Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+412

Takker, tja, 2500k, 8GB ram, (kunne sikkert kjøpt 16GB, men jeg er ingen poweruser som driver med heavy multitasking eller redigering etc), p8z68-v pro, en rimelig main stream maskin egentlig.

Tyngste jeg gjør er spill, så det holder en stund.

Neste kjøpet blir vel en SSD, men det er ikke det viktigste for meg idag så lenge jeg har en disk å ha OS og slikt på så funker det.

 

PC'en din blir super når du får skjermkortet ditt. :)

Skal selv kjøpe SSD ved neste kjøp. Tenkte ikke på å kjøpe når jeg kjøpte den jeg har nå. Uansett så var det verdt å vente på Samsung 840 Pro. :wee:

Må vell oppgradere til 16 GB RAM ettersom at jeg driver jo trossalt med rendering og multi-tasking osv. Føler at jeg bommet litt når jeg kunne få kjøpt 8 GB til med Corsair Vengeance for ikke mer enn 200,- kr ekstra...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Har ikke fått noen invite som jeg kan se men. :tease:

 

Fant deg ikke eller at det tok evigheter når jeg søket så jeg måtte bare fortsette på walkthroughen min. :)

 

Legg til Kromskallen heller, samme bilde der som jeg har her. ;)

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Tja, du kan egentlig spare 500kr å gå for ikke pro versjonen, sånn i virkeligheten kjenner du ingen forskjell på de, er dine penger, men forskjellen er utrolig minimal.

Men 256GB 840 pro koster 1749kr på komplett nå.

 

Tja, du sier noe der men er jo trossalt greit å bare kjøpe den beste mens man er i gang. :)

Lenke til kommentar

Hey, trur dere amd athlon 64 og 1gb ram er nok til å kjøre linux? For skal mekke en linux pc ut av fatterns gamle xp, for å bruke den som en "client" til å streame filmer fra min hoved pc til linux pcen for å vise på tven.

 

Jaja, plenty med ytelse til det prosjektet :)

 

Tja, du kan egentlig spare 500kr å gå for ikke pro versjonen, sånn i virkeligheten kjenner du ingen forskjell på de, er dine penger, men forskjellen er utrolig minimal.

Men 256GB 840 pro koster 1749kr på komplett nå.

Hva er egentlig forskjellen? Sånn i teoretisk.

 

I praksis merker man ikke forskjell på en Sata 2 og Sata 3 SSD....

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar

Tja, du sier noe der men er jo trossalt greit å bare kjøpe den beste mens man er i gang. :)

 

Joda, var bare ett tips.

 

Hva er egentlig forskjellen? Sånn i teoretisk.

I praksis merker man ikke forskjell på en Sata 2 og Sata 3 SSD....

 

Nå er jo samsung 840 sata 3 uansett hvilken du velger, og forskjellen på de er vel vel 250GB mot 256GB også er det vel litt lavere skriv på 250GB(ikke pro), mulig at det er noe anna som kansje ett hakk mindre iops, noe usikker der.

Du får den i flere str også så klart, ikke bare de to der.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Joda, var bare ett tips.

 

 

 

Nå er jo samsung 840 sata 3 uansett hvilken du velger, og forskjellen på de er vel vel 250GB mot 256GB også er det vel litt lavere skriv på 250GB(ikke pro), mulig at det er noe anna som kansje ett hakk mindre iops, noe usikker der.

Du får den i flere str også så klart, ikke bare de to der.

Nå ble jeg egentlig litt oppgitt... Selvfølgelig er dagens SSDer Sata 3. Det ble jo standard for lenge siden...

Poenget mitt var, siden man ikke merker forskjell på Sata 2 og Sata 3 SSD i praksis, hvor er fordelen med "pro" da?

 

Jeg hadde selv valgt Pro, men jeg tviler sterkt på at det er verdt det...

Kjøpte jo Intel 520 når 330 er like god egentlig...

Lenke til kommentar

Du gjorde meg forvirra med det sata 2 snakket ditt, skjønner hva du mener nå, men er jo ikke nødvendig å dra inn ting som ikke har noe å si.

Fordelen er vel ekstra skrive ytelse da og 6GB ekstra-ish med plass, antar du må se på en test mellom de to for å finne det ut.

 

Njaa, bare jeg som ikke klarer å formulere meg. Beklager det.

 

Jeg er egentlig bare ute etter forskjellen i praksis, og den har ikke endret seg siden Sata 2 dagene. (var jeg tydelig nå? :p)

Lenke til kommentar

Nei, eneste er vel høyere les/skriv med sata 3 enn sata 2.

Kansje man tjener litt på iops siden, men det er jeg usikker på.

Men det handler jo hele tiden om at ting skal gå fortere selv om man kansje ikke kjenner så mye til det med en gang, men det å bare ha en ssd disk er heller hvor du vil kjenne noe forskjell sånn sett.

 

Og ja, det var bedre.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ja, overgangen fra HDD til SSD er... ubeskrivelig.

 

Oppstartstid bryr jeg meg egentlig lite om, slår jo aldri av pcn uansett. Men det er en velkommen bonus.

 

Det er når man skal gjøre mye samtidig, og åpne større/tyngre ting man virkelig merker styrken til en SSD.

Og hele systemet blir veldig mye mere responsivt. :)

 

Med andre ord, Pro er ikke verdt sine 500 kr...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...