Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Biltema Sammenleggbar Sykkel. Råd?

Mister Mars

Anbefalte innlegg

Yo, sykkel-kjennere! Jeg har tenkt å kjøpe meg en OK, billig, og grei sykkel, og ble ganske interessert når jeg fant denne på biltema til 1999,- : http://www.biltema.no/no/Fritid/Sykler/Sykler-og-vogner/Herre/Folding-Bike-20-271280/

27-1280_m.jpg

Greia er at jeg finner ingen tilbakemeldinger eller anmeldelser av sykkelen på nett. Lurer rett og slett på om noen her har erfaringer med denne sykkelen, eller andre liknende sykler og kan forklare litt mer om fordeler og ulemper. Hva kan jeg forvente?

Regner med at mange kommer til å skrive at jeg må ut med mer penger for å få en skikkelig sykkel, men jeg er student, og vil egentlig bare ha det som fremkomstmiddel på asfalt og grusveger. Ikke noe fancy.

(Pluss at den virker veldig grei til å reise med!)

Så hva sier dere?

Takker på forhånd for tilbakemeldinger :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Isbilen: Det at den ikke har gir er kanskje en begrensning, men jeg har inntrykk av at på billig-sykler er det ofte girene som streiker først uansett? Kan hende jeg tar feil her.

Dipol: Jeg har egentlig ikke noe primært behov for sammenleggbar-funksjonen foruten det at jeg liker veldig godt tanken på at jeg enkelt kan reise rundt med den, og at jeg kan ha den i en veske! Jeg reiser jo litt med kollektiv transport, og da hadde det vært artig å kunne enkelt ha med seg sykkelen rundt!

Og helt ærlig så synes jeg at den ser ganske kul ut!

Setter veldig pris på svarene.

Lenke til kommentar

Yo, sykkel-kjennere! Jeg har tenkt å kjøpe meg en OK, billig, og grei sykkel, og ble ganske interessert når jeg fant denne på biltema til 1999,- : http://www.biltema.n...Bike-20-271280/

27-1280_m.jpg

Greia er at jeg finner ingen tilbakemeldinger eller anmeldelser av sykkelen på nett. Lurer rett og slett på om noen her har erfaringer med denne sykkelen, eller andre liknende sykler og kan forklare litt mer om fordeler og ulemper. Hva kan jeg forvente?

Regner med at mange kommer til å skrive at jeg må ut med mer penger for å få en skikkelig sykkel, men jeg er student, og vil egentlig bare ha det som fremkomstmiddel på asfalt og grusveger. Ikke noe fancy.

(Pluss at den virker veldig grei til å reise med!)

Så hva sier dere?

Takker på forhånd for tilbakemeldinger :)

Tror du vil bli frustrert over fremkommeligheten med den. Den er singlespeed, og temmelig lavt giret også.

Sykkelsenteret i bergen selger dahon sammenleggbare med en hel del større bruksverdi. Slf pleide å selge brompton, men det ser ikke ut til at de gjør det lengre. Brompton er uansett mye dyrere.

Lenke til kommentar

Takket være dere her på forumet, så har jeg doblet budsjettet mitt og bestillt en Dahon Mu P8!

Gratulerer til oss!

Jeg er spent på hvordan det blir, og om jeg kommer til å trives med den.

Om vi kan holde tråden litt i live, er jeg fremdeles nysgjerrig på hva jeg kan forvente av en slik type sykkel. Også gjerne tips og råd når det kommer til vedlikehold av den. (Jeg er helt blank når det kommer til mekaniske saker, men er veldig villig til å lære , nå som jeg har fått meg ny sykkel!)

Lenke til kommentar

Jeg er spent på hvordan det blir, og om jeg kommer til å trives med den.

Om vi kan holde tråden litt i live, er jeg fremdeles nysgjerrig på hva jeg kan forvente av en slik type sykkel. Også gjerne tips og råd når det kommer til vedlikehold av den. (Jeg er helt blank når det kommer til mekaniske saker, men er veldig villig til å lære , nå som jeg har fått meg ny sykkel!)

Gratulerer med ny sykkel.

Du går nok opp rimelig upløyd mark for de fleste med foldesykkel. Jeg tenker du vil finne mange bruksomeråder for en slik sykkel som mange ikke tenker på til vanlig.

Ang. vedlikehold så er det litt regelmessig smøring/bytte av kjede (Kjeder må byttes før de er så utslitte at det merkes på funksjon, eller må hele drivlinja byttes og det er mye dyrere) som er det viktigste. Når girene blir upresise er det gjerne på tide med ny girwire. Bremseskoene er også slitedel.

Ville satset på en voksbasert smurning siden det sannsynligvis er litt risiko for griseri ved sammenfolding.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...