Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis man bare skal spille så er det uansett til å kjøpe noe annet enn "bare" en 3570.

HT har aldri vært nyttig i spill og det er ikke så mange spill som klarer å utnytte 4+ kjerner uansett.

 

Det har jeg erfart, jeg slo av HT for å teste om det hjalp i Diablo 3, og minecraft, men gav samme ytelsen, så jeg er nå tilbake på HT.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Det har ingenting å si

Ok da, 2-3 FPS over PCI 2

 

Anyways.

 

Totalt unødvendig å kjøpe det til en gaming-rigg. 1155 yter likt eller noen ganger bedre i spill faktisk.

 

Det holder mer enn nok for meg.

 

Kromskallen skulle kjøpe seg en 3770K... 3820 koster litt mindre, men jeg vet ikke om den er bedre eller ikke

 

Skulle blir vell feil her. Jeg skal kjøpe i7 3770K. Værste av alt er at du ikke vet om den er bedre eller ikke, lol.

 

 

FYFAEN så chill det er med i5 på 4,4 Ghz :D :D :D :D :D

 

Sj3f har sin på 4,5 GHz takket være meg. :)

 

1155 er et bedre alternativ. 3770k er et bedre valg også enn 3820.

 

Som sagt, enig.

Endret av Slettet+412
Lenke til kommentar

Var nok ironi Chillzone.

4.5GHz er uansett null stress, selv med Ivy Bridge prosessor...

 

Har selv hatt min 3570K på 4.7GHz, det var faktisk stress å få den der. Temperatur er ihvertfall ingen problem. Klarer nok 4.9GHz~5GHz hvis jeg bare gidder.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tenker på å flytte min fra 4.3 til 4.5, men hvor mye skal volten flyttes da? For min volt nå er jo på rundt 30 - 1.240.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Å overklokke dagens prosessorer er BARNEMAT iforhold til hvordan det var for 6-7 år siden. Den gangen, da brukte man mange timer for å finne rette innstilliger i BIOS, og da måtte man ikke bare justere multiplier og volt, men mange mange andre parametere i tillegg. Og man måtte ha erfaring for å få en høy klokk.

 

Er faktisk ikke noe poeng å skryte over å få overklokket en SB/IB ... Et lite barn klarer å overklokke en CPU idag. :)

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Det er ikke sikkert du trenger mer volt? Eller er du på det laveste du kunne stabilt på 4.3GHz?

 

Tror jeg er på det laveste for 4.3, men kan prøve med samme volt, men er temmelig sikker på at det den bare vil krasje da. Men prøver når jeg.

 

Jeg hadde den på 1.225 volt, går ut 5 - 10 for å se om det gjør det mere stabilt, ser ut som om dette gjorde det veldig ustabilt.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Å overklokke dagens prosessorer er BARNEMAT iforhold til hvordan det var for 6-7 år siden. Den gangen, da brukte man mange timer for å finne rette innstilliger i BIOS, og da måtte man ikke bare justere multiplier og volt, men mange mange andre parametere i tillegg. Og man måtte ha erfaring for å få en høy klokk.

 

Er faktisk ikke noe poeng å skryte over å få overklokket en SB/IB ... Et lite barn klarer å overklokke en CPU idag. :)

 

Det er barnemat når du er trygg på hva du gjør. Regnte med at det må ha vært skikkelig vanskelig langt tilbake i tid men nå har dem forenklet det slik at alle kan klare det. Hvem var det som skrøt over at dem hadde klokket en SB/IB btw?

 

 

Tenker på å flytte min fra 4.3 til 4.5, men hvor mye skal volten flyttes da? For min volt nå er jo på rundt 30 - 1.240.

 

Sett volten på 1.250V. Gjorde det med sj3f sin og den funker supert. :)

 

Min kjører 4,5 på 1.255-1.265V tror jeg, litt usikker.

 

1.250 satt jeg den på. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Jeg prøver å bruke det minst mulig, så jeg vil ikke ha det så høyt.

 

Synes du det er høyt? Lol, det var akkurat nok for sj3f sin CPU ettersom den bruker 1.242-1.248V.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...