Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Nja, det er ingen god ide å flashe uansett, hva skal du med flashing når du kan overklokke? Jeg gjorde det med en av kanalene for å se om jeg kunne åpne GPUen slik at jeg kunne overklokke.

 

Men da gjør jeg bare "god gammeldags OC" i steden for.

 

 

Det kan jeg sikkert :)

 

Supert. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har god erfaring med flashing av skjermkort osv?

 

Ja, men i etterkant så angret jeg meg litt. Jeg har selvsagt "mistet" den gamle biosen. Garantien er vel ødelagt. Jeg økte maks voltage fra 1025mv til 1200mv. heehee. Det verste er at kortet ikke blir varmt. Men så fant jeg ut i etterkant at det ikke er noen tempmåler på mofsettet eller hva det nå heter :-(

 

Mitt råd, ikke flash gpu

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men da gjør jeg bare "god gammeldags OC" i steden for.

 

Er litt nysgjerrig på hvorfor du vil gjøre det jeg? Tror ikke du tjener noe på det.

 

Ja, men i etterkant så angret jeg meg litt. Jeg har selvsagt "mistet" den gamle biosen. Garantien er vel ødelagt. Jeg økte maks voltage fra 1025mv til 1200mv. heehee. Det verste er at kortet ikke blir varmt. Men så fant jeg ut i etterkant at det ikke er noen tempmåler på mofsettet eller hva det nå heter :-(

Mitt råd, ikke flash gpu

 

Hadde du ikke to kanaler som du kunne bytte imellom? Jeg har en bryter på GPUen som gjør at jeg kan bytte mellom to kanaler, slik at jeg ikke ødelegger den første som er skrivebeskyttet.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Er litt nysgjerrig på hvorfor du vil gjøre det jeg? Tror ikke du tjener noe på det.

 

 

 

Hadde du ikke to kanaler som du kunne bytte imellom? Jeg har en bryter på GPUen som gjør at jeg kan bytte mellom to kanaler, slik at jeg ikke ødelegger den første som er skrivebeskyttet.

 

Jaha? på den måte jeg gjorde det så tror jeg ikke det er noen bios lagret på kortet. Det er foresten et gtx 460

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jaha? på den måte jeg gjorde det så tror jeg ikke det er noen bios lagret på kortet. Det er foresten et gtx 460

 

Har en 7970 så det er litt forskjell på AMD og Nvidia.

Edit: Du kan jo ta en titt på skermkortet å se om det ikke er en slik bryter der? Dersom det er det, så er det bare å ta den fra 2 til 1.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det kan jo faktisk lønne seg at bioen er lagret på skjermkortet, tror du blir rimelig skuffa om biosen ikke er lagt inn på skjermkortet for å si det slik.

Men herregud, alle som flasher bios er jo klar over farene, går noe klikk eller du tar strømmen før flashing er ferdig/vellykket så er det byebye kort i mange tilfeller.

Lenke til kommentar

Neida, det går så fint så, hovedkortene nå idag har jo blitt både enkle og sikre å flashe idag.

Men man flasher jo skjermkort for å enten flashe andre korts bioser eller så flasher man vel også litt custom bioser også, men det er strengt tatt ingen her som har bruk for det av oss sånn sett, men man må jo bare gjøre det om man vil så klart å utforske litt, jeg nekter ingen.

Lenke til kommentar

Jeg forsto ikke hvorfor jeg prøvde det selv, og jeg forstår ikke hvorfor folk vil prøve det, det er alt for risikabelt.

 

Ja, men jeg trodde at mofsettet også var inn under tempen som msi afterburner viste, og da hadde jeg jo latterlig mye å gå på. Mitt skjermkort går aldri over 70 grader på lav viftestyring og aldri opp til 70 med masse støy for å si det sånn. Så viste det seg at jeg satt kortet i fare bare med å bruke høy volt. Jeg innbilte meg at tempen ville stige før det ble kritisk men å kjøre 1150-1200mv på dette kortet var vist rein galskap forstod jeg det som,hehe.

 

Ingen bryter som jeg kan se

Endret av Ruarcs
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Selvfølgelig, men det er jo egentlig ikke verd det sånn sett? Dersom du har brukt rundt 3 - 4 tusen på et kort, også er du uforsiktig å ødelegger hele driten er jo det ikke verd det.

 

Men folk skal selvfølgelig få prøve ut hva de vill.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Selvfølgelig, men det er jo egentlig ikke verd det sånn sett? Dersom du har brukt rundt 3 - 4 tusen på et kort, også er du uforsiktig å ødelegger hele driten er jo det ikke verd det.

 

Men folk skal selvfølgelig få prøve ut hva de vill.

 

Ja, jeg er forsåvidt enig i det. Jeg angrer meg som sagt så det er vel ikke noe jeg vil annbefale til andre. Ta vare på orginalbiosen i allefall. Men går kortet i stykker er det vel liten sjans uannsett for at man kan legge inn den gamle biosen før man sender det inn

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hehe, fant selv ikke orginal biosen til kanal 1, og har ikke peiling på hvordan å finne den selv heller, så jeg lot bare den kanalen være slik, og bruker heller den som er skrivebeskyttet.

 

Vil forresten fraråde ALLE fra å kjøpe Gigabyte Skjermkort, nesten ALLE har volt lås.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vil forresten fraråde ALLE fra å kjøpe Gigabyte Skjermkort, nesten ALLE har volt lås.

 

Hvem var det som tipsa deg om det i første omgang? Greit kort til budsjett men ikke noe jeg ville hatt.

Lenke til kommentar

Vel, det å flashe bios lønner seg jo med å enten løse bugs, eller støtte for nyere CPUer om vi snakker hk, på skjermkort kan du flasher bioser til større/sterkere kort eller du flasher for å klare å nå lengre med klokking etc.

 

Men hvorfor gjør du ikke som randeboy sa way back, var noe med at du starter med bios nr2 også mens maskina var på eller noe i den dur så switcher du om på brytere så flasher den automatisk den samme biosen ifra bios nr2 over der bios nr1 ligger.

 

Men jesus kristus, klokk så langt dere kommer å vær fornøyd, ingen her er med i noe internasjonalt klokke team som skal sette rekorder uansett.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Men hvorfor gjør du ikke som randeboy sa way back, var noe med at du starter med bios nr2 også mens maskina var på eller noe i den dur så switcher du om på brytere så flasher den automatisk den samme biosen ifra bios nr2 over der bios nr1 ligger.

 

Fordi jeg ikke hadde et ønske om å dø? Jeg var livredd for at jeg skulle få støt hvis jeg gjorde det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...