Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg konfa meg for pengene, hvem er det som ikke gjør det egentlig?

 

Vel, jeg lurer på hvilken oppdragelse en har dersom en lyver for å få penger. Jeg hadde aldri løyet til mine foreldre på en slik måte for bevist å få penger. Vil heller dø enn å være så respektløs.

 

Lurer egentlig på hvorfor det er så mange som er så "stolte" av å si høyt at en løy når det kommer til konfirmasjon, da det er noe av det simpleste en kan gjøre.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Gud er en fantasivenn.

 

Jeg konfa meg for pengene, hvem er det som ikke gjør det egentlig?

Konfirmasjon er som en seremoni som viser at man begynner å bli voksen, og dette bør alle få feire sammen med venner og familie uavhengig om du er kristen eller ei.

 

Å si at man må være kristen for å konfirmere seg kristelig synes jeg bare er tull.

 

Endelig det jeg har ventet på noen skulle skrive!

Lenke til kommentar

Krig har jo ikke med religion, eller gud, det har med mennesker. Gud ga oss en hjerne til å tenke med, så det er jo menneskene som skaper krig, og ikke slik dere ateister sier det, og skylder på religion for all faenskapen som farer.

 

Var Stalin religiøs eller hva med Benito Mussolini?

 

 

 

Som jeg spurte før: var Stalin en religiøs man? Nei, han drepte flere millioner mennesker, og Lenin forbød religion i Sovjet. Dersom du var Kristen på den tiden ble du sendt til Gulagene.

Jeg ser ikke hva det har med meg å gjøre? Jeg har ikke en spesiell tro, da det bare ble presset på meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vel, jeg lurer på hvilken oppdragelse en har dersom en lyver for å få penger. Jeg hadde aldri løyet til mine foreldre på en slik måte for bevist å få penger. Vil heller dø enn å være så respektløs.

 

Oppgradelse? I såfall så har jeg fått en kjempe god en, høffelig og vennelig med alle. Eier man manerer og kan værtfall respektere andre sine valg selv om jeg ville ha gjort det annerledes selv.

 

So be it, det er ditt problem, ikke vårt.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Haha omg, alle de folkene i midtøsten sloss og kaller det en "hellig krig" hva sier det deg?

Men ja, verken bibelen eller koranen oppfordrer til krig, de som oppfordrer til krig over religion er de underutviklede vesenene som tolker skrifter akkurat som det passer de selv.

 

Gud har ikke gitt oss noe annet enn flere hundre år med hodepine, hjernen vår kommer av igjen, evolusjonen, at man i det hele tatt tror blindt på ting som står i en bok for å bli den enkelte persons sak.

 

Så hvorfor får ikke jeg hjelp til det dritt livet jeg har idag hvis jeg setter med ned på senge kanten og ber hver bidige kveld?

Kan du forklare meg hvorfor Gud aldri villet hjulpet meg uansett hvor mye jeg ber?

Nå snakker jeg ikke om å be om penger.

 

 

Nå foregår jo konfirmasjoner borgerlig også som da er ett stykke utafor kirken igjen.

 

Trist å se slike setninger her inne, snakk om respektløshet.

 

Det kalles å være realistisk.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvem tenker du på? Nå er det du som er usaklig her...

 

Du som kom med noe usakelig i første omgang her, sj3f. ;)

 

 

Trist å se slike setninger her inne, snakk om respektløshet.

 

Du har værtfall ikke noe særlig respekt for våre valg heller så.

 

Så... ellers? Alle har en fin dag? :)

 

Hei Sindre <3

 

Njaa... Kom opp i RLE og fyrte opp en skikkelig samtale! :D

Lenke til kommentar

Vel, jeg lurer på hvilken oppdragelse en har dersom en lyver for å få penger. Jeg hadde aldri løyet til mine foreldre på en slik måte for bevist å få penger. Vil heller dø enn å være så respektløs.

