Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva slags temp har dere andre her inne som har 7970?

 

Med original kjøler så lå jeg på ca. 80-85 grader. Helt normalt til stock kjøler. Med Accelero Extreme passerer jeg så vidt 50 grader under spilling. :)

Temperaturen på CPU og HK ble en del høyere når jeg byttet. Grunnen til det er at stock-kjøleren dytter all varme ut kabinettet bak.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Jeg er ikke interessert i idle temps, det er det minst viktige, sånn til opplysning.

 

Hmm, tja, jeg sitter på sånn 70 grader i BF3, den går aldri over 70 grader, verken i CCC eller gpu-z log, jeg har dog ikke den standard blåse ut bak kjølern, muligens noe dårlig tilførsel eller utblåsing av viftene i kabinettet, dvs dårlig flow.

Er ikke så ofte fan speed går over 50% heller, syns jeg opplever throttle og artifacts i bf3 når jeg når 70 grader, syns det blei bedre når jeg manuelt skrudde den opp til 70% ca på viftene på kortet.

Jeg har IKKE GHz versjon.

 

 

Btw, vifter på 10%?

Hvordan får du til det?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Med original kjøler så lå jeg på ca. 80-85 grader. Helt normalt til stock kjøler. Med Accelero Extreme passerer jeg så vidt 50 grader under spilling. :)

Temperaturen på CPU og HK ble en del høyere når jeg byttet. Grunnen til det er at stock-kjøleren dytter all varme ut kabinettet bak.

 

Jeg har som sagt ikke den stock referanse kjølern, men med den accelero kjølern, de padsene man må lime på på vrm, er ikke de litt, tja, jalla?

Hørt mye rart om slike pads opp igjennom.

 

Uansett, hjalp 3 grader med kabinett viftene på fult, men litt rar vifte profil out of the box syns jeg, men får vel sette den manuelt til 50-60% hver gang jeg spiller så går det greit, da lager den ikke så mye lyd heller.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Jeg har som sagt ikke den stock referanse kjølern, men med den accelero kjølern, de padsene man må lime på på vrm, er ikke de litt, tja, jalla?

Hørt mye rart om slike pads opp igjennom.

 

Uansett, hjalp 3 grader med kabinett viftene på fult, men litt rar vifte profil out of the box syns jeg, men får vel sette den manuelt til 50-60% hver gang jeg spiller så går det greit, da lager den ikke så mye lyd heller.

 

Jalla? Thermalpads er thermalpads. Får lavere temps på VRM nå enn jeg gjorde før. Helt klart verdt de 400 kr den kjøleren koster. :)

Lenke til kommentar

Noen her som skal sitte oppe og se på SuperBowl? :dribble:

 

Reklame vært 5 minutt også sovner man ett 10?

Nei takk, boring, zzzzzZZZZzzzzzzz.

 

Jalla? Thermalpads er thermalpads. Får lavere temps på VRM nå enn jeg gjorde før. Helt klart verdt de 400 kr den kjøleren koster. :)

 

Har nå lest litt mye rart om slike pads, men de funker jo sikkert så lenge ikke padsen eller heatsinken detter av, det ville jo vært ekstremt dumt.

Er fristende å kjøpe å putte på, men får se, ikke akkurat krise sånn for øyeblikket.

 

Det er snakk om noen % på viftene så har jeg løst problemet mitt, men aner ikke om det er placebo eller ikke, men ser artifacts når den topper 70C, men så lenge jeg kan skru opp viftene så er det nå heller ikke krise.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Hvis du får artifacts når du nærmer deg 70 grader så er det noe som ikke er korrekt med ditt skjermkort. Det er vanlig arbeidstemperatur og kortet tåler fint å kjøre over 90 grader uten å ta skade.

 

Ja, jeg veit, prøver bare å fiske etter unnskyldninger for å ikke sende det tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...