Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Dem gjør jo det... 42-43 er ikke så gale. Endret 19. april 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Noen som ikke kræsjer hvert bidige sekund kanskje? Dem sliter med å åpne Word, lol. Akkurat samme problem på var skole… da jeg skulle legge inn i et regneark på mattetentamen hang den seg opp for hvert bidige tall… tok meg en evighet, også å åpne Excel skulle ta lang tid. Endelig har dem oppgradert til Windows 7 på de fleste PCene, tok si tid; den brukte vel rundt en 3-4 uker og da var kun halvparten på Win 7 Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Dem gjør jo det... 42-43 er ikke så gale. Det er pinlig att de opp fører seg som noen jevla gniere og gjerrig knarker, for det holder faen meg med onkel skrue da Endret 19. april 2013 av jokingnutria Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Åja, så tv'en hadde ikkje 1080p? Trudde du var sikker på at den hadde støytte... men men, då forklarar jo det saken. Hugsar då eg konfirmerte meg, brukte alle pengane på overprisa skjitt av ein bærbar Acer PC... kom til og med med Vista skjitet, det var vel rundt den tid Vista var akkurat kome ut... På vidaregåande så har dei betre PC'ar, litt iallefall, er det ikkje slik at når vidaregåande ein plass har hatt pc'ane i 3år, så vert dei seld til ungdomskulane? Der ein av syskene mine går på vidaregåande, har dei Latitude E5430 med oppgradert skjermkort til 1920*1080, 6GB RAM og prosessor på ca. 3.2GHz + SSD... Sjølv fekk eg ikkje Skule PC då eg gjekk på vidaregåande, i og med at eg gjekk på IKT... Endret 19. april 2013 av WhatWorld Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Virker som skolene kjøper inn dritt pc til elevene på skolene for og spare penger da De har nok ikke alverdens penger til rådighet, så det er jo forståelig. Jeg lurer på om det er slik at dersom en går media- og kommunikasjon, så får du kraftigere PC, men er ikke helt sikker. Leste det et eller annet sted at dersom du går den linjen så får du en litt kraftigere enn de som går på andre linjer. Hugsar då eg konfirmerte meg, brukte alle pengane på overprisa skjitt av ein bærbar Acer PC... kom til og med med Vista skjitet, det var vel rundt den tid Vista var akkurat kome ut... Gjorde noe slik selv. Fikk 6-tusen en gang, og da kjøpte jeg meg en crappy PC fra Lidel. Jeg viste selvfølgelig ikke noe særlig om PC på den tiden, så jeg satt da på en 1 GB ram, med Vista og 32-bit system som krasja KONSTANT. Den bruker vi nå til stue PC (altså koblet til TVen), men jeg oppgraderte den med en ramstikk på 2 GB ram før jeg kjøpte denne nye. Har lært fra den gangen, og vet at jeg ALDRI skal kjøpe ferdigbygget stasjonær. Dersom jeg skal ha meg en laptop i framtiden går jeg sikkert for en Mac, da jeg bruker det på praksisplassen min, og jeg liker det veldig godt, men ikke like godt som Windows. Bruker Windows til stasjonær osv, men for laptop kunne jeg tenke meg en Mac. Endret 19. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Akkurat samme problem på var skole… da jeg skulle legge inn i et regneark på mattetentamen hang den seg opp for hvert bidige tall… tok meg en evighet, også å åpne Excel skulle ta lang tid. Endelig har dem oppgradert til Windows 7 på de fleste PCene, tok si tid; den brukte vel rundt en 3-4 uker og da var kun halvparten på Win 7 Her også! Win7 Enterprise kjører vi her, lol. Det er pinlig att de opp fører seg som noen jevla gniere og gjerrig knarker, for det holder faen meg med onkel skrue da Men så er jo skolene i Norge "gratis" da men man må jo betale skatt om jeg ikke tar feil? Skulle ønske dem kunne kjøpt inn PC'er med mins 2GB RAM og en i3 heller. De HP'en dem kjører med Duo og 1GB RAM holder ikke.. Alt for treige. