Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Legg deg nå?

 

Men ta også si ifra når du ikke har sovet normalt på sånn 5-6år.

 

Jeg er et b-menneske vil jeg tro, da jeg ikke klarer å holde døgnrytmen stabil. Men dersom du har problemer som har strekket seg over lengre tid bør du snakke med fastlegen din, som så kan sende deg videre til en spesialist på feltet. Jeg har en i familien som har store problemer med søvn, og hun har aldri hatt et normalt døgnrytme heller.

 

Husk at det finnes medikamenter for søvnproblemer. Tenker selv at jeg skal få noen tabletter som hjelper på hormonene da det kan være en viktig faktor.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Pff, det skyldes bare at jeg aldri går å legger meg.

Men er ikke noe problem med døgnrytme selv om man er B menneske, burde gå greit om man legger seg til fast tid der man får nok søvn(alt mellom 7-9 timer eller noe), for samfunnet er jo bygd rundt A mennesker, med mindre man har en jobb med fleksitid, noe jeg tviler på at du har.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Pff, det skyldes bare at jeg aldri går å legger meg.

Men er ikke noe problem med døgnrytme selv om man er B menneske, burde gå greit om man legger seg til fast tid der man får nok søvn(alt mellom 7-9 timer eller noe), for samfunnet er jo bygd rundt A mennesker, med mindre man har en jobb med fleksitid, noe jeg tviler på at du har.

 

Stemmer så absolutt, og jeg er noen ganger for lat til å gidde å legge meg til rett tid, så det er jo selvfølgelig min egen feil at døgnrytmen er fucket.

 

Jeg har fast tid på jobb klokka 8, men er ikke ansatt, er bare på praksis foreløpig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Morsomt fant dette når jeg søkte på B-mennesker:

 

A-mennesker - Opp tidlig og tidlig i seng

B-mennesker - Opp sent og sent i seng

C-mennesker - Opp tidlig og sent i seng (trenger lite søvn)

D-mennesker - Opp sent og tidlig i seng (trenger mye søvn)

Bokstavene er bare en kategorisering, ikke en forkortelse.

 

Forskere har nylig funnet ut at A-mennesker har en genfeil som gjør at de forskyver døgnet ved å stå opp for tidlig, og legge seg før de egentlig skal. Så det er vi B'er som er normale. :-)

 

Men faen heller, får prøve å legge meg nå, god natt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det er som oftest slik at legge tid reflekterer våkne/stå opp tid, i mangel på bedre ord.

Det er ikke noe problem å bli ett såkalt A menneske, men du må jo gå inn for det og "øve" over lengre tid, man vender kroppen til det meste med nok tid.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Skulle ønske jeg var C-menneske... Forbanna kjett å være B-menneske

 

Og jeg skulle ønsket jeg var A-menneske... Kan godt være jeg er det, bare jeg som fucker det opp hele tiden.. :p

 

Men seriøst: god natt, for tredje gang.. xD

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Skulle ønske jeg var C-menneske... Forbanna kjett å være B-menneske

Det er enkelt da, :) du må stå opp klokken 05:00 om morgen, du kan teste det til fredagen da, du må ikke legge deg før 06:00 da og da sover du da til lørdagen morgen klokken 05:00 da står du opp. da kan du teste deg selv som C-menneske da lykke til da kabom

Lenke til kommentar

Det er enkelt da, :) du må stå opp klokken 05:00 om morgen, du kan teste det til fredagen da, du må ikke legge deg før 06:00 da og da sover du da til lørdagen morgen klokken 05:00 da står du opp. da kan du teste deg selv som C-menneske da lykke til da kabom

Ja, er vel bare å prøve, men det er ikke lett å stå opp tidlig når man legger seg seint :hm:

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jeg ligger bare i senga og klarer ikke å sovne, selv med musikk, film, lese. Plutselig er klokka 2-3 om natta

 

Kjenner meg igjen i det selv og! Har du prøvd å meditere? Har selv gjort det en del når jeg prøver å sove for å få vekk tanker osv.

 

http://www.youtube.com/watch?v=hLvU7ppM4vE

 

 

Jeg bare kjempelat! Trenger ingen bokstav for å bevise det... :D

 

Du? Ja selvfølgelig, du er jo så lat at du ikke gidder å game DayZ.. :(

 

Ja, er vel bare å prøve, men det er ikke lett å stå opp tidlig når man legger seg seint

 

Da er det bare å legge seg tidlig da. Jepp, kjempe lett for meg å si... :p

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Kjenner meg igjen i det selv og! Har du prøvd å meditere? Har selv gjort det en del når jeg prøver å sove for å få vekk tanker osv.

 

 

 

 

 

Du? Ja selvfølgelig, du er jo så lat at du ikke gidder å game DayZ.. :(

 

 

 

Da er det bare å legge seg tidlig da. Jepp, kjempe lett for meg å si... :p

 

vært litt i overkant sosial de siste ukene. Stygg uvane, skal skjerpe meg og nerde DayZ igjen! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...