Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Hvilken PSU har du nå?

Nå veit ikke jeg om det er noe pris forskjell, men ram over 1600MHz har ingen betydning på sandy/ivy bridge, de kjøleribbene hjlper heller ingenting så lenge man har litt airflow, litt usikker på hva du skal med det hovedkortet?

Altså sånn sett bort ifra å bruke det, kan skrape av ett noen hundrelapper på å gå for noe billigere og få det like bra.

Det er ett "eatx", får se på målene å sjekke at du har plass, skrue hullene er de samme.

Du blandet rødt å blått i skjønn forening, hvis du er opptatt av det.

 

 

Jeg har en Corsair HX 850 W som jeg tenkte burde holde mer enn nok om jeg ikke tar feil. :)

Jeg er helt klar over det, jeg syntes det ville vært bra med ekstra raskt RAM når jeg skal drive mye med multitasking av rendering og dilldall. Hovedkortet er bare midlertidig, tenkte mer å gå for et MSI mPower ettersom at det var planen i første om gang. E-ATX regner jeg med passer i et Cooler Master Haf X (Big Tower) ettersom at den har E-ATX "støtte". ;)

 

 

Hva med Corsair Dominator Platinum ram? Har aldri følt bedre kvalitet på noen brikker før jeg tok på mine seksuelt opp og ned. (Bare en spøk det med seksuelt :p)

 

Det var det jeg tenkte men sj3f mente jeg burde gå for HyperX og spare 400,- kr... Jeg vil egentlig ha Dominator ettersom at dem er vell "klokke-vennelige"?

Lenke til kommentar

Tja, omtrent alle minnebrikker er overklokkvennlige, men skal du ha noen som skikkelig overklokker så er nok Dominator (ikke platinum) serien "beast"

 

Nå er det en kampanje på Dustin med 16GB kit som kjører på 1600MHz til en høvding av typen Dominator Platinum

http://www.dustinhome.no/product/5010640802/corsair-16gb-ddr3-dominator-platinum-1600mhz-cl9-2x8gb/#intcmp=searchProvider_SiteSeeker

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

HyperX beast trenger man jo ikke å klokke når dem ligge på 2400 Mhz og de har ca. samme pris som Dominator Platinum på 1600 Mhz

 

+ Sparer rundt 400,- kr ekstra.

 

 

Tja, omtrent alle minnebrikker er overklokkvennlige, men skal du ha noen som skikkelig overklokker så er nok Dominator (ikke platinum) serien "beast"

 

Nå er det en kampanje på Dustin med 16GB kit som kjører på 1600MHz til en høvding av typen Dominator Platinum

http://www.dustinhom...ider_SiteSeeker

 

Jeg ville gått for 16GB (4x4) på 1866 MHz. Koster rundt 1500,- kr elns.

Lenke til kommentar

Og jeg gjentar, over 1600MHz har du nada bruk for i ett sandy/ivy bridge oppsett, hadde du hatt en APU ifra AMD så skulle jeg egentlig ikke sagt så mye.

Nei, du ser ikke forskjell i hastighet med mindre du driver mye med benchmarking som har betydning, rendering avhenger vel mer av en kjapp CPU og mye RAM enn kjapp RAM.

 

Og 850W holder ja, jeg tenkte mer på om de ledningene er "lagd" for HX serien, men de er vel lagd for både HX og AX så da går jo det fint.

Men helt ærlig om det hket er bare "midlertidig" hva nå enn det betyr, så kjøp nå for all del ikke ett til 2k, det gjelder egentlig om du skal ha det lenge uansett, hvorfor ikke bare kjøpe det du vil ha nå med en gang?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Og jeg gjentar, over 1600MHz har du nada bruk for i ett sandy/ivy bridge oppsett, hadde du hatt en APU ifra AMD så skulle jeg egentlig ikke sagt så mye.

Nei, du ser ikke forskjell i hastighet med mindre du driver mye med benchmarking som har betydning, rendering avhenger vel mer av en kjapp CPU og mye RAM enn kjapp RAM.

 

Og 850W holder ja, jeg tenkte mer på om de ledningene er "lagd" for HX serien, men de er vel lagd for både HX og AX så da går jo det fint.

Men helt ærlig om det hket er bare "midlertidig" hva nå enn det betyr, så kjøp nå for all del ikke ett til 2k, det gjelder egentlig om du skal ha det lenge uansett, hvorfor ikke bare kjøpe det du vil ha nå med en gang?

 

Good, da trenger jeg ikke å være beskymret ang. PSU.

Midlertidig handleliste, altså ingenting er helt bestemt enda. Er en liten god stund til jeg bestiller enda så.

Hovedkort blir nok enten, mPower, Sabertooth eller Formula, mest sannsynlig mPower.

Ledningene støtter HX & TX. Så det ville ikke kommet nyttig engang til rendering eller massive multi-tasking? Wuuut?

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Yeeeeh :thumbs:

 

 

 

 

Oppgradering, kompis. :)

 

 

 

 

Joda, er mer enn villig å høre på andre forslag men vil ikke kvitte meg med 7970 som jeg har fra før av... ;)

 

 

 

 

Som sagt, er åpen for forslag. :)

 

Btw, handlelista:

 

Husk at dette er bare noe foreløpig, har ikke bestemt meg helt.

 

Overkill, I know.

Nesten 16.000.kr :green: har du vinne i loto eller i joker :p , er det sparte penger du har til det :thumbup:
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Nesten 16.000.kr :green: har du vinne i loto eller i joker :p , er det sparte penger du har til det :thumbup:

 

Konf. :)

 

 

Ok, kjøp ett helt svart hk om det fins i denne mainstream 1155 socket serien.

 

Btw, for de som ikke har fått det med seg så er det times salg påmpx.no ifra kl 18.00 idag, PC utstyr kommer vel ikke får kl 19.00.

 

mPower, helt svar men BIOS er ræva. Mainstream much. Føler alle har det, lawl.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Er ikke helt sikker på hva de vill, men jeg er veldig sikker på at de vil forene seg med Sør-Korea, de vil ha et samlet Korea, men det skjer selvfølgelig ikke. Du må huske på at Nord-Korea er en gammel sovjet stat.

 

Dersom du er interessert i Nord-Korea er det bare å ta en titt i denne tråden som jeg startet for en tid tilbake, ligger mye info om Nord-Korea der.

 

http://www.diskusjon...

 

Takk! Det var en fin tråd ja ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...