Gå til innhold

Ny pc skjerm, 120hz

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer å kjøpe ny spillskjerm med 120hz. Jeg tenkte samtidig å kjøpe Zotac gtx 670 AMP: http://www.dustinhom...e-dvi-hdmi-dp/.

Det jeg lurer på er om jeg da må ha en duel link dvi kabel, og isåfall om dette skjermkortet har en slik inngang?

Og vil det være stor forskjell fra gtx 560ti med 60hz skjerm til oppsettet nevnt?

Takker for svar :w00t:

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste siden nvidia GTX 570 har DVI dual link etter hva jeg kjenner til, så tviler på det blir stort problem.

3Dvision er dermed støttet så sant skjermen støtter det og man har 3d briller.

http://www.hwcompare...eforce-gtx-670/ du finner ca her hvor stor forskjell det er. Med mindre du må selge skjermkortet ville jeg forsøkt overklokking selv om du burde merke forskjell med i5 2500k @ 3.8 GHz.

Husk det kommer ann på spillet, men jeg merket ikke veldig stor forskjell mellom GTX 570 mot GTX 670 OC. Men det kan være hovedkortet eller noe annet som var problemet i det tilfellet.

Jeg ville i så fall vurdert GTX 670 OC (Overklokket fra fabrikk) først og fremst NVIDIA 3D Vision surround technology. Det burde kreve en del av skjermkortet vertfall men godt mulig du i tillegg må overklokke om du vil spille nye spill om 1 år, så om du kan vente vil muligens fremtidig GTX 785 muligens være noe bra skjermkort hvis du ikke vurder SLI etterhvert.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

arni90: Kan du nevne noe positivt med displayport? Kanskje en bedre standard en HDMI til pc siden man slipper problemet at ikke alle skjermer klarer skalere til alle oppløsninger med HDMI.

Jeg finner stort sett tykkelsen på pluggen i maskinen og mulighetene å koble flere skjermer per skjermkort som fordel. Men tror Thounderbolt og 4k skjermer hvis ikke 8k skjermer vil bli erstattet uansett så tviler på kun displayport er så mye mere fremtidrettet en mini displayport.

Lenke til kommentar

arni90: Kan du nevne noe positivt med displayport? Kanskje en bedre standard en HDMI til pc siden man slipper problemet at ikke alle skjermer klarer skalere til alle oppløsninger med HDMI.

Jeg finner stort sett tykkelsen på pluggen i maskinen og mulighetene å koble flere skjermer per skjermkort som fordel. Men tror Thounderbolt og 4k skjermer hvis ikke 8k skjermer vil bli erstattet uansett så tviler på kun displayport er så mye mere fremtidrettet en mini displayport.

Positivt med Displayport er at det er der industrien kommer til å være om et par år siden Thunderbolt bruker samme grensesnitt og DVI skal fases ut. Når Thunderbolt overfører bilder er det displayport-protokollen den bruker. Mini-displayport = displayport, samme antall pinner med samme datasignaler, det er bare størrelsen som er forskjellig.

HDMI er for TVer, ikke PCer.

Lenke til kommentar

De fleste siden nvidia GTX 570 har DVI dual link etter hva jeg kjenner til, så tviler på det blir stort problem.

3Dvision er dermed støttet så sant skjermen støtter det og man har 3d briller.

http://www.hwcompare...eforce-gtx-670/ du finner ca her hvor stor forskjell det er. Med mindre du må selge skjermkortet ville jeg forsøkt overklokking selv om du burde merke forskjell med i5 2500k @ 3.8 GHz.

Husk det kommer ann på spillet, men jeg merket ikke veldig stor forskjell mellom GTX 570 mot GTX 670 OC. Men det kan være hovedkortet eller noe annet som var problemet i det tilfellet.

Jeg ville i så fall vurdert GTX 670 OC (Overklokket fra fabrikk) først og fremst NVIDIA 3D Vision surround technology. Det burde kreve en del av skjermkortet vertfall men godt mulig du i tillegg må overklokke om du vil spille nye spill om 1 år, så om du kan vente vil muligens fremtidig GTX 785 muligens være noe bra skjermkort hvis du ikke vurder SLI etterhvert.

Hvordan blir gtc 785 i forhold til dagens gtx 680/690? og når kommer den serien på markedet?
Lenke til kommentar

Hvordan blir gtc 785 i forhold til dagens gtx 680/690? og når kommer den serien på markedet?

I beste fall: 60% raskere enn GTX 680

I verste fall: 20% raskere enn GTX 680

Sannsynlig: 30-40% raskere enn GTX 680

Ingen vet om neste generasjon vil ha et GTX 785, mest sannsynlig kommer Nvidia til å begrense det fra 740 til 790 med 10 "poeng" i differanse, på den måten har forbrukere lett for å blande kort og Nvidia selger flere SE-kort (Suck Edition) til forbrukere som tror de får bedre ytelse enn AMD-varianten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det optimale er å oppgradere når du føler du trenger det.

Når GTX 780 kommer ut vil det komme rykter om GTX 880 som skal være enda kraftigere, så kommer rykter om GTX 980 og så videre....

Nyere spill er tilpasset for å vise mer informasjon i 16:9 enn i 16:10, for arbeid er dog 1920x1200 bedre.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Som arni90 påpeker er det vanskelig å spå fremtiden.

Det er snakk om 4k skjermer og 8k skjermer det nærmeste 4k skjermer er apples Retina skjermer i macbook pro som finnes i dag.