 

Lurer egentlig på hvorfor det er så mange som er så "stolte" av å si høyt at en løy når det kommer til konfirmasjon, da det er noe av det simpleste en kan gjøre.

 

Hei ja.

 

Jeg har jævla god oppdragelse. Er en gentlemann blant jentene, oppfører meg som en prins blant andre enten det er venner eller ukjente. Tar fram stolen til jentene, åpner døren for de, gir de komplimenter og hva det måtte ønske. Jeg har igjen kjeften når jeg har mat i munnen, holder meg for hvis jeg absolutt må snakke med mat i kjeften, jeg bruker bestikk når jeg spiser og you name it.

Jeg er den uten oppdragelse sier du.

 

Jeg har aldri løyet til mine foreldre. Jeg har aldri sagt jeg er kristen, ei heller er jeg. Jeg, som resten av klassen og 99% av skolen jeg gikk på, konfa seg kristelig.

 

Dø enn å være så respektløs, wow. Respektløs ovenfor hvem? Gud? Tror ikke på han så kunne ikke brydd meg mindre. Du tror heller ikke på gud så vidt jeg husker da du er muslim og tror på Allah så why care?

 

Igjen, har aldri løyet. Jeg har sagt til alle jeg kjenner at jeg konfa meg kristelig, uten at jeg er kristen. Ingen bryr seg i dagens samfunn og det er like greit. Sånn "omg du er jo ikke kristen" var slik de holdt på før i tiden.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Haha omg, alle de folkene i midtøsten sloss og kaller det en "hellig krig" hva sier det deg?

 

Når forsvarte jeg de hundene der?

 

 

Oppgradelse? I såfall så har jeg fått en kjempe god en, høffelig og vennelig med alle. Eier man manerer og kan værtfall respektere andre sine valg selv om jeg ville ha gjort det annerledes selv.

 

So be it, det er ditt problem, ikke vårt.

 

Ja, jeg lurer på hvilken oppdragelse en har når en går hen å lyver til hele sin familie om at man er religiøs eller ikke.

 

Hva mener du med mitt problem?

 

Du har værtfall ikke noe særlig respekt for våre valg heller så.

 

Selvfølgelig har jeg ikke respekt når du lyver, forventer du at jeg skal respektere en løgn? Har ikke du blitt fortalt at du ikke skal lyve?

 

Jeg sa forresten at det ikke var personlig, men prinsipielt, jeg har respekt for dine valg, men når det kommer til løgner så har jeg absolutt ikke respekt.

 

Så... ellers? Alle har en fin dag?

 

Har hatt en fin dag, så absolutt, hva med deg? :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412
Jeg har jævla god oppdragelse. Er en gentlemann blant jentene, oppfører meg som en prins blant andre enten det er venner eller ukjente. Tar fram stolen til jentene, åpner døren for de, gir de komplimenter og hva det måtte ønske.

Jeg er den uten oppdragelse sier du.

 

Samme her, skjønner ikke hvorfor han klager over oppdragelsen vår.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg har aldri løyet til mine foreldre. Jeg har aldri sagt jeg er kristen, ei heller er jeg. Jeg, som resten av klassen og 99% av skolen jeg gikk på, konfa seg kristelig.

 

Hvis du da konfirmerte deg kristen, hvordan kan du da på ærlig grunnlag si at du da ikke har løyet? Slik jeg har forstått med om den tradisjonen så er det for å "bevise" at en tror.

 

Skal sies, jeg har møtt mye suspekte og uoppdragne drittunger i det siste.

Særskilt "keyboard warriors"

Bunner det i dårlig oppdragelse?

 

Jeg forstår det slik at en sier man er kristen når en konfirmerer seg kristen.

 

Gud og Allah er vel egentlig den samme tingen er det ikke? Kristne arabere sier vel også Allah når de snakker om gud...?

 

Allah er arabisk for gud.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...