Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ATH-M50 puter

CCUB

Anbefalte innlegg

Hei!:)

For litt over ett år siden kjøpte jeg et par med ATH-M50 hodetelefoner etter å ha lest flere gode anmeldelser av de. For å være ærlig er jeg godt fornøyd med det aller meste på de. Lyden, formen og tilpasningsmulighetene er alle store pluss. Det eneste negative er komforten på selve putene. Helt siden jeg fikk de har de vært harde og nesten helt uformelige i tillegg til at man fort blir fuktig på ørene av å ha de på. Jeg har mykne de ved å smøre de inn med forskjellige kremer, men uten hell. I forhold til for eksempel Bose QC 15, som en venn av meg eier, er putene helt skrekkelig stive.

En mulighet jeg har sett på nettet er å bytte ut putene med noen fra Beyerdynamic EDT 250, som er laget av stoff, men enkelte sier at lyden blir dårligere av det mens andre sier den forblir den samme.

Har noen her erfaring med ATH-M50 og har hatt det samme problemet som meg eller har jeg kanskje vært uheldig med mitt par?

Vet noen noe om lyden vil endres til det dårligere ved å skifte ut putene og om de er mulig å få kjøpt i Norge?

Takk for svar på forhånd!:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg prøvde å bytte puter på mine. Husker ikke i farten hvilke det var, men var ifra tips på headfi forumet.

Dette forandret lyden ganske mye, bassen f.eks ble endel svakere.

Min løsning, til jeg solgte dem, var å kutte av halsen på to sokker, og tre denne over hver av øreputene.

Da blir komforten bedre, mens lydbildet bevares

Jeg gjorde dette, ikke hoved grunnet komfort, da mine puter var myke nok, men jeg begynte å svette veldig av dem.

Kan være litt prøv og feil før du finner akkurat passform og hvor langt innover putene du bør ha dem, men det er mulig.

Dårlig bilde, da jeg måtte ta et utsnitt av et annet bilde, og justere ned skygger blant annet, men du ser ca hva jeg mener.

post-86587-0-34978100-1347378896_thumb.jpg

Edit:

Jeg testet med Beyerdynamic DT250 ser jeg nå, fikk dem billig ifra ebay.

http://www.head-fi.org/t/414574/velour-felt-pads-for-ath-m50/60

Les nedover der, så ser du hvordan de løste det med disse.

Endret av lain
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...