Gå til innhold

ITavisens Skjitprattråd


Kiriev

Anbefalte innlegg

Du bruker bare musa til å trykke der du ser det står 45 på core ratio limit også trykker du inn, f.eks 42 eller noe.

 

I de nye UEFI biosene så kan man bruke mus, noe som gjør ting en enklere.

 

På "ratio synchronizing", hva annet enn "enable" har du der?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Du bruker bare musa til å trykke der du ser det står 45 på core ratio limit også trykker du inn, f.eks 42 eller noe.

 

Åja... Du forvirra meg litt der, men er det ikke den om overklokker CPUen? Det var liksom derfor jeg hadde den på 45, fordi jeg trodde det der jeg stilte inn på hvor mye jeg skulle overklokken CPUen til.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

På "ratio synchronizing", hva annet enn "enable" har du der?

 

Enable/Disable

 

 

I de nye UEFI biosene så kan man bruke mus, noe som gjør ting en enklere.

 

Samme i denne typen Bios, men det er ikke alltid at min mus virker i bios..

 

Tror jeg går å legger meg, og forsetter litt seinere idag, har ikke sovet ennå xD..

 

Takk for hjelpen forresten! :)

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Du har jo UEFI bios, så det er jo ikke så merkelig, hadde litt problemer med broderns PC siden det hk bare var usb3, men det er ett par usb porter som funker helt fint uavhengig om du har installert usb3 drivern eller ikke. var ihvertfall det på det gigabyte hk hans.

 

Men du burde begynne med en lavere multiplier og volten skal strengt tatt ikke økes så mye, kan også prøve multiplier 40 og tja, 1,25v.

 

Og jeg er neppe til mye hjelp, jeg er strengt tatt mer forvirret enn noe anna.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Ser ganske riktig ut TMU, men du kan prøve å velge Manual istedenfor X.M.P selv om jeg ikke tror det skal ha så mye og si.

 

Her er det hvordan det ser ut i min BIOS:

 

 

20121228_100950.jpg

 

20121228_101011.jpg

 

 

 

Etter noen timer med Prime så kommer prosessoren opp i ca 85-86 grader, men under spilling og normal bruk har den aldri vært over 70 grader.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Alle hovedkort er forskjellige. 1.350 går fint, siden den ikke har blitt rød ennå, teksten, men rosa.

Hos meg blir teksten rød på 1.210, så alle er forskjellige.

 

Tenker mere på CPUen og varmeutvikling/slitasje en HKet. Sandy Bridge takler 1.3V lett - men IB pleier å bli ganske varm og sliten på 1.3V. Selvfølgelig, alle CPUer er forskjellig og må tas i betraktning.

Lenke til kommentar

1.325V på en stakkars IB ? o.O

 

Ja, det er litt høyt men har giddet å teste så mye om jeg kan få den lavere enda. Temperaturen går heller ikke over 70 grader med mindre jeg stresstester prosessoren.

 

Edit: Nå har jeg 3770K, vet ikke om det er noen forskjeller når det kommer til overkokking på 3570K.

Endret av aleksanderro
Lenke til kommentar

Ja, det er litt høyt men har giddet å teste så mye om jeg kan få den lavere enda. Temperaturen går heller ikke over 70 grader med mindre jeg stresstester prosessoren.

 

Edit: Nå har jeg 3770K, vet ikke om det er noen forskjeller når det kommer til overkokking på 3570K.

Hmm, ikke værst. Tror du har en god chip.

 

3770K pleier å bli varmere enn 3570K pga HyperThreading.

 

Selv med høy vcore og mye varme over lengre tid så overlever nok CPUen til neste gang du skal bytte, om 2-3-5år.

Ja, sant men jeg tør ikke å pushe mine så langt.

 

 

Pusher jeg på med mer enn 1.215 så er idle tempen min på 60C liksom, hehe. Det var litt sykt, selv med vannkjøling.

 

Holy Shi*t! Det der stemmer ikke helt vel? Sensor feil? o.O

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...