Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Fotball-VM 2014 - Generell diskusjon

Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hadde vært kult med et afrikansk lag videre. Hva skal vi tippe på da? Elfenbenskysten eller Algerie?

Jeg tror også Iran kan bli skumle. De var jo ganske overlegne i kvalikk.

Elfenbenskysten er vel dem som har størst sjanse ut i fra trekningen og kvalitet i laget, i alle fall. Kjenner lite til hvor gode/dårlige Algerie er, men gruppen de har havna i er veldig åpen, bortsett fra Belgia, som jeg tror vil seile gjennom den ganske greit.

Angående Iran tror jeg ikke de har særlig sjanse på å gå videre. Argentina og Bosnia tror jeg blir for sterke.

Spennende grupper dette her, må si det. Kjipt for England da.. Tror de skal få det VELDIG hardt med å gå videre fra den der.. :p

Endret av Hargo
Lenke til kommentar

Slik tror jeg gruppene ender:

Gruppe A: Brasil, Kroatia, Mexico, Kamerun

(mulig Mexico ender foran Kroatia, men det gjenstår å se. Kamerun er dessverre sjanseløse.)

Gruppe B: Nederland, Spania, Chile, Australia.

(Skal ikke se bort ifra at enten Nederland eller Spania ryker på bekostning av Chile.)

Gruppe C: Colombia, Elfenbenskysten, Japan, Hellas.

(Japan har muligheter til å ta seg videre, det samme med kyniske Hellas.)

Gruppe D: Uruguay, Italia, England, Costa Rica.

(Tror engelskmennene vil slite med klimaet, mens jeg tror det blir ditto stor fordel for Uruguay.)

Gruppe E: Ecuador, Frankrike, Honduras, Sveits

(Sveits kan også vinne gruppa, men jeg tror de skuffer)

Gruppe F: Argentina, Nigeria, Bosnia, Iran

(Iran som desidert jumbo med maksimum 1 poeng)

Gruppe G: Tyskland, Ghana, Portual, USA.

(Åpen gruppe hvor alle kan gå videre, men hvor jeg anser USA for å være det svakeste laget. Mulighet for at Portugal tar seg videre, selvsagt)

Gruppe H: Russland, Belgia, Sør-Korea, Algerie.

(Sør-Korea har mulighet til å gå videre på bekostning av enten Russland eller Belgia)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Colombia og Japan er svært gode og undervurderte landslag som jeg håper gjør god figur og Elfenbenskysten er et av Afrikas beste lag, selv om de kanskje ikke spiller med den naiviteten man forventer fra lag derfra.

Så lenge Hellas blir servert sin egen ræv til frokost, lunsj og middag og sendes hjem på jumboplassen er jeg fornøyd. Da er gruppe C uendelig bedre enn f.eks. E og F.

Sveits er greie nok. De var kjedelige før, men har fått litt schwung. Hvem bryr seg derimot om Honduras og Ecuador? Nå som Domenech har vært borte en stund får man ikke Frankrikes sedvanlige implodering under mesterskap heller. Gjesp.

Ellers kommer Argentina til å beleire toppscorerlista etter gruppespillet og blåse gjennom med +100 i målforskjell, for så å ryke ut av knockout-rundene så det synger med en gang de møter et lag som er solide bak og kan kontre. Resten av landene er sånne man ikke kommer på når man noen år senere tar "Nevn landene som var med i fotball-VM 2014"-quizen. Snore.

Gruppe H er heller ingen rysare, skal sies, men jeg har store forhåpninger når det kommer til Belgia.

Endret av Stonemeister
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...