snakk om å misbruke uttrykket.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

"Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,,

Carew? Riise?
Snakk om å misbruke uttrykket.

Svarte du meg eller Delvis? Jeg bare poengterte at det finnes flere i Norge av samme klasse som de han nevnte.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Svarte du meg eller Delvis? Jeg bare poengterte at det finnes flere i Norge av samme klasse som de han nevnte.

Men er ikke helt enig at de to du nevnte var i samme klasse som de jeg nevnte. Et godt hakk unna også.

Noe som bringer oss tilbake til definisjonen på en verdensklassespiller. Hva er den, og hvorfor er ikke Carew og Riise like gode som noen av de du nevnte?

Lenke til kommentar

Fotballen i dag er noe helt annet enn når det var massevis av nordmenn i PL. At spillere som Øyvind Leonardsen etc spilte i pool er jo ikke annet enn latterlig. Nivået nå er ekstremt mye høyere, og en type som Leo vil aldri spille for en toppklubb i europa. Vi i Norge ligger langt bak de landene med få innbyggere som gjør det bra (Nederland, Belgia, Uruguay etc) når det kommer til utvikling av spillere, fasiliteter etc etc.

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan defineres "verdensklassespillere"?

"Worldclass players". Bruker man ikke den definisjonen på Engelsk også? Ligger vel i ordet, uten at det er noen sånn veldig konkret forklaring. Norge har ikke hatt så mange i verdensklasse men noen få: Bratseth, Solskjær, Hallvar Toresen, T A Flo, Erik Torsvedt ,,

It is written as world class soccer players, but few agree what that means exactly. Uenighet finnes blant dere nordmenn også, ser det ut

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...