Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Huff, mye testing... Litt fram og tilbake hele tiden gitt. Hadde en fin klokk på 4,6 GHz med 1.35V som nesten ble stabil. Den testen var nok kjørt i minst 8-10 timer i dag fra kl. 2 engang til kvelds.

 

Jeg tenkte at 80-90C i Prime vil bli uoppnåelig for meg ettersom at denne PC'en ikke brukes til noe annet en spilling og rendering egentlig. Jeg håper bare at jeg ikke har skadet CPU'en så forferdelig med all min testing.

 

Forresten, idle ligger som vanlig på 40-45C. Regner med spilling og rendering ikke blir mer enn toppen 65C.

Skader du CPUen med sånn overklokking gjør du noe feil... Når idle er 40-45 C lurer jeg litt på om du enten har feil mengde termisk pasta eller om du ikke skrudde H100'en godt nok på sokkelen.

Jaja, en 2011 socket er jo større enn 1155...

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hvis du er såpass redd for og skade prosessoren så burde jo du droppe overklokking til å begynne med.

 

Har erfaring med overklokking så jeg regner med at jeg får det til uten å ødelegge noe. :)

 

 

Skader du CPUen med sånn overklokking gjør du noe feil... Når idle er 40-45 C lurer jeg litt på om du enten har feil mengde termisk pasta eller om du ikke skrudde H100'en godt nok på sokkelen.

Jaja, en 2011 socket er jo større enn 1155...

 

H100 er skrudd kjempe godt på. Byttet termisk pasta og alt så det kan ikke være problemet.

Husk at jeg trossalt kjører en SB-E CPU nå som sluker 130W og ikke en 1155 "mainstream" CPU som ikke trenger mer enn 77W.

 

Tror ikke SB-E CPU'er vanligvis ligger på 30C for å si det slikt i idle.

 

Good påske :)

 

God påske ja. :)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Har erfaring med overklokking så jeg regner med at jeg får det til uten å ødelegge noe. :)

 

 

 

 

H100 er skrudd kjempe godt på. Byttet termisk pasta og alt så det kan ikke være problemet.

Husk at jeg trossalt kjører en SB-E CPU nå som sluker 130W og ikke en 1155 "mainstream" CPU som ikke trenger mer enn 77W.

 

Tror ikke SB-E CPU'er vanligvis ligger på 30C for å si det slikt i idle.

 

 

 

God påske ja. :)

Jeg syns bare 40-45 var litt høyt, men jeg har ikke erfaring med 3930k. Skulle gjerne hatt det, men det blir vel snart i det seneste laget nå.

 

God påske folkens :)

Lenke til kommentar

2 Kingston HyperX 3K 120GB i Raid0 :)

 

Har du hatt noen problemer med Raid0? Sist jeg prøvde det fikk jeg mye problemer, men det er også noen år siden så mye kan ha endret seg.

 

2 Kingston HyperX 3K 120GB i Raid0 :)

 

Har du hatt noen problemer med Raid0? Sist jeg prøvde det fikk jeg mye problemer, men det er også noen år siden så mye kan ha endret seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...