Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

God dag.

Joda, ofc. Skal kjøpe et stort hjørnebord slik at jeg får tilgang til å kjøre to PC'er på en gang.

Hva skal du egentlig bruke PCen til? Først sier du lan, så sier du at du skal hoste lan. Da kan du vel bruke hoved riggen din? Så sier du at det skal være en PC for å la besøk spille. Hva skal du med den egentlig? :hmm: Blir forvirra... Hadde jeg skulle hatt en PC nummer to hadde det nok blitt server/LAN rig. En mid range PC med masse HDD plass. Skjitstygg ram, 7870, AMD FX8350?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Change of plans, simple as that.

1. LAN
  2. MULTI-TASKING
  3. SERVER
  4. GAMING
  5. UNDERHOLDNING MENS JEG DRIVER MED RENDERING

5 ting den vil brukes til.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg foretrekker å la PC'en være for seg selv når den gjør rendering. Min egen særhet.

Server vil jeg ikke kjøre på hoved PC ettersom den skal brukes mye til recording av div. Kan ikke la masse stå i bakgrunnen, foretrekker at den konstrerer seg på selve recordingen og ikke noe annet. Kjører ikke 2x skjermer bare for å kunne oppnå multi-tasking. Er litt digg å ha en PC til å bare hygge seg på mens den andre get's busy. Og når sj3f er over her på besøk eller LAN så kan han bare ta den i bruk uten måtte ta med sin egen.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Min egen særhet

Som sagt så foretrekker jeg å la den være for seg selv. Har oppstått problemer med Sony Vegas når jeg multi-tasker så jeg gidder ikke å bruke masse tid på å gjøre flere renderings om og om igjen.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Med andre ord, det lettaste faget av dei alle :)

Det er et vanskelig fag , det synes jeg da :(

Jeg skreiv det jo rett over her...

Kanskje du skal dele ut noen lese briller her :cool:

Du på kjøpedilla igjen krom?

Ja ser sånn ut, vær gang jeg leser det du skrivet så får jeg en god latter :green:

Nja, litt. :3

Nei krom det er litt mer da, (Nja, litt. :3) som du skriver du hm, 3 pc i hus help da blir mange kr ut gjennom vinduet da. :) Nei du kan gi de pengene til oss i forumet da :tease: :tease: Endret av jokingnutria
Lenke til kommentar

Var ikke slikt ment da men føler det ingen som kommer med noe når jeg skriver. Hadde vært litt kjekt om vi kanskje diskuterte litt men da ville det vært spoilers all over the place.

Du kan like så godt fortelle, har nok alt sett en stor del av sesong 2 på TV så be my guest.

Ta det på PM om du faktisk gidder å ta deg tid. Have funz. Ikke forvent at jeg tar meg tid til å lese den. ;)

Nei, men både eg og Rolf ser serien Bones, men me diskuterer ikkje kvar episode, kanskje ein og anna episode, på steam, om me veit at begge har sett den... :)

Diskusjon.no har sikkert diskusjonstrådar i fleng for diskusjon av seriar og filmar om ein er ute etter å diskutere spesifikk serie/film...

Får ta det med episoden som vert lansert i USA imorgo, dvs "the day after tomorrow" ca. kl.03.00 norsk tid...

Nei, men det var berre eit eksempel på det at det ikkje alltid er like kjekt om nokon "spoiler" det neste som skjer i ein serie som du ikkje har fått sett endå...

Greit nok at det ikkje var store spoileren, men litt kjipt likevel...

Heller skriv slik:

Åpne spoiler på eiget ansvar om du ikkje har sett Bones Sesong 8 Episode 23 (Gårsdagens episode, USA)

Obs! Faktisk spoiler! Ikkje berre eksempel...

Det var godt Arastoo Vaziri ikkje døydde av det muterte viruset som han fekk då han stakk seg på nålbiten som stod att i liket då dei obduserte det.

Kanskje ikkje nøydd til 2 spoilers, men det gjer iallefall eg som oftast :)

@jokingnutria: Du forstår då alt eg skriv, så skjønar ikkje kvifor du synast det er vanskeleg... :p

Endret av WhatWorld
Lenke til kommentar

Skjønner egentlig ikke vitsen med å ha to skriftspråk i Norge....

Einig, ein burde haldt seg til kun det som eigentleg er norsk, nynorsk :)

Det er fordi dei som kunne skrive i den tida me låg under danmark, skreiv dansk, og då fall det norske språket vekk. Men etter ein kom ut frå union med danmark, så ville det norske folket ha eit skrivespråk som ikkje var like mykje prega av dansk, så det vart bokmål.

Men folk som budde i bygdar rundt i heile landet vart ikkje påverka av dansken, så Ivar AAsen reiste rundt i Noregs bygdar å høyrde på dei forskjellige dialektane og satte det saman til eit skriftspråk, det vart kalla nynorsk, sjølv om det var slik det vart snakka og skrive i landet før ein kom i union med Danmark.

Så det er rett og slett for å bevara det gamle, men og bevare det byfolk lærde seg i tida me låg under union med Danmark

@JKN: Ja, har nok noko med det at på skulen vert du tvunge til å lese nynorsk, men her kan du stå over om du ynskjer...

+ Det du lærde på skulen har nok hjulpe litt, men skjønar at det kan ha vore litt vanskelegare med dysleksien din.. :)

Sjølv har eg stortsett klart både bokmål og nynorsk like fint i alle tider...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...