Gå til innhold

Fotball-VM 2014 - Generell diskusjon


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Frankrike er et sjukt spennende lag. Blanding av unge folk som Varane, Pogba og Griezmann med gamle rutinerte travere som Evra, Ribery og Sagna.

 

Frankrike har riktignok vært bedre på papiret enn i praksis lenge, men jeg ser på de som en liten outsider. Spesielt om Benzema finner scoringsformen under VM og spillerne greier å oppføre seg som folk (som har vært et lite problem før).

Lenke til kommentar

 

Helt høl i hodet at noen kan ta betalt 900 spenn for en fotballdrakt.

 

Husker jeg kompis av meg fant en fyr som solgte fotballdrakter til 15 dollar på ebay. Kjøpte en Real Madrid-drakt derifra for å prøve og fordi det var det eneste stedet der jeg fant langermet drakt.

 

Var helt lik de ekte, kom i offisielle adidad-poser, hadde alle ekte merker osv. Sammelignet med en som hadde samme drakt (bare kortermet) og den var HELT like. Vi kom til konklusjonen at fyren jobbet på en fabrikk (var fra Shanghai mener jeg) og tok drakter som det var noe feil med, f.eks sydd feil eller lignende.

 

Uansett verdt å kjøpe 5 sånne drakter enn en fra supporterbutikken. Og føler meg ikke akkurat som en kjeltring som ikke betaler grov overpris til en kommersiell storklubb som Real Madrid.

Endret av Teipball
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du at mesteparten av pengene går til draktprodusentene? Det tviler jeg sterkt på.

Produsenten betaler klubben flere milliarder kroner for å få rettighetene til å selge klubbens drakter til klubbens fans. Jo flere drakter som kjøpes, desto mer aktuelt blir det å betale enda mer for rettighetene.

 

Så vidt jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Er jo greit å støtte klubben man holder med da.

 

Joa, men jeg føler ikke akkurat at Real Madrid (eller i deres tilfelle, Chelsea, United, Barca osv) "trenger" pengene mine. De har så mye penger at det er galskap uansett. De har også så mange fans at de ikke savner mine penger. Helt annen greie med Vålerenga, der ville jeg aldri gjort noe slikt.

 

 

Hvorfor tror du at mesteparten av pengene går til draktprodusentene? Det tviler jeg sterkt på.

 

Jeg mener at ca 50% går til produsenten, men kan desverre ikke huske på hvor jeg leste det. Uansett rimelig sikker på at de tar en del av kaka.

Lenke til kommentar

Hvem er det de har på topp bortsett fra Lukaku da?

 

Er vel en drøss av med lag som bare stiller med spiss fra start? Lukaku kunne også fort startet foran Benteke, ser at Lukaku har nesten 10 flere landskamper enn Benteke.

 

På plassene bak har de jo en hel gjeng som Mertens, Hazard, Chadli, Mirallas og både De Bruyne og Fellaini kan jo spille litt lengre opp enn sentral midtbane.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...