Gå til innhold

opptak fra tv, igjen...

bertie

Anbefalte innlegg

Har spurt og fått svar før, men jeg har altså tenkt å ta opp fra tv'en. Dette vil bli gjort via en satelitt-tuner.

Vet egentlig hva jeg skal ha, for jeg må ha et tv-kort med capture-mulighet, men problemet er at de jeg har funnet og som ikke koster "mange tusen" har bare capture i 352x288. Har sett på videoredigeringskort som klarer mer, men man kan vel ikke ta opp direkte via f.eks. et firewire-kort?

Tenkte kanskje det ikke ville bli dyrere enn mellom 700 til toppen 13-1400 kroner, men nå ser det dårlig ut...

bertie

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

352x288 er egentlig OK oppløsning. 640x480+ krever såpass høy bitrate at du må begynne splitte opp filmene over 2 cd-er.

Firewire-kort brukes for DV-kamera etc. Krever evt. et eksternt capturekort hvis du skal ta opp fra tuner - noe som sansynligvis blir den dyreste løsningen...

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg søker etter samme svar:

Hva er det beste TV-kortet til opptak av TV-programmer i prisklassen ca 1000 kr?

Jeg har Pinnacle PCTV Pro men opptakene hakker av og til. Jeg tror ikke det har noe med annen HW eller SW å gjøre. (Abit KT7A, Athlon T-bird 800, Gf2Mx skjermkort, Windows 2000/XP og nyeste drivere til kortet)

Lenke til kommentar

Jeg bruker selv et ATI AIW Radeon. Jeg mener "TV" delen på dette kortet er ganske lik ATI TV Wonder.

Jeg klarer capturing på 720x576 hvis jeg setter at det kun skal brukes I-frames. Bruker normalt 480x576 da dette er mer enn godt nok for SVHS.

Jeg hadde tidligere skjermkortet i en maskin med Celeron 600@900 og den klarte ikke denne oppløsningen, Bruker nå Athlon 1,4 (266).

TerraTec sine TV kort har også SVHS inngang og bør klare høy oppløsning.

Yngve

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...