ttly Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Jeg er en jente på 20 år som skal ut å backpacke for første gang, fra januar av. Har lyst til å besøke Indonesia, Thailand, kanskje Laos, Vietnam, Kina og India i løpet av ca 3-4 mdn. Men vil ikke planlegge for stramt, det skal være plass til impulser. Noen som har vært mye i disse områdene før? Er det lett/behagelig å starte i Indonesia, og hvor i Indonesia i såfall? tenker kanskje Bali , eller Borneo. Ellers gode tips? Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Skal gjøre samme greia fra januar av jeg også. Kina slo vi fra oss pga. visum. For å få visum der må du ha dokumentert inn- og utreise + opphold i landet, og det blir jo ikke særlig lett som backpacker. Fant denne her som viser en typisk reisesrute i sørøst-Asia for backpackere. Vi kommer til å ha den som en liten tråd, men ellers gå på impulser der nede, og ende opp i Australia. Lenke til kommentar
Euklid Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 Å ikke planlegge for stramt er en prioritering jeg er helt enig i. Samtidig kan det være verdt å på forhånd sette seg ned og tenke gjennom eventuelle ting du absolutt vil ha gjort eller steder du absolutt vil ha sett. Kjedelig å komme tilbake med en følelse av at du snøt deg for det som egentlig var drømmen din, samtidig som det selvsagt er helt kurant å endre prioriteringer underveis. Konkrete anbefalinger: STS Tursåpe og Torbjørn Færøviks bøker (spesielt «Drømmen om Asia» er aktuell i denne sammenhengen). Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 4. september 2012 Del Skrevet 4. september 2012 India er det også visumstyr for. Ville prioritert opp Filippinene som var en meget positiv opplevelse. Indonesia var mer variabel kvalitet på opplevelsen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå