Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Kan du bevise at Gud finnes da? Sier du som kaller deg kristen? Koranen er muslimens bevis, som bibelen er for de kristne. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Koranen. Koranen er beviset på at Allah eksisterer. Og på hvilken måte kan den bevise det igjen? For alt vi vet er det bare en bok med historier og utallige hendelser... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Og på hvilken måte kan den bevise det igjen? For alt vi vet er det bare en bok med historier og utallige hendelser... Jeg spør samme spørsmål tilbake. Jeg vet gud eksisterer, trenger ingen bevis, Koranen er bevis nok. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Bilder er bevis nok for evolusjonen... Men Gud er en tro, så skal ikke legge meg alt for langt i det her. Endret 10. april 2013 av VegardBS Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Sier du som kaller deg kristen? Koranen er muslimens bevis, som bibelen er for de kristne. Jeg kaller meg ikke kristen, jeg kaller meg helst "Jani". Uansett, jeg konfer meg kristent ja men betyr ikke at jeg må tro at alt i bibelen er sant, ikke noe bevis på at Gud finnes. Jeg spør samme spørsmål tilbake. Jeg vet gud eksisterer, trenger ingen bevis, Koranen er bevis nok. En bok holder ikke for oss alle. Kanskje for deg men ikke for meg. Endret 10. april 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Jeg kaller meg ikke kristen, jeg kaller meg helst "Jani". Uansett, jeg konfer meg kristent ja men betyr ikke at jeg må tro at alt i bibelen er sant, ikke noe bevis på at Gud finnes. Jepp, var jo det jeg viste fra før av, jeg lurer på hva man kaller en person som lyver om sin tro for pengenes skyld? Bilder er bevis nok for evolusjonen... Men Gud er en tro, så skal ikke legge meg alt for langt i det her. Evolusjons teorien er en interessant teori, det skal jeg innrømme, men den beviser ikke at gud ikke finnes. Endret 10. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Sjukt mye GoProer Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Jepp, var jo det jeg viste fra før av, jeg lurer på hva man kaller en person som lyver om sin tro for pengenes skyld? "Mainstream" Ikke sant eggsann? Endret 10. april 2013 av sj3f Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Evolusjons teorien er en interessant teori, det skal jeg innrømme, men den beviser ikke at gud ikke finnes. Nei, men det er vel mer for å bevise hvordan menneskene ble til? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Jepp, var jo det jeg viste fra før av, jeg lurer på hva man kaller en person som lyver om sin tro for pengenes skyld? Egoist perhaps ville vært et passende ord? Uansett, gå og præik med "utallige" av andre som faktisk har gjort det samme. Regner med 70% eller mer i den norske kirken består bare av konfirmanter som bare gjorde det for pengene. Jeg skjønner at du er troende men det er mitt liv og mine valg, du får bare respektere det. Nei, men det er vel mer for å bevise hvordan menneskene ble til? Indeed. Endret 10. april 2013 av Slettet+412 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Nei, men det er vel mer for å bevise hvordan menneskene ble til? Igjen, det beviser ikke at gud ikke eksisterer. Egoist perhaps? Uansett, gå og præik med "utallige" av andre som faktisk har gjort det samme. Regner med 70% eller mer i den norske kirken består bare av konfirmanter som bare gjorde det for pengene. Jeg skjønner at du er troende men det er mitt liv og mine valg, du får bare respektere det. Beklager, men jeg respektere ikke at du løy om tro, for pengenes skyld, og det er ikke noe personlig, bare et prinsipp. Og så skal jeg gi det klassiske eksemplet: Dersom dine venner hadde hoppet over et stup, hadde du da gjort det samme? Fordi det er jo samme tanke gang, at "alle" gjør det. Bryr meg lite om hva andre har gjort, da det blir jo det samme som å gå til sjefen å si "jeg stjal den skjermen, men det var fordi alle andre gjorde det samme". Endret 10. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Igjen, det beviser ikke at Gud eksisterer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Igjen, det beviser ikke at Gud eksisterer. Koranen beviser at gud eksisterer, og evolusjons teorien beviser at mennesker har forandret seg, ikke at gud ikke eksisterer. "Mainstream" Vet du i det hele tatt hva ordet betyr? Mainstream har jo ikke noe med religion, men med massemedia.. Endret 10. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Koranen. Koranen er beviset på at Allah eksisterer. Å hjelpe meg, ikke rart det er krig og faenskap i verden. Folk idag er like godtroende som folk for 2000år siden, vel og merke at den muslimske religion er relativt ung enda. Bare la oss forkaste hele evolusjonen for en utgått skrift. Du er klar over hva vi består av? Grunnstoffer som blir til når en stjerne dør, ingen har lagd oss. Og om Gud eller Allah finnes, ja da gjør de en jævlig dårlig jobb, men de har vel pensjonert seg antar jeg så de gidder vel ikke jobbe stort mer. Endret 10. april 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
sj3f Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Vet du i det hele tatt hva ordet betyr? Mainstream har jo ikke noe med religion, men med massemedia.. Det var bare for å irritere Kromskallen litt Siden han alltid sier mainstream... 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Koranen beviser at gud eksisterer, og evolusjons teorien beviser at mennesker har forandret seg, ikke at gud ikke eksisterer. Vet du i det hele tatt hva ordet betyr? Mainstream har jo ikke noe med religion, men med massemedia.. Usakelig av deg, sj3f. Koranen er bare en bok, akkurat som bibelen... Dem kan ikke bevise at det finnes noen Gud. Lenke til kommentar
w1I3bmv7PRFfKNkpTOlmGVrzkvXvbA5lcIelI/X9 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Ingenting må bli bevist rundt Gud, da det er en tro. Enda så er det så mye faenskap rundt det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412 Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 Det var bare for å irritere Kromskallen litt Siden han alltid sier mainstream... Jeg? Pfft. Irritere meg? Hvorfor ikke snakke med den teite kompisen din heller? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Å hjelpe meg, ikke rart det er krig og faenskap i verden. Krig har jo ikke med religion, eller gud, det har med mennesker. Gud ga oss en hjerne til å tenke med, så det er jo menneskene som skaper krig, og ikke slik dere ateister sier det, og skylder på religion for all faenskapen som farer. Var Stalin religiøs eller hva med Benito Mussolini? Ingenting må bli bevist rundt Gud, da det er en tro. Enda så er det så mye faenskap rundt det. Som jeg spurte før: var Stalin en religiøs man? Nei, han drepte flere millioner mennesker, og Lenin forbød religion i Sovjet. Dersom du var Kristen på den tiden ble du sendt til Gulagene. Endret 10. april 2013 av Slettet-x7D6du0Hjb Lenke til kommentar
Lami Skrevet 10. april 2013 Del Skrevet 10. april 2013 (endret) Gud er en fantasivenn. Jeg konfa meg for pengene, hvem er det som ikke gjør det egentlig? Konfirmasjon er som en seremoni som viser at man begynner å bli voksen, og dette bør alle få feire sammen med venner og familie uavhengig om du er kristen eller ei. Å si at man må være kristen for å konfirmere seg kristelig synes jeg bare er tull. Endret 10. april 2013 av Lami 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå