Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Hvordan skal jeg få en så lav volt når den krasjer bare jeg har den på 300? Er det noe jeg må forandre i BIOS for at den skal kunne klare å kjøre under 300 med en 4.3 f.eks?

No idea. Jeg satte multiplieren på 43 og volten opp til 1.250 og har justert meg nedover. Jeg har overhodet ikke peiling på hva jeg driver med egentlig :p

 

Men jeg kan garantere deg, alt over 1.3 volt er voldtekt så sant du ikke virkelig vet hva du driver med. De forrige generasjonene tålte mye mye mere overklokking og Volt enn ivy bridge.

 

(spesielt første gen i5)

 

 

Hehe, good question indeed! Slik jeg har forstått det så er SSD mest effektiv når det kommer til å laste inn kjempe kjapt. Men jeg har null peiling på det uansett, så jeg er ganske inkompetent på det feltet.

 

En SSD gjør alt en HDD kan mellom 5 - 10 ganger raskere. Bare plassen det går på, men det blir bedre med tiden :)

 

 

post-275457-0-21245800-1357955006_thumb.jpg

 

EDIT: Ikke 1.170 men 1.175 :p

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei faktisk ikke. Muligens en dårlig brikke du har fått.

 

 

Mhm! Hadde overklokking som hobby før og har aldri drept en eneste prosessor! Husker når jeg lekte meg med gamle Q6600 med en vCore på 1,8 med tørris. :D Derimot, så har faktisk flere RAM-brikker tatt kvelden.

 

Ja jeg har aldri vært spesielt snill jeg eller, men aldri har noen dødt for meg. Men jeg har skadet noen bittelitt. Min Q6600 måtte ha latterlig mye volt for i det hele tatt klare å holde stock frekvens til slutt. :tease:

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Hva mener du med at den ikke forandrer seg? Kan du prøve å forklare litt mer? :)

 

Dersom jeg f.eks prøver å forandre på den i BIOS, så gjør den ikke det, den holder seg til den som sto der før, så jeg får den ikke opp til 4.5.. Dette problemet har bare plutselig kommet opp..

 

 

Nei faktisk ikke. Muligens en dårlig brikke du har fått.

 

Det tviler jeg sterkt på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Tilbakestill BIOSen også prøver du igjen. ;)

 

Hvordan gjør jeg det..?

 

Du trykker save&exit?

 

... Jeg har jo gjort det, jeg er ikke helt idiot heller.. Men det virker ikke..

 

Edit: Jeg tenkte på å oppdatere bios, men vil det hjelpe meg i denne situasjonen?

 

Forresten, jeg tror jeg har funnet en fin volt: 240 med 4.3 ghz.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Det vil jeg ikke påstå så lenge man har en god kjøler og temperaturen er grei..

 

Nå var den posten rettet til mighty. Og han har ikke kunnskaper eller utstyr til å holde en IB på 1.3V kjølig nok,.

 

Min skyter opp til 80 - 90 grader så fort jeg klatrer over den barrieren...

 

 

Edit: Mighty; Du har ikke noen instillinger i AI suite som fucker for deg?

Endret av ChillZoNe
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Prøvd å stille i AI Sutie II?

 

Jepp, men etter at jeg starter PCen på nytt, så vil den plutselig ikke bruke instillingene jeg setter inn der..

 

Så da er spørsmålet hvordan får jeg det til å stå slik, etter en restart.

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...