Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

ITavisens Skjitprattråd

Kiriev

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Styr unna Asus Vulcan.

Såååååååååå.. fant ut at jeg fyrverkeri-kassa mi Space Inferno som jeg kjøpte rett før nyttårsaften var 3 år gammalt.. Jævla kjekt å betale fullpris for urgammelt, og faktisk ulovlig fyrverkeri.

Venter svar fra Svea nå, blir gøy å høre hva de har å si.

Lenke til kommentar

Hvordan veit du at den er 3 år gammel?

De bruker jo samme navnene om igjen over flere år på slike ting.

Skjekket sintef-nummeret som sier når den ble godkjent. En god indikasjon på når den ble produsert.

Slike trekasser ble fra i fjor også ulovlig, så denne kassen er jeg 90% sikker på at er også ulovlig, skal tenne den på en dag og se om den er sprøyta med flammehemmende lakk. Er den ikke sprøyta med flammehemmende lakk så er den ulovlig.

Ellers så er det ingen andre med lignende kasse, og var slik de hadde i 2009. 2012 versjonen av Space Inferno er enten svart "army box" eller pappeske - noe jeg fant ut etterpå såklart. Hvem visste at man måtte gjøre massevis av research om pakningen før man handlet fyrverkeri for å ikke få 3 år gammalt sheit.

De er vel forpliktet til å opplyse hvilket år den er produsert?

Ser ikke sånn ut. Kan ikke finne noe om det ihvertfall, men "levetid" på fyrverkeri er 8 år, så i denne drittbyen Bergen så kan de vel selge fyrverkeri som er 8 år gammelt.

Lurer på om duden foran meg som skulle ha fyrverkeri visste at de 3(!!) kassene med Space Inferno var så gammelt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...