Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Hey, er det slik at med de nye cpu'ene som er på markedet nå så er ikke mhz på ram noe viktig?

For bytta ut 4x av de billigste kingston 4gb 1333mhz brikkene (4x4gb) med 2x8gb "TG edition" 1600mhz

 

Og noen på OC.net sa at jeg da gikk fra 2 dualchannel mode ned til 1 :S trudde ikke at min kunne ha 2 dualchannel slitter på kun et hk med 4 slots :S

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey, er det slik at med de nye cpu'ene som er på markedet nå så er ikke mhz på ram noe viktig?

For bytta ut 4x av de billigste kingston 4gb 1333mhz brikkene (4x4gb) med 2x8gb "TG edition" 1600mhz

 

Og noen på OC.net sa at jeg da gikk fra 2 dualchannel mode ned til 1 :S trudde ikke at min kunne ha 2 dualchannel slitter på kun et hk med 4 slots :S

 

Hva?

Du bruker nå 2 brikker på 8GB hver som gir 16GB tilsammen og om du da har enten socket 1156/1155 så kjører du dualchannel ja og selv om du hadde hatt 4 brikker så hadde du fortsatt kjørt dualchannel.

Uansett om du kjører 2 eller 4 brikker på 1156/1155 socket så kjører du dualchannel.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Hey, er det slik at med de nye cpu'ene som er på markedet nå så er ikke mhz på ram noe viktig?

For bytta ut 4x av de billigste kingston 4gb 1333mhz brikkene (4x4gb) med 2x8gb "TG edition" 1600mhz

 

Og noen på OC.net sa at jeg da gikk fra 2 dualchannel mode ned til 1 :S trudde ikke at min kunne ha 2 dualchannel slitter på kun et hk med 4 slots :S

På AMD sine APU'er har hastigheten på minne mye å si i forhold til f.eks Ivy Bridge.

Lenke til kommentar

Var jo en billig 27"... Kunne jo ikke forvente 1440p til 1.5k med mindre det er forferdelig responstid med veldig dårlige farger.

 

Wtf?

Selvfølgelig gjør man ikke det, jeg er ikke dum heller.

Poenget mitt var at 24"/mindre skjerm kan være bedre siden bildet ikke blir så strukket og kornete...

 

Du siterte kun for å lage kvalme, right?

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...