Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Akkurat der må du enten søke rundt eller spørre de som er mer erfarne med fler gpu oppsett på forumet her.

 

Uansett, takk for hjelpen. :)

 

Btwwwwwwwwwww, noen som blir med på BF3 en gang denne uka? Har ikke BF3 installert nå da men.. :c

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men kommer dem ofte og er kjempe tydelige eller hender det sånn av og til? Vil helst slippe sånt dritt...

 

 

 

 

 

3930K, pus.

 

84376129f0c5c68fd9a9.png

 

Tok 2x8 i steden for 4x4 incase om jeg skulle få bruk for mer RAM.

+1 til Kabom for det tipset!

På socket 2011 kort som kan ha opp til 8 dimmer så er det jo greit å ha 4 brikker (2 på hver side), men på socket 1155 som tar opp til 4 så er det like greit å bruke to istedenfor fire med like mye GB

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

På socket 2011 kort som kan ha opp til 8 dimmer så er det jo greit å ha 4 brikker (2 på hver side), men på socket 1155 som tar opp til 4 så er det like greit å bruke to istedenfor fire med like mye GB

 

Ik. ;) Men ser det greit ut? 16k, alt jeg noen gang vil trenge. Fap fap setup lism.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Ser veldig greit ut, men (som sikkert de fleste vet) så er jeg pirkete på innmat :p Så jeg hadde gått for 4 ram brikker istedenfor 2 på et hovedkort som tar 8. Blir i "ubalanse" med en ram brikke på hver side :p

 

Aight, da sier vi det... Haha, mye fram og tilbake her, hehee. Men synes det ser mye bedre ut med 4 enn bare 2 simple. Så jeg støtter den.

 

1866 MHz kanskje men god pris. Går for dem.

 

55885be91f4094538c7d.png

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Platinum ram'en er egentlig ikke SÅ dyr alle skal ha det til, som jeg ser så er det ca 2-300kr forskjell, men mye større forskjell på utseende! Også bare du tar på dem så går du ikke tilbake. Jeg går i hvertfall ikke for noe annet mens Platinum fortsatt er i salg. Jeg bare digger dem ekstremt

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Platinum ram'en er egentlig ikke SÅ dyr alle skal ha det til, som jeg ser så er det ca 2-300kr forskjell, men mye større forskjell på utseende! Også bare du tar på dem så går du ikke tilbake. Jeg går i hvertfall ikke for noe annet mens Platinum fortsatt er i salg. Jeg bare digger dem ekstremt

 

Synes dem ser jævlig sexy ut sammenlignet med mange andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg ser at du fortsatt har 1866Mhz'en på lista...er det vits egentlig? Du kan jo bare klokke hvis det er så viktig å få høyere...

 

Yeye, sure.

Lenke til kommentar

Nå skal jeg mase litt mer om Dominator Platinum ram :)

Jeg har "følt" på Vengeance OG Hyper X (bygd PCer med de), jeg syns kvaliteten på selve brikkene føltes ikke så gode ut som Dominator Platinum. Det er også stort utvalg av forskjellige kit (man kan også nå kjøpe "light bar" til de). Man kan koble til Corsair Link (Kromskallen, du hadde vel H100i?) på brikkene, samt andre Corsair komponenter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nå skal jeg mase litt mer om Dominator Platinum ram :)

Jeg har "følt" på Vengeance OG Hyper X (bygd PCer med de), jeg syns kvaliteten på selve brikkene føltes ikke så gode ut som Dominator Platinum. Det er også stort utvalg av forskjellige kit (man kan også nå kjøpe "light bar" til de). Man kan koble til Corsair Link (Kromskallen, du hadde vel H100i?) på brikkene, samt andre Corsair komponenter.

 

Jeg har H100, sj3f som har H100i.

 

Bestiller delene i løpet av uka så er den nok her innen neste helg. Blir kos å endelig få bygge igjen! Enda kraftigere og råere PC enn noen gang. Litt kult å kunne skryte på seg en i7 3930K, hehe. :)

Lenke til kommentar
Vengeance modules are made for and tested on Intel Sandy Bridge chipsets and yes the cost of high density memory IC has dropped dramatically in the lest 6 months, however, not all chipsets will support high density memory like what is used on our vengeance modules. They will run at DDR1600 at 1.5 Volts on most MB's but when used on other Chipsets (Other than Intel Sandy Bridge) the memory voltage may need to be 1.6 Volts or higher to run stable.

So bottom line XMS, Dominator Vs Vengeance is like apple to oranges no way to compare really. And you should go by the memory confirurator for your specific MB.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Forresten, vurderer å kjøre Push/Pull. Men jeg lurer på en ting, hvor får jeg tak i flere skruer? Jeg får jo som sagt bare med 8 skruer for 2 vifter, hvor får jeg tak i flere for 2 vifter til? Lawl, må høres veldig dum ut. :confused:

Lenke til kommentar

Nå skal jeg mase litt mer om Dominator Platinum ram :)

Jeg har "følt" på Vengeance OG Hyper X (bygd PCer med de), jeg syns kvaliteten på selve brikkene føltes ikke så gode ut som Dominator Platinum. Det er også stort utvalg av forskjellige kit (man kan også nå kjøpe "light bar" til de). Man kan koble til Corsair Link (Kromskallen, du hadde vel H100i?) på brikkene, samt andre Corsair komponenter.

 

Du er klar over at det er så og si det samme flash minnet som sitter i alle ram brikkene ikke sant?

Resten er jo bare noe metall og ett par led dioder.

Placebo effekten har også slått kraftig an.

 

Forresten, vurderer å kjøre Push/Pull. Men jeg lurer på en ting, hvor får jeg tak i flere skruer? Jeg får jo som sagt bare med 8 skruer for 2 vifter, hvor får jeg tak i flere for 2 vifter til? Lawl, må høres veldig dum ut. :confused:

 

Tja, i diverse jern vare forettninger over hele landet?

Fins nok en sjappe i nærheten som kan skaffe slike skruer både svarte og blanke++, kan jo sikkert også løses på en anne måte også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Forresten, vurderer å kjøre Push/Pull. Men jeg lurer på en ting, hvor får jeg tak i flere skruer? Jeg får jo som sagt bare med 8 skruer for 2 vifter, hvor får jeg tak i flere for 2 vifter til? Lawl, må høres veldig dum ut. :confused:

Gjør som meg.. 2 skruer på hver vifte.. fungerer fint det :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Gjør som meg.. 2 skruer på hver vifte.. fungerer fint det :p

 

Sånn på skrått da? :p

 

 

Du er klar over at det er så og si det samme flash minnet som sitter i alle ram brikkene ikke sant?

Resten er jo bare noe metall og ett par led dioder.

Placebo effekten har også slått kraftig an.

 

 

 

Tja, i diverse jern vare forettninger over hele landet?

Fins nok en sjappe i nærheten som kan skaffe slike skruer både svarte og blanke++, kan jo sikkert også løses på en anne måte også.

 

Huff, blir en pain in da ass for å si det. Må jo finne ut hvor lange dem er bl.a og sjekke mange ulike forretninger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...