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Virker som skolene kjøper inn dritt pc til elevene på skolene for og spare penger da Vil påstå at noen tusenlapper på skole PC er ganske lite penger i forhold til den 1 millionen de bruker per skoleelev i løpet av grunnskolen. Problemet er at skolene har gamle utslitte PC-er misbrukt av skoleelever som ikke skjønner at en harddisk ikke er laget for å ristes i fillebiter. Endret 19. april 2013 av Slettet-jDflNq Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Her også! Win7 Enterprise kjører vi her, lol. Ja, enterprise går igjen her også, vet ikke forskjellen på den og noen andre win 7 versjoner… Enterprise er vel en versjon som brukes i større selskap og slikt…? Endret 19. april 2013 av sj3f Lenke til kommentar
MR SPEED Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Okej så det er grunnen att pc`ne ikke er så bra Endret 19. april 2013 av jokingnutria Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Herlig å kunne multi-taske igjen! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Men så er jo skolene i Norge "gratis" da men man må jo betale skatt om jeg ikke tar feil? Skulle ønske dem kunne kjøpt inn PC'er med mins 2GB RAM og en i3 heller. De HP'en dem kjører med Duo og 1GB RAM holder ikke.. Alt for treige. Skole PCene er utstyrt med 4GB ram. At man betaler skatt betyr ikke at skolene har de pengene. Det er kommunene, og ikke staten som betaler det, så det er i kommune budsjettet. Dersom en vil ha en bedre PC kan jo man faktisk ta med sin egen PC på skolen, da du ikke trenger å få en PC fra skolen. Når det er sagt, så er det ikke gratis å få den PCen du får gjennom skolen. Du betaler hvert år en liten sum. Skolen er ikke gratis i den forstand at det er skattebetalernes penger, men så skal man huske på at det er samfunnet som betaler for alles rett til 10 år med grunnskole, og 3 år i videregående. Det er IKKE gitt at vi har gratis skole, og det er heller ikke gitt at alle får gå på skole, bare se i Afrika hvor det er mange barn og unge som ikke får gå på skole da landene ikke har råd til det. Vil påstå at noen tusenlapper på skole PC er ganske lite penger i forhold til den 1 millionen de bruker per skoleelev i løpet av grunnskolen. Problemet er at skolene har gamle utslitte PC-er misbrukt av skoleelever som ikke skjønner at en harddisk ikke er laget for å ristes i fillebiter. Stemmer ikke Marius. Du får en splitter NY PC fra skolen, du får ikke en brukt. Det er derfor du kan betale en liten sum for å beholde den etter du er ferdig på VGS. Endret 19. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Skole PCene er utstyrt med 4GB ram. At man betaler skatt betyr ikke at skolene har de pengene. Det er kommunene, og ikke staten som betaler det, så det er i kommune budsjettet. Dersom en vil ha en bedre PC kan jo man faktisk ta med sin egen PC på skolen, da du ikke trenger å få en PC fra skolen. Når det er sagt, så er det ikke gratis å få den PCen du får gjennom skolen. Du betaler hvert år en liten sum. Skolen er ikke gratis i den forstand at det er skattebetalernes penger, men så skal man huske på at det er samfunnet som betaler for alles rett til 10 år med grunnskole, og 3 år i videregående. Det er IKKE gitt at vi har gratis skole, og det er heller ikke gitt at alle får gå på skole, bare se i Afrika hvor det er mange barn og unge som ikke får gå på skole da landene ikke har råd til det. Ikke våre værtfall, 1-2GB RAM ftw lism. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Ikke våre værtfall, 1-2GB RAM ftw lism. Går du på VGS? Litt merkelig, kanskje du er i en kommune som ikke tilbyr det for elvene. Også kan det være at du har 32-bit system, noe jeg hadde før de reformaterte PCen og installerte 64-bit. