Bernhardhi Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 (endret) Hei På grunn av at Zyxelen hadde dårlig rekkevidde og vi av og til mistet nettverket, bestemte jeg meg for å kjøpe en ny ruter. Jeg gikk all in og kjøpte Asus N66U. Nå har jeg problemet med at internett med jevne mellomrom detter ut på grunn av en DNS-feil. Jeg går gjennom skritt for skritt her hva jeg gjorde for å gi dere et så godt overblikk som mulig. Det første jeg gjorde var å sette Zyxelen i Bridge modus, deretter koblet jeg Asusen til Zyxelen med en kabel fra LAN i Zyxelen til Wan i Asusen. Etter dette stilte jeg inn på instillinger som PPPoE og DHCP. Asusen fant DNS-adressene automatisk. Internettet fungerer som sagt en stund før jeg får DNS-feil. Her kommer det jeg tror er feil. Etter jeg satte Zyxel-routeren i bridge klarer jeg ikke lenger å komme meg inn på den ved hjelp av IP-adressen 10.0.0.138. Og jeg tror kanskje at jeg glemte å disable DHCPen da jeg satte den i bridge-modus med mindre Zyxelen gjør dette automatisk. Er det noen som har en idé om hva som kan være feil? Endret 7. september 2012 av Bernhardhi Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 For å få den ut av bridge-modus - fabrikkresett multimodemet. Da kommer du inn på GUI-delen igjen. Men nei, at du ikke deaktiverte DHCP skal ikke ha noe å si. Når du setter router i Bridge-modus deaktiverer du router-funksjonen i multimodemet. Mvh Faller Lenke til kommentar
Bernhardhi Skrevet 4. september 2012 Forfatter Del Skrevet 4. september 2012 For å få den ut av bridge-modus - fabrikkresett multimodemet. Da kommer du inn på GUI-delen igjen. Men nei, at du ikke deaktiverte DHCP skal ikke ha noe å si. Når du setter router i Bridge-modus deaktiverer du router-funksjonen i multimodemet. Mvh Faller Det var bra iallefall Har du noen idé om hva DNS-problemet kan komme av? Lenke til kommentar
Faller Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg aner ikke hva det kommer av. Det kan være veldig mye forskjellig. Men du kan jo prøve f. eks Google sin DNS. Har du mulighet for å sette DNS i router? Isåfall sett primær-DNS til 8.8.8.8 og sekundær-DNS til: 8.8.4.4 Mvh Faller 1 Lenke til kommentar
Bernhardhi Skrevet 7. september 2012 Forfatter Del Skrevet 7. september 2012 Tusen takk, det hjalp faktisk Lenke til kommentar
Faller Skrevet 7. september 2012 Del Skrevet 7. september 2012 Du kan evt prøve: 130.67.15.198 - 193.213.112.4 Det er Telenor sine egne DNS-adresser. Kan være at det bugger med automatisk oppsett Mvh Faller Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå