Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Men fortsatt, han har et poeng. Man burde ikke alltids fortelle alt, noe må man holde litt tilbake for å si det sånn. Men ja, det er en forskjell der.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Skulle tatt seg ut om han hadde runket på hovedkortet, tror neppe noen gjør det men finnes vell noen med "hardware-fetish" eller hva faen man skulle kalle det.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

 

 

Bottleneck blir det ja. Ville anbefalt 3960X dersom man har råd til det. :p

 

 

 

3960X* ;)

 

Tror faktisk 3960X/3970X blir flaskehals på 3x Titan hvis jeg ikke tar helt feil :p

 

Klokk den til +5Ghz, så begynner det å ligne noe ;)

 

Mens man snakker om overklokking, så er min 3570k på 1.250V @ 4.5 Ghz. Må det gjerne være en pekepinn, Pargadox :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tror faktisk 3960X/3970X blir flaskehals på 3x Titan hvis jeg ikke tar helt feil :p

 

Klokk den til +5Ghz, så begynner det å ligne noe ;)

 

Mens man snakker om overklokking, så er min 3570k på 1.250V @ 4.5 Ghz. Må det gjerne være en pekepinn, Pargadox :p

 

Du overdriver litt nå. 3970X ville ikke vært flaskehals på 3x Titan om den hadde vært på 4 GHz engang, holder plenty nok. 5 GHz er bare overkill much og vanskelig for de fleste å oppnå dersom man ikke bruker masse peng på fasekjøler.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Trenger vel ikke fasekjøler for 5GHz?

 

Spørs på brikken. Er ikke alle som får til en lett 5 GHz for å si det sånn.

Og når vi er inne på det så blir det jo ikke lett å nå en 5,4 GHz som dem gjorde på Hardware sin "Norges råeste spill-pc" uten fasekjøler.

Lenke til kommentar

Nå er det jo litt forskjell på det å nappe løken i en bil og det å søle vann på hovedkortet.

 

Nappe i løken og pule, muligens søle kroppsveske vs søle vann på hovedkortet. Hva er forskjellen juridisk sett?

 

Du vil ikke nevne at du har nappet løken. Du vil heller ikke nevne at du har sølt vann på hovedkortet for år siden som fungerer nå.

 

Så - ingen forskjell.

Endret av Lami
Lenke til kommentar

Vel, det å nappe løken i en bil får den ikke til å stoppe, det å søle vann på ett hk kan få det til å stoppe å funke over tid.

Bare litt rart du side stiller noe som ikke gjør skade med noe som potensielt kan gjøre det.

Men man har jo diverse garanti bevis etc så det kan jo ordne seg sånn sett.

Lenke til kommentar

 

 

Du overdriver litt nå. 3970X ville ikke vært flaskehals på 3x Titan om den hadde vært på 4 GHz engang, holder plenty nok. 5 GHz er bare overkill much og vanskelig for de fleste å oppnå dersom man ikke bruker masse peng på fasekjøler.

 

Bruker man masse peng på 3x Titan og 3970X, hvorfor ikke bruke mye peng på en fasekjøler…? Det hadde jeg ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nei. Kunne sikkert brukt H100 :p (Tempen er nok skyhøy da) Problemet er vel heller som Kromsa sier at det ikke alle som får den opp til 5 Ghz uten at den blir ustabil.

 

Jepps, ustabil som bare faen.

 

 

Bruker man masse peng på 3x Titan og 3970X, hvorfor ikke bruke mye peng på en fasekjøler…? Det hadde jeg ;)

 

Det hadde jeg selvfølgelig også gjort. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...