Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Men dette er jo gøy, sitte oppe til 04 når man skal opp i 10 tiden når folk veit at man vil legge seg tidlig, helvette svarte faen, jada er min feil å alt det der, men er så flott at folk aldri kan avbryte når man sier man vil helst gå litt skikkelig.

Satan jeg er en idiot., ser visst ut til å aldri lære.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-jDflNq

SB-E blir utrolig varme? Klokket ned til 4,5 GHz på 1.3 V og får en temp fra 50-72C...

Med en TDP på 130W så er ikke det så rart? i7 3770k har en TDP på 77W som er MYE lavere.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Med en TDP på 130W så er ikke det så rart? i7 3770k har en TDP på 77W som er MYE lavere.

Sant...

Er det på load eller idle?

Maxiumum

Lenke til kommentar

Da synes jeg ikke det var så mye, min i5 på 4,5Ghz med 1.250V lå på 80 på full load.....

Med tanke på hvilken kjøler vi har, H100 er jo ikke så kjempe da...

Kan jeg spørre hvor mange grader du hadde forventet?

Endret av sj3f
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg mener min CPU bør tåle 4,5 GHz @ 1.3V... Den pleier bare å nå 70 men liker seg helst godt på rundt 66-68C. CPU'er tar jo ikke skade før dem treffer 90...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Kan jeg spørre hvor mange grader du hadde forventet?

Har egentlig ikke tenkt over gradene, regnet med å få en litt høy her ettersom at den trossalt bruker 130W.

Så, rundt 60 en plass på full load?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Så, skal jeg bare gå for det? Den kommer aldri opp til 80 uansett. Den liker seg på 66-68 og i værstefall 70-72 men aldri høyere...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Har veldig god airflow i mitt? Installert plenty med vifter som burde holde en masse. Alle dem er utstyrt med god airflow. Ble litt skuffet over push/pull men var uansett en god investering. 3930k @4,5 GHz og en über max load på 72, kan ikke skade. Holder seg på en 66-68 som jeg skrev så jeg tror jeg går for det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Har veldig god airflow i mitt? Installert plenty med vifter som burde holde en masse.

Det at du har mye vifter betyr ikke at du har god luftflyt. Bruk f.eks dette bildet og så skriver du på hvor du har viftene, hvilke vifter det er og om de trekker luft inn eller ut.
Lenke til kommentar

Har veldig god airflow i mitt? Installert plenty med vifter som burde holde en masse. Alle dem er utstyrt med god airflow. Ble litt skuffet over push/pull men var uansett en god investering. 3930k @4,5 GHz og en über max load på 72, kan ikke skade. Holder seg på en 66-68 som jeg skrev så jeg tror jeg går for det.

Mye vifter betyr ikke god airlfow, men siden du har HAF (High Air Flow) kabinett så har du god luftflyt i kabinettet, jeg har 6 vifter i mitt kabinett som flytter luft, men jeg har 4 inn og 1 ut og 1 i gjennom HDD bur.

@Kabom

Hvor mye ligger den på under normal bruk? Spill, etc.?

Normalt er 20-30 spilling er 40-50

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Mye vifter betyr ikke god airlfow, men siden du har HAF (High Air Flow) kabinett så har du god luftflyt i kabinettet, jeg har 6 vifter i mitt kabinett som flytter luft, men jeg har 4 inn og 1 ut og 1 i gjennom HDD bur.

Normalt er 20-30 spilling er 40-50

Ah, skjønner.

Tror jeg klarer å få til en god klokk på 4,5 GHz

Idle = 35 - 45C

Gaming: 50-65C

Max load: 65-72C

Tror det blir litt slike temps men vi får nå se da. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...