Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+412

Min var forhånds klokket.

 

Det er mitt også. Ligger i navnet: "GHz Edition" som i OC. Ingen uklokket skjermkort ville hatt det i navnet.

 

 

Er faktisk sant. Gang på gang noen argumenterer imot deg i en diskusjon går du rett i forsvarsposisjon og blir sur ser det ut som. :)

 

Mhmm.

 

 

Ja... Litt vanskelig å bare la det bli :p

 

Det har vi alle merket.

 

 

*Snur i døren*

 

:hm:

 

 

Svært lite her ja. Utrolig godt med helg etter en arbeidsuke på 50 timer. :)

 

Sitter å vurderer å kvitte meg med det siste HD7970 kortet mitt og kjøpe noe fra nvida ...

 

Der da?

 

Hva hadde du tenkt deg da? 660, 670, 680 eller i værstefall 690? :wee:

 

Når alle plutselig begynner å snakke om skjermkort her, gleder jeg meg utrolig til konf. 2x Sapphire HD 7970 :dribble:

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi gikk i samme klasse på ungdomskolen. ;)

 

Aha, daså.

Kjenner vel Tommy å da.

 

Når alle plutselig begynner å snakke om skjermkort her, gleder jeg meg utrolig til konf. 2x Sapphire HD 7970 :dribble:

 

Blir deilig med masse stuttering og ekstra varme på rommet.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Hva er galt med Østfold om jeg kan spørre, Kromskallen?

 

Er det noe galt med Østfold da? Jeg bare svarte han hvor du flyttet henne med " :roll:" fordi jeg sniktittet på profilen din. Østfold er en koselig plass, har noen venner der i fra.

Lenke til kommentar

Sitter å vurderer å kjøpe et 7970 kort, hvilket er det? Det er ikke tilfeldigvis Gigabyte?

 

Det er et Powercolor HD7970 referansekort. Det vil si den som kan flashes til Ghz. edt og montere vannblokk og tredjeparts kjølere. Accelero Xtreme til 370 kr på dustin er en monsterkjøler f.eks.

 

Hvorfor bytte fra AMD til Nvidia? Er det ikke AMD som gjør det så bra fortiden, eller? Ellers skjer det ikke så mye her heller, lurer på om jeg skal spille eller se en film.. :)

 

Jeg har kjørt crossfire i et år nå med to HD7970, og AMD er rett og slett dårligere enn nvidia når det gjelder å kjøre flere skjermkort. Frametimes på AMD er merkbart dårligere på AMD kontra Nvidia.

Ytelsen har vært enormt bra, men er ikke fornøyd nei.

 

Skal det bli noe nå blir det et GTX 690 eller to stk EVGA GTX 670.

 

EVGA GTX 670 FTW bruker GTX 680 PCB og kjøler, i tillegg til at den har samme hastighet på GPU så det skal yte likt og i tillegg se ut som et GTX 680. :p

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Jeg har hatt deg på msn i flere år Aleks og her om dagen så jeg du kommenterte ett bilde som Steinar hadde slengt opp for en stund siden, bare derfor.

 

MSN? Har ikke brukt det på mange år.. :p Bilde må vel være på Facebook?

 

Er det noe galt med Østfold da? Jeg bare svarte han hvor du flyttet henne med " :roll:" fordi jeg sniktittet på profilen din. Østfold er en koselig plass, har noen venner der i fra.

 

Ah, kunne oppfattes som at du mente noe annet med å bare skrive Østfold og en smiley som ruller med øyne. ;)

Lenke til kommentar

Skal man kjøre 2 kort så lønner det seg mer med dual gpu på en pcb løsningen enn to kort i sli/cfx, eller bare kjør 1 kraftig kort som er det enkleste.

 

 

MSN? Har ikke brukt det på mange år.. :p Bilde må vel være på Facebook?

 

Nei, du har ikke vært der på leeeeenge og ja, det var på fb.

Prata en del med deg den tiden da du dreiv å eksperimenterte med tørris og klokking, lol.

Way back når itavisen var oppe å gå uten useless folk og når siden så horribel ut.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kos deg med SLI driverproblemer. 690 er idiotisk da du bare har 2GB VRAM.

 

Bare? Kjører man med 1080p så trenger man absolutt ikke noe mere. Jeg har ALDRI passert over 2 GB bruk med mine 7970-kort.

Man har ikke bruk for mere minne så lenge man kjører på en skjerm.

 

AMD er bevist dårligere på multi-GPU løsninger. Frametimes på AMD henger etter i forhold til Nvidia. Det er bare å ta en titt selv. :) Og jo lengre framtimes jo mere tearing og drit får du. Og det har jeg hatt veldig lenge nå.

Endret av Randeboy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...