Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi vokste opp en annen tid med mindre elektronikk. Hadde jo ikke internett slik man har den dag i dag da jeg var yngre. Første brukbare PCen kom vel i hus til mine foreldre i 95/96 tror jeg. Satan som åra flyr. Hva vi så på som utrolig da blir overgått av våre mobiler i dag.

Lego er jo en god klassiker Knut. Tror mange barn har lekt seg med det. Og hvem har vel ikke lekt ute i skogen og hatt det gøy i naturen også :)

Endret av Rolf_X
Lenke til kommentar

ja, men det var ikke PCer som vi har nå. Var temmelig svake og vokste opp på landet. Så lekte mye i naturen i tidlige år. PC og spilling var ikke noe som var i bruk i det tidlige åra. Men prøvde jo ut SNES da jeg var i USA og spilte litt N64 hos bekjente.

Faen så mye rare og "dumme" ting man kunne finne på som liten unge.

Ting går fremover. Husker jeg skremte en stakkars barneskolelærer da jeg falt ned fra ett tre :p.

Endret av Rolf_X
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Husker hvor mye man var ute når jeg var liten,tilbragte gjerne hele dagen ute i enten skogen eller spilte fotball men det har forandret seg mye..ser det bare på nevøer og nieser,sitter som regel foran tven eller pcen mesteparten av tiden.

De vet ikke hva de går glipp av ;)

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Men Lego er ikke som det var. Før måtte man være oppfinnsom når man skulle bygge Lego. Nå kommer de jo i ferdige figurer osv.... :p

Unger idag vet ikke hva natur er idag. De har aldri detti ned fra et tre...etc.

Men det er vel derfor jeg ikke så glad i naturen idag.....fikk nok av det som jævel-unge. :p

Endret av Maximalyd
Lenke til kommentar

Sant de Rolf, godt å røre på seg og få testet grensene sine..samme med ferier,husker ikke utenlandsferiene vi var på men hytteturene med fisking og bading har jeg gode minner fra :)

Tar kvelden,tidlig opp i morgen..God natt.

Endret av assap2
Lenke til kommentar

Husker hvor mye man var ute når jeg var liten,tilbragte gjerne hele dagen ute i enten skogen eller spilte fotball men det har forandret seg mye..ser det bare på nevøer og nieser,sitter som regel foran tven eller pcen mesteparten av tiden.

De vet ikke hva de går glipp av ;)

Det derfor jeg har sagt til fruen. At jeg har veldig lyst til å kjøpe et nedlagt gårsbruk, og bo der og oppdra eventuele barn. For da vil de lære seg være mye ute, og ikke bli data/tv barn. For det er totalt uaktuelt. Det er noe forbanna tull.

Edit: Måtte rette en leif ;)

Endret av Pms1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...