Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det var kanskje de blå som var til server og sånn?

 

De blå er en mellom ting mellom black og green disker.

Men er det stabilitet og pålitelighet du vil ha så er det like greit å gå for RED disker, som aleks sier, de funker like bra til lagring på en gaming maskin etcetc, må ikke ha de i NAS løsninger.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Kommer nok til PC etter en stund, men hvis konsollversjonen blir forskjøvet blir sikkert PC-versjonen også...

 

Med mindre det er for å få det til å klaffe med lansering av PC-versjon på samme tid :p

Lov å håpe ;)

Endret av sj3f
Lenke til kommentar

Kabom: Jeg ser at du er litt usikker angående det med strømforsyning, så her kommer det.

 

En strømforsyning er mest effektiv på 50% load, og da vil du gjerne at når du ligger på idle(Noe en datamaskin gjør mest i sin levetid) skal du ligge så mye mulig opp imot 30-40-50% belastning men det er usannsynlig uansett idag nå som komponentene er så effektive på å spare strøm.

Strømforsyningen trives best på 50% last. og levetiden deretter.

 

Kjøper du en AX1200 vil du ligge på en VELDIG dårlig effektivitet i det meste av tiden. I tillegg at det er total overkill og ser bare rett og slett dumt ut.

 

Corsair AX860i klarer du å dra lett 1000 watt fra, så den holder i massevis. Jeg monterte en i min maskin igår og er fornøyd enda. Corsair link er kanskje en gimmick, og du vil se mest på det programmet de første dagene bare.

 

Og bare så alle er klar over det, så er Corsair AX860 og AX860i helt to _forskjellige_ strømforsyninger med forskjellige produsenter. AX860 er produsert av Seasonic(Man finner en tilsvarende PSU fra dem med 860 Watt hos dustin) og AX860i av Flextronic. Begge er så og si like bra, men 860i er digital og er dønn stabil på alle spenninger til og med når du drar over 1000 watt fra den. Noen brukere mener 860 er mere støysvak enn 860i. Du kan sette egen viftehastighet i 860i mens 860 har en "Quiet" knapp på baksiden om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Kommer nok til PC etter en stund, men hvis konsollversjonen blir forskjøvet blir sikkert PC-versjonen også...

 

Med mindre det er for å få det til å klaffe med lansering av PC-versjon på samme tid :p

Lov å håpe ;)

 

Håper da det kommer en PC versjon, ellers blir jeg irritert..

Lenke til kommentar

Kabom: Jeg ser at du er litt usikker angående det med strømforsyning, så her kommer det.

En strømforsyning er mest effektiv på 50% load, og da vil du gjerne at når du ligger på idle(Noe en datamaskin gjør mest i sin levetid) skal du ligge så mye mulig opp imot 30-40-50% belastning men det er usannsynlig uansett idag nå som komponentene er så effektive på å spare strøm.

Strømforsyningen trives best på 50% last. og levetiden deretter.

Kjøper du en AX1200 vil du ligge på en VELDIG dårlig effektivitet i det meste av tiden. I tillegg at det er total overkill og ser bare rett og slett dumt ut.

Corsair AX860i klarer du å dra lett 1000 watt fra, så den holder i massevis. Jeg monterte en i min maskin igår og er fornøyd enda. Corsair link er kanskje en gimmick, og du vil se mest på det programmet de første dagene bare.

Og bare så alle er klar over det, så er Corsair AX860 og AX860i helt to _forskjellige_ strømforsyninger med forskjellige produsenter. AX860 er produsert av Seasonic(Man finner en tilsvarende PSU fra dem med 860 Watt hos dustin) og AX860i av Flextronic. Begge er så og si like bra, men 860i er digital og er dønn stabil på alle spenninger til og med når du drar over 1000 watt fra den. Noen brukere mener 860 er mere støysvak enn 860i. Du kan sette egen viftehastighet i 860i mens 860 har en "Quiet" knapp på baksiden om jeg ikke husker feil.

Jeg er sikker på PSU, jeg skal kjøpe 860i og det har jeg visst lenge. Jeg ville bare få fram djevelen i noen med å ta fram overkill PSU :p

Jeg er også klar over produsentene av de forskjellige PSU'ene og detmed at i versjonen er digital med corsair link

Endret av Kabom
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg ville bare fåfram djevelen i noen med å ta fram overkill PSU :p

 

Lurer på om ChillZone skulle ha skrevet troll akkurat her. :hmm:

Uansett, jeg tror du siktet på meg her, pretty obvious etter sist gang, looool.

 

 

Håper da det kommer en PC versjon, ellers blir jeg irritert..

 

Vi får krysse fingrene. Har kjøpt Xbox 360 kontroller til PC så er forberedt. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Litt :p Egentlig alle som kom med motargumenter forige gang :p

 

Hah, blir jo ikke teitere enn dette. Uansett, bare vær slik du også vil du se hva dette resulterer. :)

 

@ChillZoNe

 

Præike om en stund? :D

Lenke til kommentar

Hah, blir jo ikke teitere enn dette. Uansett, bare vær slik du også vil du se hva dette resulterer. :)

Teit er det alltid når man krangler :p Men uansett, jeg er ikke sånn til vanlig, jeg tar alltid i mot tips, meninger, inspill, erfaringer osv.

 

Er det noen som kan hjelpe meg med valg av tastatur/mus? Har sett litt på Corsair M60 (mus) og CM storm quickfire pro gaming keyboard.

Når det kommer til mekaniske tastatur har jeg ikke peiling, har heller aldri prøvd et. Tror dere Cherry MX Red Switches er noe gode?

 

Snart 12.000 innlegg og vi er på side nr. 600 :woot:

Endret av Kabom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...