Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Ja, men de har sikkert ikke hvitt baklys og mediataster? g710+ er nesten perfekt for meg

Du får nok jo sikkert med både lys og medie taster, det var bare en opplysning i tilfelle du er kresen på det feltet.

Men skulle du kjøpe g710 og nå skal du ikke kjøpe det?

Det er ikke big deal at det ikke er 100% mekanisk på de der medie tastene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har virkelig utseendet på tastaturet noe å si? Jeg forstår ikke hvorfor man legger seg opp i det.

Og skal du først ha et mekanisk har jeg valgt noe annet enn G710+ da det er prikk likt G110 utenom de mekaniske tastene, og det tastaturet har ikke akkurat best layout på tasteoppsettet spør du meg. I tillegg er det laget i samme typiske logitech-plastikk som er både mykt og tåler lite.

Jeg ville ha gått for et solid tastatur med metallbunn som er tungt og sitter godt på skrivebordet. Cooler Master sine Quickfire TK er et eksempel. Versjonene med brune brytere har hvite leds.

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Har virkelig utseendet på tastaturet noe å si? Jeg forstår ikke hvorfor man legger seg opp i det.

Og skal du først ha et mekanisk har jeg valgt noe annet enn G710+ da det er prikk likt G110 utenom de mekaniske tastene, og det tastaturet har ikke akkurat best layout på tasteoppsettet spør du meg. I tillegg er det laget i samme typiske logitech-plastikk som er både mykt og tåler lite.

Jeg ville ha gått for et solid tastatur med metallbunn som er tungt og sitter godt på skrivebordet. Cooler Master sine Quickfire TK er et eksempel. Versjonene med brune brytere har hvite leds.

G710+ ligner ikke en dritt på G110. Vet hva du mener med Logitech-plast, men G710+ har ikke slik Logitech-plast. G710+ er faktisk et veldig solid tastatur. Du skal være rimelig hardhendt når du gamer/skriver for å ødelegge det..... Er tung og sitter godt på skrivebordet. Vet ikke hva du mener med layouten på tastene.

Synes likevell at CM QuickFire TK ser veldig bra ut, men du mister makro-knappene hvis det er viktig for deg. En fordel at du kan velge hvilken type Cherry MX taster du vil ha.

Edit: Ingen dedikerte mediataster på QuickFire, så om de skal ha helt 100% mekanisk er det nok ikke dedikerte Media-taster, sikkert fordi det tar jo like mye plass som en vanlig tast gjør.

Endret av sj3f
Lenke til kommentar

G710 har PRIKK likt samme layout. Forskjellen er veldig små. Så jo, det er likt. Tror du bør ta en titt selv.

Når jeg kjente på G710+ på den lokale databutikken i forrige uke prøvde jeg den samme bøye-testen som jeg bruker å gjøre, og det var veldig mykt i forhold til andre ja.

Hvordan kan du si at det er tungt? Det veier jo ingenting imot andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva synes dere? Passet ikke helt inn på YT men funker fint som bakgrunn. :)

Vil anbefale å lage noe som er litt mere originalt for YouTube, f.eks Typografi. Finnes mange videoer om hvordan å lage slike i Photoshop.. Har lært det meste jeg vet gjennom YouTube.

Lenke til kommentar

Vengeance ram passer med AM3+ socket? ...

Det er helt vanlig ram, så ja, er jo vanlig 240pins ram.

Så lenge hk takler ddr3 og 240pin ram, så kjøper du det, vanlig desktop ram er 240pin også heter de "dimm" etc, laptop ram er vel bare 204 pins og heter "so-dimm" osv.

Dvs, du har en del forskjellige typer, men de mest brukte er jo dimm 240pin til desktop/stasjonær maskin og so-dimm 204pins er mest brukt på laptops, selv om det fins med mindre pins også.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

G710 har PRIKK likt samme layout. Forskjellen er veldig små. Så jo, det er likt. Tror du bør ta en titt selv.

Når jeg kjente på G710+ på den lokale databutikken i forrige uke prøvde jeg den samme bøye-testen som jeg bruker å gjøre, og det var veldig mykt i forhold til andre ja.

Hvordan kan du si at det er tungt? Det veier jo ingenting imot andre.

Jeg har tastaturet selv. Layouten på tastene er helt like, men ikke selve tastaturet som jeg trodde du mente. Skjønner ikke at det er nødvendig med en bøyetest, tastaturet bli aldri bøyd i vanlige sammenhenger. Man skal som sagt være rimelig hardhendt for å ødelegge et tastatur som dette.

Man må også være ganske hardhendt hvis tastaturet sklir på pulten. Jeg bruker det på en slags matte som ligge på pulten, det gjør det enda glattere og hvis man dytter på det så kjenner man at det sklir lett, men har aldri opplevd at det har sklidd mens jeg skriver eller spiller. Istedet for å tenke på unødvendige faktorer som det, tenk heller på pris (CM QuickFire koster jo halvparten av G710), hvordan det er å skrive på, makro-keys, media taster og layout.

Lenke til kommentar

Tror komplett fortsatt har Steelseries 7G til sånn 700kr, om det tilbudet ikke er over da, eneste det mangler for min del er den store enter tasten, jada, jeg er kresen og alt det der.

Men corsair skal jo komme med noen nye tastaturer som visstnok skal være 100% mekaniske, selv medie taster osv.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+412

Vil anbefale å lage noe som er litt mere originalt for YouTube, f.eks Typografi. Finnes mange videoer om hvordan å lage slike i Photoshop.. Har lært det meste jeg vet gjennom YouTube.

Vil helst bruke noe annet som er relevant med hva jeg driver med.

Lenke til kommentar

Tror komplett fortsatt har Steelseries 7G til sånn 700kr, om det tilbudet ikke er over da, eneste det mangler for min del er den store enter tasten, jada, jeg er kresen og alt det der.

Men corsair skal jo komme med noen nye tastaturer som visstnok skal være 100% mekaniske, selv medie taster osv.

Taler du om Vengeance K95? Det ser sykt kult ut, men er mediatastene også mekaniske da..?

http://www.corsair.com/us/k95/?utm_source=Corsair&utm_medium=Website&utm_content=K95&utm_campaign=FrontPage

Lenke til kommentar

Hvis du leser andre avsnitt under "It's more mechanical" så sier jo corsair det selv der, 100%, er jo også det som er rapportert ifra CES også.

Men om 100% bare menes med makro knappene eller ikke veit jeg ikke, men når det står 100% mechanical, så ville jeg forventa at det var en cherry bryter under de knappene også, men det får man vel ikke vite før noen får tak i ett.

Så klart, jeg kan jo ikke garantere noe.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Så en video av LinusTechTips, der sa han når han viste tastaturet at hvis det var en knapp som kunne bevege seg hadde den en Cherry MX Red bryter under seg...

Synes det var kult at man kunne velge hvilke taster som skulle lyse :p

Forventer en saftig prislapp på dette tastaturet...

Endret av sj3f
Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "bevege seg", mine beveger seg litt, men tror neppe det er noe mekanisk dette her, det bråker som faen, men tror aldri logitech har hatt noe mekaniske tastatur før.

Klarer ikke finne noe på nettet om det om jeg søker på de numrene som står på en lapp under her heller.

Lenke til kommentar

Spørs hva du mener med "bevege seg"

Ja, det kan godt være han bare mente at Makro-knappene var blitt mekaniske for så vidt jeg vet var ikke de "eldre" mekaniske til Corsair med mekaniske makroer...

Men isåfall er jo G710+ 100% mekanisk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...