Angående 120 hz og 1900*1200 vil jeg anbefale deg å prøve eller høre med en butikk å få en demostrasjon om mulig. Det positive med 120 hz er først og frems 3d briller (nvidia 3dvision) samt muligheter for raskere responstid i f.eks counterstrike eller andre lette spill om man merker forskjell her blir vel litt forskjellig fra oppsett til person. Godt mulig et menneske har begrensinger hvor mange bildet man kan se før man ikke merker forskjell. Godt mulig vi snart kan håpe på 2560x1600 skjermer mellom 24" og 26" er ikke godt å si men det er lov å håpe at også disse støtter 120 hz.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Det optimale er å oppgradere når du føler du trenger det.

Når GTX 780 kommer ut vil det komme rykter om GTX 880 som skal være enda kraftigere, så kommer rykter om GTX 980 og så videre....

Nyere spill er tilpasset for å vise mer informasjon i 16:9 enn i 16:10, for arbeid er dog 1920x1200 bedre.

Jeg ser den arni90. Jeg tenker bare at når jeg først skal oppgradere, ønsker jeg noe som kan holde temmelig lenge. Samt en skjerm som er meget god til gaming. Det er nesten det eneste jeg gjør på pcen, og det var derfor jeg kjøpte den.

Jeg har sett på gtx670/680 også, og det er nok ganske stor forskjell på disse og mitt 560ti meg 700 og noe hz på core.?

Som arni90 påpeker er det vanskelig å spå fremtiden.

Det er snakk om 4k skjermer og 8k skjermer det nærmeste 4k skjermer er apples Retina skjermer i macbook pro som finnes i dag.

Angående 120 hz og 1900*1200 vil jeg anbefale deg å prøve eller høre med en butikk å få en demostrasjon om mulig. Det positive med 120 hz er først og frems 3d briller (nvidia 3dvision) samt muligheter for raskere responstid i f.eks counterstrike eller andre lette spill om man merker forskjell her blir vel litt forskjellig fra oppsett til person. Godt mulig et menneske har begrensinger hvor mange bildet man kan se før man ikke merker forskjell. Godt mulig vi snart kan håpe på 2560x1600 skjermer mellom 24" og 26" er ikke godt å si men det er lov å håpe at også disse støtter 120 hz.

Jeg merker at det eneste som er litt frustrerende er at jeg finner veldig få 1900*1200 skjermer med 120hz. Det måtte jo ha vært det beste.?

Lenke til kommentar

Jeg ser den arni90. Jeg tenker bare at når jeg først skal oppgradere, ønsker jeg noe som kan holde temmelig lenge. Samt en skjerm som er meget god til gaming. Det er nesten det eneste jeg gjør på pcen, og det var derfor jeg kjøpte den.

Jeg har sett på gtx670/680 også, og det er nok ganske stor forskjell på disse og mitt 560ti meg 700 og noe hz på core.?

Jeg merker at det eneste som er litt frustrerende er at jeg finner veldig få 1900*1200 skjermer med 120hz. Det måtte jo ha vært det beste.?

Ingen grafikkort har betydelig større levetid enn andre, når GTX 670 begynner å slite er det ikke snakk om at de 10% GTX 680 yter ekstra vil gi et utslag (ingen er istand til å merke forskjell på 50 og 55 fps.) Om det er noe som kan gi et utslag i fremtiden er det om spillmotorer begynner å uvide bruken av compute-shadere, i så tilfelle vil HD 7970 og 7950 fort være 10 ganger så kraftige eller mer.

560 Ti til GTX 670/680 er en stor forskjell ja, i spill et GTX 560 Ti ikke vil klare å levere spillbar ytelse vil et 670 mest sannsynlig klare å levere spillbar ytelse.

120Hz i 1920x1080 er bedre for spill enn 1920x1200, rett og slett fordi dagens spill legger til informasjon i bredden framfor å kutte informasjon fra høyden når man bruker en bredere skjerm.

For en mer teknisk forklaring kan du lese denne wikipedia-artikkelen om Field of View in Video Games.

Lenke til kommentar

Beste er IPS med tanke på fargekvalitetet, merker at BenQ 24" LED XL2420T har veldig dårlig farger på standard innstillinger vertfall. Men man må vel bare vente, man kan ikke få pose og sekk foreløpig.

Innsynvikel er ikke så farlig siden på den måten gjør at det bli vanskelig å se på siden av skjermen.

Lenke til kommentar

Den skjermen var fin den. Siden jeg kjöper ny og det ser ut til at det kommer ekstra penger på lönningen tenkte jeg nettopp det å kjöpe större. Jeg tenkte derfor denne skjermen, som er noe billigere: http://cdon.no/elekt...a950d-15922953. Er denne bra?

Jeg tenkte også dette skjermkortet, bedre pris og höyre core. http://cdon.no/elekt...t_pcie-20303077

Er det bra pris og bra kort`? Vil også dette passe i R3 kabinettet? Eller vil dere anbefale annet GTX680 kort? (670)?

Det står til GTX 680 kortet at det må väre 600w psu. Betyr det at jeg akkurat har nok og kanskje kan få problemer pga dette?

PS: Vet jeg går frem og tilbake en del her, men vil gjerne ha noe som varer fint en god stund. Orker ikke kjöpe noe halvveis-kort/skjerm :-)

Endret av kalleklovn12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...