Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Var litt kjapt ut med kommentaren der. Umoralsk mente jeg....

 

Hva er umoralsk med å laste ned? Når jeg laster ned, så kjøper jeg som regel det jeg ser og, så det er jo bare tull å kalle det for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Nedlasting av piratkopiert materiale er ulovlig i Norge.

 

Når ble det ulovlig da? Slik jeg har forstår det så er det ingen lov som sier det er imot loven.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Er du ikke enig i at piratkopiering er forbudt, Krommis? :tease:

 

My ass, sj3f.

 

 

Nedlasting av piratkopiert materiale er ulovlig i Norge.

 

Trodde det var kun å laste opp materiale som var ulovlig?

Lenke til kommentar

Når ble det ulovlig da? Slik jeg har forstår det så er det ingen lov som sier det er imot loven.

 

Så vidt jeg vet kan du kopiere ting du selv eier og har betalt for, men ting som er opplastet ulovlig er også ulovlig og laste ned, med andre ord det meste man finner på torrentsider o.l., inkludert Far Cry 3.

 

Trodde det var kun å laste opp materiale som var ulovlig?

 

Seriøse opplastere er hvertfall det som fokuseres mest på, gjelder å gå så nært kilden som mulig.

Endret av 10minutemail
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Vel, her i Norge er jo ikke politiet så utrolig interessert i å ta oss som gjør slikt, så jeg ser ikke problemet. Spurte faktisk politiet når de var på besøk på skolen, og da sa de at det var film- og plate bransjens egen ansvar, ikke politiet. Så lenge en laster opp filer uten å ta betaling for det ser jeg ikke problemet, og jeg vil betale (altså ved å KJØPE DVD eller CD) for det dersom jeg liker det.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Vel, her i Norge er jo ikke politiet så utrolig interessert i å ta oss som gjør slikt, så jeg ser ikke problemet. Spurte faktisk politiet når de var på besøk på skolen, og da sa de at det var film- og plate bransjens egen ansvar, ikke politiet. Så lenge en laster opp filer uten å ta betaling for det ser jeg ikke problemet, og jeg vil betale for det dersom jeg liker det.

 

Om de skulle gått etter alle de som laster ned vil jo det sannsynligvis inkludere de fleste som har brukt en PC en stund, men det forandrer ikke på at det er et lovbrudd. Opplasting til allmennheten, og kopiering av materiale som er lastet opp uten samtykke av rettighetshaver er ulovlig. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Selv om politiet i Norge ikke bryr seg om nedlasting så er det fortsatt ulovlig.

 

Jupp..

 

 

Om de skulle gått etter alle de som laster ned vil jo det sannsynligvis inkludere de fleste som har brukt en PC en stund, men det forandrer ikke på at det er et lovbrudd. Opplasting til allmennheten, og kopiering av materiale som er lastet opp uten samtykke av rettighetshaver er ulovlig. :)

 

Greit, du har sikkert rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...