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Går du på VGS? Litt merkelig, kanskje du er i en kommune som ikke tilbyr det for elvene. Også kan det være at du har 32-bit system, noe jeg hadde før de reformaterte PCen og installerte 64-bit. Jeg går på ungdomsskolen? :3 Hahaha, kult at du trodde jeg gikk på VGS. xD Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Jeg går på ungdomsskolen? :3 Hahaha, kult at du trodde jeg gikk på VGS. xD Får dere lapptopper på ungdomsskolen? The fuck? Da var ikke innlegget relevant for deg. Vi fikk ikke det når jeg gikk der, men tydeligvis har det forandret seg på de tre årene etter jeg var ferdig. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Man får ikke laptop på ungdomsskolen. Det er sånn man får utdelt når man trenger det som f.eks på tentamen, novelle skriving etc etc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 Får dere lapptopper på ungdomsskolen? The fuck? Da var ikke innlegget relevant for deg. Vi fikk ikke det når jeg gikk der, men tydeligvis har det forandret seg på de tre årene etter jeg var ferdig. Jepps, antagligvis. Man får ikke laptop på ungdomsskolen. Det er sånn man får utdelt når man trenger det som f.eks på tentamen, novelle skriving etc etc Korrekt, Vegz. :3 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Man får ikke laptop på ungdomsskolen. Det er sånn man får utdelt når man trenger det som f.eks på tentamen, novelle skriving etc etc Da er det ikke noe å klage over, the fuck? Man har ikke krav på en 4 GB Ram PC for den typen oppgaver. Grunnen til at man får "kraftige" PCer på VGS er jo primært da man kommer til å benytte en del programvarer som krever mer. Jepps, antagligvis. Niks, jeg trodde dere fikk det utdelt, og måtte betale en sum i året for å beholde den, slik man får på VGS, noe som ikke var tilfellet, da var det ikke noe særlig forandret fra da jeg gikk der, da man fikk låne PCer fra skolen. Endret 19. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
WhatWorld Skrevet 19. april 2013 Del Skrevet 19. april 2013 (endret) Gjorde noe slik selv. Fikk 6-tusen en gang, og da kjøpte jeg meg en crappy PC fra Lidel. Jeg viste selvfølgelig ikke noe særlig om PC på den tiden, så jeg satt da på en 1 GB ram, med Vista og 32-bit system som krasja KONSTANT. Den bruker vi nå til stue PC (altså koblet til TVen), men jeg oppgraderte den med en ramstikk på 2 GB ram før jeg kjøpte denne nye. Har lært fra den gangen, og vet at jeg ALDRI skal kjøpe ferdigbygget stasjonær. Dersom jeg skal ha meg en laptop i framtiden går jeg sikkert for en Mac, da jeg bruker det på praksisplassen min, og jeg liker det veldig godt, men ikke like godt som Windows. Bruker Windows til stasjonær osv, men for laptop kunne jeg tenke meg en Mac. Brydde meg aldri med å setje i meir ram i min, oppstod så mange problem til alle tider, til slutt gadd eg rett og slett ikkje levere den inn til reperasjon... Etter det, så oppstod det all slags feil med både vista og 7, så prøvde meg på Linux (rundt då eg byrja å få interesse for Linux...) så byrja disken å få dårlege sektorar, vifta byrja å fuske, samme med cdrommen og tastar slutta å verka, og når eg dreiv å konfigurerte rutere, så var eg så smart å klapse saman lokket og gløymde at det låg to skruer på tastaturet... så nå ligg den inne i boden på rommet her ein plass... Ungdomskulen ja, nei tentamen hadde me ikkje moglegheit til å ta på PC, og hadde vel ikkje anna enn eit datarom med stasjonære pc'ar som hadde windows 2000 og nokre XP... Sett 1 episode av Hemlock Grove no, kan ikkje sei at det verkar så dårleg, men ikkje spessielt mykje som skjer i fyrste episode heller... verkar som serien brukar litt tid på å kome igang, men det gjorde jo House Of Cards og... Endret 19. april 2013 av WhatWorld Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå